اخبار جامعه

خانه فناور زمینه‌ای برای ورود دانش‌های جدید به محیط زیست است

خبر فوری/لرستان معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امیدواریم افتتاح خانه فناور محیط زیست زمینه‌ای برای ورود دانش‌های جدید به حوزه محیط زیست باشد.

نورالله مرادی پنجم دی ماه در حاشیه افتتاح اولین خانه فناور محیط زیست کشور در جهاد دانشگاهی لرستان، اظهار کرد: کار فرهنگی، پایه‌ای و درست استمرار دارد.

وی با اشاره به افتتاح اولین خانه فناور محیط زیست کشور در لرستان، عنوان کرد: این استان در این زمینه نیز پیش رو بوده است.

مرادی بیان کرد: در اداره محیط زیست از فناوری‌های جدید غفلت کردیم و کماکان مدل حفاظت و بهره‌مندی ما سنتی است که امیدواریم این خانه زمینه‌ای برای ورود دانش‌های جدید به حوزه محیط زیست باشد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری نخستین رویداد شرکت‌های دانش بنیان حوزه محیط زیست طی خرداد ماه سال جاری در این سازمان، بیان کرد: حدود ۲۴۰ شرکت دانش بنیان و فناور در این رویداد حضور پیدا کردند و دبیرخانه دائمی شرکت‌های دانش بنیان در سازمان فعال و یک بسترسازی مختصر و ریل گذاری انجام شده و امروز یک نقطه آغاز و پیک برای استمرار کار است.

وی ادامه داد: ما در سطح کشور فراخوان دادیم اگر کار پژوهشی دارید می‌توانید در قالب کارهای پژوهشی ورود کنید و صندوق ملی نیز باید در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کند.

مرادی با اشاره به این‌که محیط زیست یک کار عاشقانه است، عنوان کرد: انسان‌هایی که در این حوزه فعالند ویژگی‌های خاصی دارند.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: امیدواریم با همراهی و همدلی یکدیگر بتوانیم خدمتی به محیط زیست لرستان و کشور انجام دهیم.

به گزارش خبر فوری در پایان این جلسه از برگزیدگان مسابقه نقاشی کودکان با موضوع محیط زیست که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شده بود تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام