اخبار سلامت

حساب‌های ترامپ به اینستاگرام و فیسبوک باز می‌گردند

متا (فیسبوک سابق) اعلام کرده است که حساب‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در فیسبوک و اینستاگرام را دو سال پس از تعلیق، دوباره فعال می‌کند و او می‌تواند در این شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشد.

متا در یک بیانیه خبر بازگرداندن حساب‌های دونالد ترامپ را اعلام کرد و گفت حساب‌های رئیس‌جمهور سابق آمریکا طی چند هفته آینده فعال می‌شود. البته به گفته متا، اگر دونالد ترامپ دوباره سیاست‌های متا درباره انتشار محتوا را زیرپا بگذارد، حساب‌هایش دوباره تعلیق می‌شود که زمان آن می‌تواند از یک ماه تا دو سال باشد.

حساب دونالد ترامپ در فیسبوک و اینستاگرام نزدیک به دو سال پیش به حالت تعلیق درآمد

حساب‌های دونالد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی پس از حمله طرفدارانش به کنگره آمریکا در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به حالت تعلیق درآمد. متا ابتدا اکانت‌های رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به مدت ۲۴ ساعت مسدود کرد و پس از مدتی تصمیم به تعلیق حساب‌های او برای مدت نامحدودی گرفت که انتقادهای زیادی از این تصمیم شد. البته درنهایت متا اعلام کرد که این محدودیت حداقل برای دو سال پابرجا خواهد بود.

در کنار فیسبوک و اینستاگرام، حساب دونالد ترامپ در توییتر به‌طور دائمی مسدود شد، اما مالک جدید توییتر یعنی ایلان ماسک پس از برگزاری یک نظرسنجی، حساب رئیس‌جمهور آمریکا را دوباره فعال کرد. بااین‌وجود هنوز ترامپ در توییتر فعالیتی ندارد، هرچند انتظار می‌رود به‌زودی فعالیت‌هایش را در این پلتفرم شروع کند.

دونالد ترامپ

تصمیم بازگرداندن حساب‌های ترامپ در فیسبوک و اینستاگرام در زمانی منتشر می‌شود که گزارش‌ها از فشار کمپین رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای بازشدن مجدد اکانت‌هایش حکایت داشتند.

باید به این موضوع اشاره کنیم که متا برخلاف توییتر، دارای یک هیئت نظارتی برای تصمیم‌گیری درباره سیاست‌ها و نظارت روی محتواست که درباره مسدودیت محتوا و حساب‌ها به متا کمک می‌کند. بااین‌حال این هیئت در بیانیه‌ای اعلام کرده که نقشی در تصمیم متا برای برگرداندن حساب‌های دونالد ترامپ نداشته است.

درحال‌حاضر دونالد ترامپ در شبکه اجتماعی Truth Social فعالیت دارد، بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که رئیس‌جمهور سابق آمریکا شروع به فعالیت در سایر شبکه‌های اجتماعی می‌کند یا خیر.

۲۲۷۲۲۷