اخبار ورزشی

در دربی سوتی دادم یک ماه خجالت می‌کشیدم

هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس روزشماری می‌کنند تا دربی 100 فرا برسد و بتوانند با شکست رقیب هم یک قدم به سکوی قهرمانی نزدیک شوند و هم اینکه با شکست حریف دیرینه؛ خود را برای یک فصل فوتبالی بیمه کنند. پیش از تمام حواشی بعد از حذف استقلال از آسیا سرمربی پرتغالی این تیم آن قدر خوب تیم را جمع و جور کرد که هیچ کس باورش نمی‌شد. حالا مربی هیجانی استقلال که رکورددار محرومیت هم هست به سخت‌ترین ماراتن لیگ نزدیک می‌شود و اگر در دربی آرامش داشته باشد قطعاً فاتح این میدان خواهد شد. با مهدی امیرآبادی بازیکن سابق استقلال در خصوص بازی حساس این تیم همکلام شدیم.

یکشنبه دربی 100 برگزار می‌شود. نظرتان در خصوص این بازی حساس چیست؟
دربی همیشه یک بازی بسیار مهم است و به برد و باخت‌ها و همچنین صدر جدول بودن یا نبودن ربطی ندارد. اینکه استقلال شش گل به هوادار زده است تأثیری در این بازی حساس ندارد و خوشحالی آن بازی در همان شب تمام شد. حقیقت این است که هواداران حاضرند استقلالتمام بازی‌ها را ببازد اما دربی را ببرد و این برد برای دوست داران استقلال بسیار مهم است. از نظر من این دربی شش امتیاز دارد و اگر هر کدام از تیم‌ها در این بازی پیروز شود رقیب اصلی سپاهان برای قهرمانی خواهد بود.

به اعتقاد خیلی ها از آنجایی که قهرمانی سپاهان دست خودش است و بازی های این تیم روی کاغذ نسبت به استقلال و پرسپولیس آسان‌تر است شانس اصلی قهرمانی به حساب می‌آیند.
این مسأله را اصلاً قبول ندارم. این روزها فوتبال 90 دقیقه نیست و گاهاً 98 دقیقه است. در چند ثانیه سرنوشت یک بازی عوض می‌شود. پس اینکه از حالا سپاهان را قهرمان لیگ بدانیم اشتباه محض است. قطعا استقلال و پرسپولیس نیز تا آخرین دقیقه برای قهرمانی خواهند جنگید.

این روزها و در آستانه دربی برای اینکه برد استقلال مقابل هوادار را لوث کنند می‌گویند این بازی تبانی بوده است، نظر شما در این خصوص چیست؟
این حواشی که به وجود آوردند هیچ تأثیری در اصل قضیه ندارد. بازیکنان استقلال با غیرت هستند و بازیکنان هوادار هم بسیار با شرف. پس بهتر است بحث تبانی را اصلاً پیش نکشند. استقلال هفته‌ها است که عالی بازی می‌کند و این فقط مختص بازی با هوادار نبود.

در دربی سوتی دادم یک ماه خجالت می‌کشیدم

خیلی‌ها فکر می‌کردند با حذف استقلال از آسیا شرایط این تیم فرق کند اما همان‌طور که شما اشاره کردید این تیم خیلی خوب کار کرده و حواشی روی این تیم تأثیر نداشت. به نظر می‌رسد ساپینتو تیم را خیلی خوب جمع و جور کرده.
درود به شرف بازیکنان استقلال که حواشی را مدیریت کردند و حالا در صدر جدول هستند. خیلی‌ها فکر می‌کردند با حذف شدن استقلال از آسیا این تیم از هم می‌پاشد اما این‌طور نشد اتفاقاً بازیکنان با روحیه بالا نتایج خوبی کسب کردند و امتیازات خوبی جمع کردند و مستحق قهرمانی هستند.

پیش بینی شما از نتیجه دربی؟

نتیجه این بازی به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست اما توصیه من به بازیکنان استقلال این است که در باد شش گلی که به هوادار زدند نخوابند و چون دربی همیشه متفاوت است.

شما در 12 یا 13 دربی حضور داشتید، خاطره شما از این بازی چیست؟

بهترین خاطره من همان پاس گل چیپی بود که دادم و در نهایت استقلال با سه گل پیروز شد. بدترین خاطره‌ام نیز آن صحنه ای بود که لیز خوردم و بازی را در نهایت باختیم. بعد از آن بازی تا یک ماه روی رفتن سر تمرین را نداشتم. بعد از آن چند پاس گل خوب دادم و جبران کردم.

در نهایت کدام تیم را شانس اصلی قهرمانی می‌دانید؟

شرایط جدول و حساسیت طوری است که واقعا نمی‌شود قهرمان را پیش بینی کرد. منتظر می‌مانیم تا ببینیم کدام یک از این سه تیم در نهایت موفق به بالا بردن جام می‌شوند.

257 251