ساخت آبنما در منزل

ساخت آبنما در منزل با روشی خلاقانه و آسان

در این مطلب آموزش ساخت آبنما خانگی را برای شما عزیزان خوش سلیقه تهیه و بیان کرده ایم، که می توانید در منزل و یا هر مکان دیگری از جمله پاسیو، لابی، روف گاردن و یا حیاط و محل کار ایجاد کرده و از آن لذت ببرید. آبنما یا آبشارهای مصنوعی را می توانید به راحتی در حیاط منزل، ویلا و یا هر مکان دیگری از جمله لابی، فضاهای سبز روی پشت بام، پاسیوها ساخته و از زیبایی و هوای مرطوب و دلچسب حاصل از آن نهایت استفاده را ببرید، این آبنماها دارای تنوع زیادی در طرح، شکل، اندازه و مصالح ساختاری می باشد که می توانید بر اساس سلیقه، و محل انتخابی انتخاب نموده و دست به کار برای ساخت آبنما شوید.

انتخاب مکان مناسب برای ساخت آبنما

قبل از ساخت آبنما خانگی و هر کاری باید مکانی که می خواهید آبنما در آنجا قرار گیرد، را انتخاب نمایید، سپس حوضچه ای زیبا با عمق و ابعاد مناسب بسازید، در همین مرحله باید مکان پمپ آب را نیز در نظر گرفته و مشخص سازید و لوله کشی های لازم را به شکلی صحیح انجام دهید. پمپ آب را در پایین ترین نقطه مثلا(یک گودال) در نظر بگیرید، و حوضچه را با عایق های مختلف و یا چسب های مخصوص آب بندی نمایید، اگر حوضچه شما از جنس سنگ می باشد آن را با پروفیل، میلگرد شکل داده و جوشکاری کنید، در آخر هم روی سطح را با استفاده از تور رابیتس (۲ لایه) بپوشانید.

مزیت های ساختن آبنما

آبنما یکی از عناصر افزودنی و دلخواه ساختمان می باشد که می توانید با توجه به سلیقه ای که دارید و البته نیاز مکان در نظر گرفته شده از آن بهره ببرید، آبنماها دارای تنوع زیادی از نظر اندازه، شکل و طرح آن، نوع و جنس مصالح بکار رفته، و مکان قرارگیری آن متفاوت می باشد، که برای تهیه و به وجود آوردن آن می توان از موارد و مصالحی نظیر سیمان، سنگ های مصنوعی و طبیعی، پمپ های آب، انواع گلدان و ظروف های سفالی، لوله و حتی وسایل دور ریختنی و … ساخته و همچنین از پوشش سبز از گیاهان و گلها بهره برد، آبنماها را می توان در مکان های مختلف نظیر روف گاردن، پاسیو، لابی مجتمع ها، تزیین حیاط منزل و … مورد استفاده قرار داد، در ادامه با مزیت های ساختن آبنما خصوصا ساخت آبنما آپارتمانی آشنا خواهید شد.

·         تصفیه هوا

با توجه به آلودگی هوا و شدت یافتن این مشکل، و به دنبال آن افزایش آمار بیماران و آسیب دیدگان آلودگی هوا دغدغه بهبود بخشیدن به هوا از توجه ویژه ای برخوردار شده است که می توان به رو آوردن مردم به دستگاه های تصفیه هوا اشاره نمود، ساختن یک آبنمای زیبا و مناسب می تواند جایگزین خوبی برای این دستگاهها باشد.

·         مرطوب کردن هوا

آبنما می توانند رطوبت لازم را در فضای زندگی و سکونت شما ایجاد نمایند، در فصل تابستان، به خصوص اهالی مناطق گرمسیر نیاز بیشتری به رطوبت کافی در هوا دارند که بر سلامتی و زیبایی پوست و خود آنها تاثیر مستقیمی دارد.

·         زیبایی بخشی به محیط

این آبنما و یا آبشارهای مصنوعی علاوه بر داشتن تمام ویژگی های خوب و مثبت و کاربردی، هنر فوق العاده ای در دیزاین و زیبایی بخشی منزل دارند، شما با استفاده از این آبنما می توانید قدم های موثر زیادی را در رسیدن به هدف خود، داشتن یک دکوراسیون چشمگیر و مثال زدنی داشته باشید.

آموزش آسان ساختن آبنما

برای ساختن این آبنما به تعدادی گلدان و زیر گلدان از جنس سفال و همچنین لوله پلاستیکی و پمپ آب نیاز دارید، که انتخاب شکل و طرح آن به سلیقه شما بستگی خواهد داشت.

زیر گلدانی و گلدان ها در ابعاد گوناگون تهیه کنید و گلدان بزرگ اصلی را به شکل نیم دایره ببرید، لبه زیر گلدانی را نیز باید ببرید.

لوله پلاستیکی و پمپ را مهیا ساخته و سپس گلدان اصلی بزرگ را به شکل برعکس قرار دهید و لوله را از سوراخ ایجاد شده در گلدان و زیر گلدانی بگذرانید و به پمپ متصل نمایید.

می توانید با استفاده از سنگ های زیبا در ابعاد گوناگون داخل محفظه و یا همان آبنما را تزیین کنید، و سپس در آن آب بریزید. در نهایت پمپ را روشن کنید و از تماشای آن لذت ببرید.

