اخبار سلامتاخبار عمومیاقتصادیکسب و کار خبر فوری

سیر سیاه را چگونه نگهداری کنیم

 

سیر سیاه و سیر خام چه تفاوتی دارند؟

دمنوش لاغری آریانا دکتر بیز ، دارای مقدار زیادی آلیسین می باشد، که در طی فرایند تخمیر، آلیسینِ سیر به اس آلیل سیستئین ( S-allycysteinc) تبدیل می شود. که یک ترکیب بسیار پایدارتر و قوی تری نسبت به آلیسین دارد . آلیسین به شدت ناپایدار است و پس از خرد کردن ، سرخ کردن یا حتی پختن سیر از بین می رود اس آلیل سیستئین (SAC) یک آنتی اکسیدان بسیار پایدار و قوی می باشد. که چندین برابر آلیسین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. برای همین خواص درمانی آن بیشتر از سیر خام و تازه می باشد.

سیر سیاه دکتر بیز  از لحاظ طعم، رنگ، بافت، خاصیت و مزه کاملا متفاوت می باشد. بافتی ژلاتینی و طعمی ترش و شیرین (ملس) دارد.

در واقع خوردن سیر سیاه خیلی راحت تر و مطبوع تر از خوردن سیر تازه یا خام می باشد. چون بوی تند و زننده سیر معمولی را ندارد.

خرید دمنوش مصفی خون بیز: تحقیقات نشان داده که سیر سیاه حاوی آنتی اکسیدان زیادی می باشد. که خواص ضد سرطان قوی دارد. به علاوه اثرات سیر سیاه شامل ضد حساسیت، ضد دیابت و ضد التهاب بودن می باشد. سیر در راس غذاهایی است که خاصیت ضد سرطان دارد. به طور خلاصه خواص سیر سیاه عبارتند از:

  • پیشگیری از سرطان: تحقیقات زیادی نشان داده که سیر سیاه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد. که ضد سرطان بوده و رادیکال های آزاد در بدن را که عامل سرطان هستند، را از بین می برد. بنابراین خاصیت ضد سرطانی قوی دارد
  • بهبود سرعت درمان سرطان
  • کاهش وزن و لاغری: مصرف این محصول باعث تنظیم سوخت و ساز چربی و کلسترول خون شده و در نتیجه سطح چربی کل، تری گلیسیرید و کلسترول خون کاهش یافته و به طور قابل توجهی باعث کاهش وزن و لاغری می گردد.
  • کاهش چربی خون
  • محافظت از قلب و عروق و پیشگیری از گرفتگی رگ ها: به عنوان ماده ای مغذی که باعث سلامت قلب می شود معروف می باشد.
  • کنترل قند خون و پیشگیری از دیابت
  • بهبود دیابت و کاهش عوارض آن
  • ضد حساسیت
  • کاهش التهاب: خاصیت ضد التهابی باعث پیشگیری از بیماری های مغزی مانند آلزایمر و پارکینسون می شود.
  • محافظت از کبد: خاصیت محافظتی برای کبد دارد و برای افرادی که به کبد چرب مبتلا هستند مفید می باشد. در واقع هم خاصیت درمانی برای کبد دارد و هم خاصیت پیشگیری از بیماری های کبدی.

طریقه مصرف سیر سیاه

سیر سیاه به صورت های مختلفی قابل استفاده است:

  • به صورت خام خوری
  • پودر سیر سیاه برای پخت غذا
  • استفاده از سیر سیاه در پخت غذا
  • درست کردن سس

 

سیر سیاه چگونه درست می شود؟

هم به صورت صنعتی و هم به صورت خانگی قابل تهیه است. همانطور که گفتیم، تهیه این سیر پر خاصیت، دما و رطوبت از جمله عوامل مؤثر هستند. در روش صنعتی از دستگاه هایی که این عوامل را برای سیر ایجاد می کند، استفاده می شود.

دستگاه های تولید سیر سیاه

برای تهیه این محصول در منزل، باید سیرها را در یک ظرف در بسته شیشه ای یا سرامیکی قرار دهید و آن را به مدت چند روز در دمایی بین 55 تا 65 درجه نگاه دارید. با توجه به به مدت مشخص نگهداری کنید تا سیر از لحاظ رنگ و خاصیت به صورت سیر سیاه درآید

بهترین سیر سیاه چه مشخصاتی دارد؟

موقع خرید سیر سیاه باید توجه کنید که چه سیر سیاهی می خرید و آیا از کیفیت مناسبی برخوردار است یا نه. سیر سیاه با کیفیت که خواص درمانی چند برابر نسبت به سیر معمولی دارد، باید چند ویژگی داشته باشد:

 

۱- سیر سیاه باید از تخمیر سیر تازه و ارگانیک و سالم به دست آمده باشد. تخمیر سیرهای کهنه و مانده یا در حال خراب شدن برای به دست آوردن سیر سیاه کیفیت محصول را پایین می آورد.

