اخبار جامعهکسب و کار خبر فوری

قویترین لکه بر فرش + آموزش استفاده

به گزارش ایلنا،معمولاً در لیست کارهای  تمیز کردن و از بین بردن انواع لکه روی فرش جایگاه ویژه‌ای دارد. ریختن چای، غذا، آب میوه به خصوص آب هویج، خون، ژله، جوهر، لکه‌های زرد شده و هر چیز دیگری روی فرش می‌تواند لکه‌هایی زشت و زننده در آن ایجاد کند. در این مقاله می‌‌توانید روش‌هایی مؤثر برای تمیز کردن و پاک کردن انواع فرش و از بین بردن انواع لکهها از روی فرش را  در این مطلب بخوانید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد بهترین محلول‌ها برای تمیز کردن انواع لکه فرش پاسخ خواهیم داد. آدرس کارخانه قالیشویی شربت اوغلی

چطور از شر لکه‌های روی فرش خلاص شویم؟

لکه‌های روی فرش معمولاً به دلایل مختلفی ایجاد می‌شوند. راه رفتن با کفش کثیف روی فرش‌ها، ریختن مواد غذایی و مایعات رنگی روی فرش و بازیگوشی کودک و یا حیوان خانگی‌تان روی فرش می‌تواند تنها بخشی از دلایل کثیف شدن فرش باشد. ممکن است تا به حال روش‌های مختلفی را برای از بین بردن لکه فرش استفاده کرده باشید و یا حتی اقدام به شستن فرش در خانه کرده باشید.

اما باید بدانید برای تمیز کردن هر لکه فرش باید از روش مناسب با آن ماده استفاده کنید. بهتر است قبل از اینکه از تمیز کننده‌های شیمیایی برای از بین بردن لکه فرش استفاده کنید، یک پارچه سفید و مرطوب بردارید و سعی کنید با کمک آن لکه را از روی فرش بردارید. آشنا بودن به نکات مهم در خانه تکانی عید و روشهای تمیز کردن لکههای فرش می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر از شر لکه‌ها راحت شوید. آدرس جدید قالیشویی شربت اوغلی

بهترین راهکار برای یا فرش این است که ابتدا ببینید این لکه با چه ماده‌ای ایجاد شده و فرش شما چه جنسی دارد. تمیز کردن فرش با بخارشو همیشه راه حل مناسبی نیست و گاهی اوقات بهتر است ابتدا از یک ماده تمیز کننده مناسب برای تمیز کردن لکه فرش استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل کلی از بین بردن لکه فرش آشنا شوید.

1- از بین بردن ماده رنگی از روی فرش

اولین مرحله برای تمیز کردن و از بین بردن ماده رنگی روی فرش این است که در همان لحظه و بدون معطلی، به وسیله یک قاشق یا چاقوی تیر مواد رنگی را از روی فرش بردارید. زمانی که به موقع برای تمیز کردن لکه‌های فرش اقدام کنید، این لکه‌ها راحت‌تر و زودتر از بین می‌روند.

بعد از برداشتن مواد رنگی از روی فرش، یک پارچه سفید و تمیز که رطوبت را به خوبی جذب می‌کند روی محل لکه قرار دهید. این کار موجب می‌شود لکه در سایر بخش‌های فرش پخش نشود. هیچ‌گاه برای تمیز کردن لکه فرش آن را مالش ندهید. این کار موجب آسیب دائمی به الیاف فرش و پخش شدن رنگ آن می‌شود.

۲- لکه فرش را تمیز کنید

بعد از اینکه مرحله اول به اتمام رسید، حال باید به وسیله یک تمیز کننده متناسب با نوع لکه اقدام به تمیز کردن فرش کنید. یکی از بهترین تمیز کننده‌های طبیعی برای پاک کردن لکه فرش، سرکه سفید است. برای این کار می‌توانید ۱ قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی را با یک چهارم لیوان آب گرم و ۱/۴ قاشق چای‌خوری سرکه سفید ترکیب کنید.

مواد را داخل یک شیشه اسپری بریزید و روی پارچه اسپری کنید. سپس با نوک پارچه محل لکه را آرام تمیز کنید. توجه داشته باشید که محل لکه را بیش از حد خیس نکنید و نسابید. اجازه دهید مواد ۱۰ دقیقه روی لکه قرار بگیرد. بهتر است قبل از امتحان کردن هر ماده تمیز کننده‌ای ابتدا آن را روی یک نقطه کوچک از فرش امتحان کنید و مطمئن شوید که رنگ فرش پخش نمی‌شود و ماده به بافت فرش شما آسیب وارد نمی‌کند.

