اخبار عمومی

حضور در مجلسی به درازی یک قرن

او مؤسس بنیاد عمادزاده و حسینیه اصفهان بود و ده ها کتاب و تأثیر ماندگار در نشر آثار اهل بیت و مکتب امام صادق علیه السلام و اشتغال به امور خیریه داشت. از جمله با تأسيس مدارس و پس از سالها تلاش همچنان نام نيكو براي خود و خانواده برجاي گذاشته است و اينك فرزند تحصيلكرده اش دكتر عمادزاده راه نيكو پدر را ادامه داده و مجلس را ادامه داده است. برخی از کارهای خیر پدرش که صدقه یک مرد بزرگ محسوب می شود، یکی از آنهاست.این ادامه مراسم بزرگ عزاداری بانو و شهید است.

شرکت در مجمع یک قرنی

در این مجلس از سخنان فرهیختگان، زبان شناس فصیح حجت الاسلام والمسلمین درباره شخصیت و مقام والای دخت رسول خدا در سال های گذشته بهره مند شدیم. از سخنان مرحوم مغفور حجت الاسلام و المسلمین حاج سید جمال مرتضوی پیروز شدیم.

شرکت در مجمع یک قرنی

خاندان روضاتي از نظر مقام علمي و شخصيت اجتماعي از مهم ترين خاندان هاي شيعه هستند كه قريب به دو قرن در شهر اصفهان زندگي مي كنند و نسب ارجمند و ارجمند آنان به امامزاده حضرت عبدالله بن موسي مي رسد. بن جعفر که در شهر ساوه مدفون است.
این خاندان به سبب صاحب کتاب معروف (روضه الجنات) مرحوم آیت الله اعظمی آقا سید محمد باقر چهارسوقی مشهور شده اند، چنانکه صاحب المنجد فی العلم در صفحه 276 می نویسد: اهل بیت باشد. صاحب روضات معروف به روضاتی، منسوب به آن کتاب).

شرکت در مجمع یک قرنی

در پایان مجلس عزاداری پیامبر(ص) توانستم ساعتی را در محضر علمای حاضر در جلسه، استاد محترم و تأثیرگذار، دانشگاه و دانشکده بگذرانم. میدان در بدن انسان که برادر محترمم جناب آقای دکتر اسدی گرمارودی است و صحبت از جایگاه حضرت اباعبدالله(ع) در نظام آفرینش الهی و توفیق ثبت افراد در کتاب. خوانندگان حرم ایشان با استناد به یاد و خاطره نعیم میرزای نایینی بزرگوار و محله آینده ایشان در پناه امامان معصوم و بهره مندی از مواهب معنوی قرب به امامان معصوم. سرزمین منسوب به این بزرگان. و با ذکر خاطره ای از مرحوم آیت الله آقا نجفی حمدانی داماد مرحوم میرزای نایبانی لحظاتی را سپری کردم که نمی توان آن را یک عمر انسانی به حساب آورد تا قدردانی کنم.

شرکت در مجمع یک قرنی

دکتر اسدی که از شخصیت های بزرگوار و به قول آیت الله العظمی حاج سید محمد روحانی ـ رضی الله عنه ـ به شمار می آیند، فردی معنوی به معنای کلمه هستند اما بدون. عمامه گنجی بود برای یادآوری لحظاتی و گذراندن چیزهای دیگر.

لازم به ذکر است دکتر محمد اسدی گرمارودی (متولد 1329) دارای مدرک دکتری در رشته فلسفه و کلام اسلامی است. ریاست مرکز معارف اسلامی و علوم انسانی دانشگاه صنعتی شریف، ریاست گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی ایران از جمله فعالیت های وی می باشد. وی علاوه بر تدریس، تالیف مقالات و کتابهای علمی و دینی نیز داشته است. «درس هایی از تربیت انسان»، «حقیقت سوخته»، «کارآمدی دین در جهان»، «اکسیر اشک بر حسین امام»، «نقش غدیر در کمال انسان»، «درس هایی از اصول اعتقاد، «علم». از برگزیدگان در روایت «عقل و عرفان» و «اعتقاد شیعه به خطبه شقشقیه» از این آثار است.
در پايان اين ديدار و ديدار زيبا فدات شهيدان را به پيشگاه اين عزيز تقديم كردم.

دکتر هادی انصاری
عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران
یکشنبه 4 ژانویه 1401