۲- فرآیند تخمیر سیر باید با روش های علمی و مطابق تحقیقات انجام شده باشد. زمان تخمیر مناسب برای سیر سیاه حداقل ۴۰ روز است و بهترین دمای تخمیر ۷۰ درجه سانتی گراد. در طول تخمیر رطوبت هوا باید بین ۸۰ تا ۹۰ درصد باشد. بالا رفتن بیش از حد دما باعث خشک شدن سیر سیاه و سخت شدن جویدن و خوردن آن و همچنین شیرین نشدن آن می شود. کم بودن روزهای تخمیر هم می تواند باعث شود خواص درمانی سیر سیاه کمتر از حالت تخمیر کامل شود. بنابراین باید سیر سیاه را از جایی تهیه کنیم که مطمئن هستیم فرآیند تخمیر به درستی و طبق روش های علمی انجام شده است.

۳- باید تاریخ انقضای سیر سیاه مناسب باشد. سیر سیاه در دمای اتاق ۲ تا ۳ ماه بعد از تولید دوام می آورد و بعد از آن فاسد می شود یا کپک می زند. اما اگر در فریزر نگهداری شود می تواند تا یک سال سالم باقی بماند. بنابراین باید سیر سیاه را از جایی بخریم که از تاریخ انقضای آن مطمئن باشیم و بدانیم که سیر سیاه قبل از خرید در فریزر نگهداری میشده و فرصت کافی برای مصرف داشته باشیم. محصولات سیر سیاه که معمولا مدت زیادی در دست فروشنده های واسط در دمای اتاق نگهداری شده اند احتمالا یا سریع تر فاسد می شوند یا مواد نگهدارنده دارند که در مورد مصرف آن ها باید احتیاط کنیم.

خب حالا سیر سیاه را از کجا بخریم؟ بهتر است بگوییم سیر سیاه با کیفیت را از کجا می توان تهیه کرد و کدام فروشنده مطمئن است؟ کدام سیر سیاه از سیر تازه و سالم به دست آمده و فرآیند تخمیر آن طبق روش های علمی و استاندارد انجام شده است؟ کدام فروشنده سیر سیاه را در شرایط مناسب نگهداری کرده که حفظ شود و بعد از خرید سریع فاسد نشود؟

علاوه بر کیفیت، قیمت هم مهم است. اگر سیر سیاه به روش فروش شبکه ای به دست خریدار برسد مطمئنا از طریق چندین واسطه به دست خریدار رسیده که هر کدام سهم فروش خود را به قیمت نهایی اضافه می کند. بنابراین توصیه می شود که سیر سیاه را از خود تولید کننده خریداری کنید تا دلال ها و واسطه ها حذف شده و بتوانید با قیمت مناسب و ارزان خرید کنید. اما چطور می توانیم سیر سیاه را مستقیما از تولید کننده تهیه کنیم؟ امروزه با اینترنت امکان دسترسی مستقیم به تولید کننده ها فراهم شده است!

 

معمولا نمی توانید سیر سیاه را در فروشگاه ها و سوپرمارکت های محله پیدا کنید. اما نا امید نشوید چون ارزشش را دارد که برای یافتن این ماده فوق العاده مغذی و درمانی بیشتر جستجو کنید. بهترین روش تهیه سیر سیاه با کیفیت و ارزان، خرید مستقیم از تولید کننده مطمئن است. باید تولید کننده مطمئن و متخصص سیر سیاه را با جستجو در اینترنت پیدا کنید که امکان ارسال پستی محصولات را برای مشتریان فراهم کرده باشد.

بایادی یکی از تولید کنندگان سیر سیاه با کیفیت است که فروش بدون واسطه سیر سیاه را در فروشگاه اینترنتی خود انجام می دهد.

 

مزایای خرید سیر سیاه از فروشگاه اینترنتی بایادی

۱- بایادی خود تولید کننده سیر سیاه است و با خرید از بایادی واسطه ها حذف شده و شما می توانید با قیمتی بسیار مناسب سیر سیاه تهیه کنید.

۲- روش تخمیر سیر برای تولید سیر سیاه در بایادی طبق روش های علمی و به روز دنیاست و فرمول خاصی دارد که منجر به تولید بهترین سیر سیاه می شود. به علاوه تولید سیر سیاه در تونل‌های مدرن و هوشمند جهت کنترل حداکثری کیفیت انجام می شود.

۳- تخمیر سیر سیاه بایادی در محیط استریلیزه و کاملا بهداشتی انجام می پذیرد. بعد از طی فرآیند تخمیر، تست کیفیت روی سیرهای سیاه تولیدی انجام می گیرد و در صورت تایید به سردخانه منتقل می شوند.

۴- بایادی به تولید کنندگان مطمئن سیر دسترسی دارد و برای تخمیر و تولید سیر سیاه از سیر سفید مرغوب همدان استفاده می کند.

۵- سیر سیاه بایادی قبل از ارسال برای مشتری در شرایط مناسب و در سردخانه نگهداری می شود تا سیر سیاه خواص خود را حفظ کرده و خریدار فرصت کافی برای مصرف آن را داشته باشد.

بنابر آنچه گفته شد پیشنهاد می کنیم سیر سیاه بایادی را با بهترین قیمت امتحان کنید و از خواص درمانی فوق العاده سیر سیاه با کیفیت و مطمئن بهره مند شوید. برای خرید سیر سیاه بدون واسطه و با کیفیت تضمین شده و قیمت بسیار مناسب به صفحه بروید