۳- از شر لکه رنگی روی فرش راحت شوید

پس از تمیز کردن فرش با ماده تمیز کننده، حال یک پارچه تمیز، سفید و جاذب را کمی مرطوب کنید و به آرامی روی محلی که به تمیز کننده آغشته شده بکشید. بهتر است برای مرطوب کردن پارچه از آب سرد استفاده کنید و آن را کامل فشار دهید و بعد از آن برای تمیز کردن لکه فرش استفاده کنید. در نهایت یک دستمال کاغذی روی محل لکه قرار دهید تا آب اضافی را به خود جذب کند و تا خشک شدن کامل فرش روی آن بخش قدم نزنید.

از بین بردن انواع لکه از روی فرش

 

اولین قدم برای خانه تکانی فوری و این است که با روش‌های از بین بردن انواع لکه‌ها به خوبی آشنایی داشته باشید. اگر بدانید هر لکه با چه حلالی راحت‌تر تمیز می‌شود، به سادگی می‌توانید فرش‌هایتان درست مثل روز اول تمیز و بدون لکه کنید.

از بین بردن لکه آب میوه از روی فرش

بهترین روش برای از بین بردن لکه انواع آب میوه مثل آب هویج از روی فرش، اسپری کردن مقداری نوشابه «سون آپ» روی محل لکه است. مقداری نوشابه بدون رنگ روی محل لکه آبمیوه روی فرش اسپری کنید و با کمک یک پارچه میکروفیبر لکه را تمیز کنید.

از بین بردن لکه شکلات از روی فرش

 

برای تمیز کردن لکه شکلات از روی فرش ابتدا باقی‌ مانده شکلات را به کمک نوک چاقو از روی فرش بردارید. سپس یک یخ داخل کیسه پلاستیکی بیندازید و آن را روی محل لکه قرار دهید. بعد از سفت شدن شکلات آن را با چاقو از روی فرش جدا کنید. بعد از برداشتن شکلات باید ۱/۴ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با یک فنجان آب گرم ترکیب کنید.

سپس با استفاده از یک پارچه تمیز این محلول را روی محل لکه بزنید. ۵ دقیقه صبر کنید و بعد آن را با پارچه تمیز مرطوب تمیز کنید تا لکه روی فرش از بین برود.

از بین بردن لکه شمع از روی فرش

برای از بین بردن لکه شمع از روی فرش باید یک کیسه یخ روی محل لکه قرار دهید. سپس با استفاده از چاقو شمع را خرد کنید و سپس به آرامی خرده‌های شمع را با جارو برقی تمیز کنید. در انتها لکه شمع را به وسیله پارچه و آب گرم تمیز کنید و خوب خشک کنید.

از بین بردن لکه چای یا قهوه از روی فرش ماشینی و دستباف

برای تمیز کردن لکه چای و قهوه و نسکافه از روی فرش ماشینی و دستباف به خصوص فرش روشن و کرم رنگ می‌توانید از ترکیب ۲ قاشق غذاخوری هیدروژن پراکسید و ۱ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی استفاده کنید. این ترکیب را با نوک انگشت به محل لکه بمالید و چند ثانیه صبر کنید. سپس با یک پارچه مرطوب محل لکه را تمیز کنید.

از بین بردن لکه فرش با ماست نیز یک روش مؤثر دیگر برای از بین بردن لکه چای و قهوه از روی فرش است.تمیز کردن لکه خاک و گل از روی فرش

برای تمیز کردن لکه گل از روی فرش ابتدا باید کمی صبر کنید تا گل کاملاً خشک شود. سپس آن را با چاقو خراش دهید و جاروبرقی بزنید. سپس با استفاده از ترکیب هیدروژن پراکسید و مایع ظرفشویی محل لکه را تمیز کنید.

تمیز کردن لکه خون از روی فرش

برای تمیز کردن لکه خون از روی فرش می‌توانید از آب سرد یا نوشابه بدون رنگ استفاده کنید. برای این کار پارچه را به آب سرد یا نوشابه آغشته کنید و روی محل لکه بکشید.

از بین بردن لکه آدامس از روی فرش

برای از بین بردن لکه آدامس از روی فرش ابتدا یک کیسه یخ روی محل لکه قرار دهید. سپس آدامس سفت شده را با کمک چاقو از روی فرش بردارید و در نهایت با استفاده از یک مایع لکه بر فرش طبیعی مثل ترکیب سرکه و آب و مایع ظرفشویی، لکه را برطرف کنید.

از بین بردن لکه چربی از روی فرش

استفاده از تمیز کننده به عنوان لکه بر فرش و از بین بردن لکه‌های روی آن بسیار رایج است. برای این کار باید جوش شیرین را روی محل لکه بپاشید و ۶ ساعت صبر کنید و سپس جارو بکشید. در مرحله بعد برای از بین بردن لکه زرد روی فرش باید یک پارچه آغشته به الکل را روی محل لکه بکشید و آن را تمیز کنید

لینک آدرس قالیشویی شربت اوغلی