اخبار سلامت

این ماسک‌های خانگی پوست‌تان را مثل آینه می‌کند!

آفتاب‌‌نیوز :

درخشندگی و شفافیت پوست صورت خواسته‌ اکثر خانم‌هاست. اینکه چطور بتوان از پوست در مقابل خشکی، کدری، ایجاد لک‌ها، جوش و… محافظت کرد تنها با خرج هزینه‌های هنگفت و کرم‌های خارجی گران‌قیمت به دست نمی‌آید، بلکه راه‌های ساده‌تری هم هست که می‌توانید در خانه آنها را امتحان و مراقبت از پوست صورت خود را بیشتر کنید. هرچه در سنین پایین‌تر این مراقبت‌ها انجام شود با افزایش سن افتادگی‌های پوست صورت و چین و چروک‌های آن کمتر اتفاق می‌افتد. پس با ما همراه باشید تا با ارائه چند راهکار ساده با مواد اولیه ارزان‌قیمت به شما بگوییم چطور می‌توانید پوستی شاداب داشته باشید.

استفاده از ماسک‌های رطوبت‌رسان خانگی می‌تواند در حفظ شادابی پوست صورت به شما کمک کند. 

ماسک رطوبت‌رسان با سفیداب

شاید یادتان باشد که قدیم‌ترها وقتی حرف از آرایش و زیبایی به میان می‌آمد می‌گفتند فلانی سرخاب سفیداب به صورت زده است. حالا اما شاید باور نکنید که همان سفیداب می‌تواند یک ماسک مفید و رطوبت‌رسان و سفیدکننده پوست برای صورت‌تان باشد. کافی است یک سفیداب را پودر کرده و با آب خیار ترکیب کنید. غلظت مواد باید به اندازه یک فرنی باشد. حالا با یک فرچه آرام ماسک را به صورت بزنید، دقت کنید که مواد را به دور چشمان خود نزنید تا از ورود به چشم‌ها جلوگیری شود. ماسک کم‌کم روی پوست شما شروع به خشک شدن می‌کند. توجه داشته باشید که وقتی ماسک روی صورت‌تان در حال خشک شدن است از صحبت کردن و تکان دادن پوست صورت بپرهیزید تا خطوطی روی پوست شما ایجاد نشود. بعد از اینکه ماست کاملاً خشک شد به طوری که نتوانید لب‌ها را حرکت دهید، صورت را با آب ولرم مایل به سرد به خوبی بشویید و سپس با یک حوله نرم یا دستمال آب صورت را بگیرید. بعد از استفاده از این ماسک به خوبی متوجه لطافت و شفافیت پوست صورت خود خواهید شد.

ماسک توت‌فرنگی

چند توت‌فرنگی را بشویید و با چنگال به خوبی له کنید، سپس یک قاشق چای‌خوری عسل با آن مخلوط کنید و خوب هم بزنید. بهتر است این کار را در مخلوط‌کن انجام دهید. مخلوط به‌دست‌آمده را به پوست صورت بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. پیش از استفاده از این ماسک کمی آن را روی پوست پشت دست خود تست کنید و در صورتی که دچار سوزش یا خارش نشدید، از آن روی صورت خود استفاده کنید.

ماسک شیر و عسل برای درمان اگزما

چهار قاشق چای‌خوری شیر را با دو قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کنید و آن را با پنبه روی پوست بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید. این ماسک برای پوست‌های خشک و دچار اگزما بسیار مناسب است. 

ماسک آرد نخودچی

اگر می‌خواهید پوستی شفاف داشته باشید و از شر جوش‌ها خلاص شوید، کافی است یک قاشق آرد نخودچی را با مقداری آبلیمو ترکیب کنید و این ماسک را روی صورت بگذارید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید. از این ماسک می‌توانید به عنوان یک اسکراب برای ماساژ صورت نیز استفاده کنید. 

ماسک جو دوسر

اگر مدام دچار خشکی یا خارش پوست می‌‌شوید، از این ماسک برای صورت خود استفاده کنید. دو قاشق چای‌خوری جو دوسر را با یک قاشق چای‌خوری عسل و دو تا سه قاشق چای‌خوری شیر ترکیب کنید و خمیر به‌دست‌آمده را روی پوست صورت بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورت را با آب سرد بشویید. 

ماسک موز برای شفافیت پوست

 ترکیب موز و عسل می‌‌تواند پوست صورت‌تان را حسابی شفاف و درخشنده کند. یک موز کاملاً رسیده را پوره کرده و با مقداری عسل ترکیب کنید و به صورت خود بزنید، بعد از حدود ۱۵ دقیقه صورت‌تان را با آب ولرم بشویید تا درخشندگی را روی پوست‌تان احساس کنید.

ماسک ماست ترش

یک فنجان ماست ترش را با آب نصف لیموترش یا پرتغال ترکیب کنید و به صورت خود بزنید، بعد از ۱۵ دقیقه صورت‌تان را با آب سرد بشویید. این ماسک شدیداً به درخشنگی و رطوبت پوست‌ کمک می‌کند و می‌توانید به دفعات در هفته از آن استفاده کنید.