مدل آبنماهای زیبا با طراحی جالب و منحصر به فرد

برای ساختن آبنماها باید برخی موارد از قبیل انتخاب مکان مناسب، بازتاب صدای آب، محل استقرار آبنما، اندازه و ابعاد، معماری ساخت آبنما، آب بندی آب نما، مصالح بکار رفته، زیرسازی و شیب مناسب و … را در نظر داشت.

خرید آبنما خانگی

آبنماهای بسیار زیادی در بازار و جود دارد که جهت خرید در اختیار شما عزیزان قرار داده شده اما آنچه که مجموعه آکوا تولید و عرضه میکند آبنما استخری و فضای باز میباشد که هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت در سطح بالایی قرار دارد.

آبنما

دسته بندی آبنما ها بسیار فراوان است و هرکدام کاربرد های متفاوتی دارند ، همچنین در مکان های مختلفی میتوان از آنها استفده کرد. به عنوان مثال آبنما ها به سه دسته تقسیم میشوند

  • آبنما خانگی
  • آبنما استخری
  • آبنما فضای باز

آبنمل خانگی : آبنما های خانگی معمولا جای زیادی نمیگیرند و تولید صدا کم تری نسبت به سایر آبنما ها دارند و بخاطر همین دلیل است که معمولا در خانه استفاده میشوند.

آبنما استخری: جنس آبنما های استخری به طور استاندارد از استیل میباشد که از زنگ زدگی جلوگیری شود و به همین دلیل است که آبنما های استخری معمولا نسبت به آبنما های دیگر گرانتر هستند و علاوه بر زیبایی خاصیت ماساژ دهی هم دارند.

آبنما در فضای باز: آبنما هایی که در مضای باز اجرا میشوند معمولا فضای بیشتری اشغال میکنند و همچنین تولید صدای بیشتری هم دارند اما منظور از تولید صدا ، صدای گوش خراش نیست. به عنوان مثال آبنما در خانه اگر صدای زیادی تولید کند منجر به اعصاب خوردی میشود اما اگر آبنما در فضای باز همان صدا را تولید کند قطعا جذابیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

آبنما خانگی

در دنیای امروزی، آب نما ها به عنوان یکی از عناصر محبوب در دکوراسیون داخلی خانه ها معرفی می شوند که در اشکال و اندازه های مختلفی طراحی شده اند و همچنین جنس آنها می تواند با یکدیگر متفاوت باشد. انواع مدل آب نمای خانگی به منظور استفاده در داخل منزل، حیاط یا باغ، متصل به دیوار، برای روی میز و … در بازار وجود دارد.

آبنما خانگی مدرن

آبنماهای خانگی مدرن می توانند در فرم یک تابلو در فضا به کار گرفته شوند. به جای تعریف یک آبنمای بزرگ که شاید فضای اجرای آن را در اختیار نداشته باشید، می توانید یک آبنمای کوچکتر به فرم قاب شده و در نقش یک تابلو در نظر بگیرید. با اجرای این ایده آب را به فضای دکوراسیون خود دعوت کرده و در عین حال صاحب یک تابلوی منحصر به فرد خواهید شد که شاید در کمتر جایی به چشم بخورد.

یک آبنما می تواند نقش پارتیشن را در محیط ایفا کند. اگر مایل به تفکیک فضاهای خود به وسیله پارتیشن هستید و یک آبنمای مدرن نیز می خواهید، پس چه بهتر که این دو خواسته را که یکی دارای عملکرد و دیگری صرفا زیبا هستند، در کنار یکدیگر و با یک فرم به اجرا درآورید. چنین پارتیشنی علاوه بر جدا کردن دو فضا از یکدیگر، به مانند یک شیشه مشجر عمل نموده و دید فضاهای دو طرف خود را به یکدیگر محدود می نماید.

آبنما باغی به جای آبنما خانگی

آبنما باغی که اغلب با نام ،آبنما آبشاری و یا آبشار صخره ای میشناسند نوع دیگری از طراحی آبنما است که بسیار شبیه به صخره های طبیعی و کوهستانی ساخته می شود و دلیل نامگذاریش هم شباهتش به آبشارهای صخره ای واقعی می باشد. آبنما باغی در هر مکانی بویژه در طراحی رستوران ها ، سفره خانه ها، مراکز تجاری ، حیاط خانه ، طراحی ویلا و محوطه سازی فضاهای سبز شهری قابل استفاده است .

آبنماهای باغی در مدل‌های چندطبقه‌ای، پنهان، رومیزی، فواره‌ای و سنگی تعبیه می‌شوند و البته باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که برای افراد ایجاد مزاحمت نکنند. همین‌طور از این مدل‌ها می‌توانید در مراکز تفریحی، سفره‌خانه، کافه‌رستوران‌ها، باغ‌های برگزاری مراسمات و تالارهای عروسی و مهمانی استفاده کنید. از جمله موادی که معمولاً برای جذاب‌تر کردن این متریال استفاده می‌شود به می‌توان به قلوه‌سنگ، پوکه، سنگ لاشه، ورقه‌ای و اشکال مختلف سیمان اشاره کرد.