اخبار عمومی

استقرار راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی کردستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد اظهار کرد: استان کردستان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی است که باید این قابلیت‌ها به شکل مناسبی به گردشگران معرفی شود.

وی افزود: در این راستا و با هدف آمادگی و ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی، یک دوره آموزشی با حضور راهنمایان به‌منظور بازآموزی و تشریح وظایف آن‌ها در سنندج برگزار شد.

مهرزاد عنوان کرد: در این دوره آموزشی مباحثی نظیر معرفی جاذبه‌های تاریخی استان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سفر، آشنایی راهنمایان گردشگری با مراکز خدماتی و بهداشتی ضروری مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه، این راهنمایان به‌صورت ویژه در شهرهای گردشگر پذیر استان فعالیت خواهند داشت، ادامه داد: مسجدجامع سنندج، عمارت خسروآباد، عمارت مشیر دیوان، موزه باستان‌شناسی سنندج و موزه مردم‌شناسی خانه کُرد از جمله اماکن تاریخی هستند که راهنمایان گردشگری به‌صورت شیفتی در این بناها مستقر می‌شوند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: حضور راهنمایان در محل بناهای تاریخی و موزه‌ها این امکان را به گردشگران و مسافران نوروزی می‌دهد که اطلاعات بیشتری در خصوص آثار تاریخی و دیگر اماکن دیدنی و جاذبه‌های گردشگری استان کسب کنند.

وی یادآور شد: امیدواریم با اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی متعدد بتوانیم در مناطق مختلف استان، نوروزی متفاوت برای مهمانان و گردشگران خلق کنیم.