اخبار جامعهکسب و کار خبر فوری

بهترین شغل ها برای مهاجرت به امریکا

سوالات متداول 15 شغل مورد نیاز در آمریکا 2023

آنچه در این مقاله می خوانید:

اگر قصد مهاجرت به آمریکا را داشته و یا در حال حاضر به عنوان دانشجو در این کشور در حال تحصیل هستید، بهتر است ابتدا با مشاغل مورد نیاز آن آشنا شوید تا بتوانید برنامه‌ریزی‌های لازم را برای آینده شغلی خود انجام دهید. آشنایی با ترندهای بازار کار در هر کشور به شما چشم‌اندازی کلی بخشیده تا مهارت‌های مورد نیاز کارفرمایان در آن کشور را در خود تقویت کنید.

تحصیل در آمریکا: به گزارش وبسایت Indeed در طی پنج سال آینده تقاضا برای برخی از مشاغل بسیار بالا بوده و افراد متخصص در این حوزه‌ها با بازار کار خوبی برای استخدام روبه‌رو خواهند بود. مشاغل مورد تقاضا با موقعیت‌های خالی زیادی داشته که کارفرمایان آن‌ها را از میان متقاضیان ماهر انتخاب می‌کنند. لیست کامل این مشاغل به همراه متوسط حقوق سالیانه و مهارت‌های عمومی مورد نیاز در آن‌ها را می‌توانید در ادامه مطلب مشاهده کنید.

قرن بیست و یکم را به عنوان عصر اطلاعات می‌شناسند، زیرا سرعت تولید و تبادل اطلاعات در جهان به بالاترین حد خود رسیده است. صفحات وب، نرم‌افزارهای موبایل، رادیوها، تلویزیون و انواع شبکه‌های ماهواره‌ای همگی از پلتفرم‌های تولیدکننده اطلاعات هستند که تمامی افراد در سراسر جهان به صورت روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند. در چنین زمانه‌ای، مشاغل مربوط به حوزه تکنولوژی اطلاعات و برنامه‌نویسی بیش از هر وقت دیگری مورد نیاز هستند، زیرا تمامی شرکت‌ها، موسسات، کارخانجات، موسسات آموزشی،تحقیقاتی و…به ابزاری چون وبسایت، اپلیکیشن یا نرم‌افزارهای مختلف مجهز شده‌اند.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار که اصلی‌ترین شغل مورد نیاز در ایالات متحده آمریکا در طول پنج سال آینده خواهند بود، وظیفه تحقیق، طراحی، اجرا و مدیریت نرم‌افزارها را بر عهده دارند. آن‌ها برای پروژه‌های برنامه‌نویسی گزارش تهیه کرده، نرم‌افزارها را آپدیت می‌کنند، مشکلات موجود را برطرف و با مهندسان نرم‌افزار در خصوص رابط کاربری نرم‌افزارها مشورت می‌کنند. برای استخدام در این موقعیت شغلی داشتن مدرک کارشناسی در رشته علوم کامپیوتر، مهندسی نرم‌افزار و یا دیگر رشته‌های مرتبط الزامی بوده، همچنین متقاضیان باید مهارت‌های برنامه‌نویسی قوی داشته و سوابق شغلی مناسبی ارائه دهند.

متخصص و تحلیلگر آماری با استفاده از تئوری‌های موجود داده‌هایی مفید را برای حل مشکلات جهان واقعی استخراج می‌کند. این افراد نظرسنجی‌ها، پرسشنامه‌ها و آزمایشات دقیق را طراحی می‌کنند، از نرم‌افزارهای آماری جهت شناسایی ترندها و روابط میان گروه‌های داده استفاده می‌کنند و نتایج حاصله را گزارش می‌دهند.

متقاضیان استخدام در این موقعیت شغلی باید مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های ریاضی یا آمار داشته باشند و از مهارت‌های کار با داده، محاسبه و جبر خطی برخوردار باشند.

امنیت اطلاعات به طور مشخص وظیفه نظارت بر مسائل امنیتی در سیستم‌های کامپیوتری را داراست. آن‌ها خلل‌های امنیتی را شناسایی و ضبط کرده و از وقوع مشکلات امنیتی برای سیستم جلوگیری می‌کنند. بدین منظور این افراد نرم‌افزارهای امنیتی متفاوت را بر سیستم نصب و اجرا کرده تا از زیرساخت‌های اطلاعاتی و سیستمی محافظت کنند.

متقاضیان استخدام در این موقعیت شغلی باید دارای مدرک کارشناسی علوم کامپیوتر، برنامه‌نویسی یا دیگر رشته‌های مرتبط باشند. آشنایی با مفاهیمی چون فایروال، آنتی‌ویروس، پروکسی و SIEM الزامی بوده و مهارت‌های مربوط به شناسایی مشکلات شبکه، حل و جلوگیری از وقوع مجدد آن‌ها نیز توصیه می‌شود.

فیزیوتراپ‌ها برای افرادی در تمامی سنین که به دلیل آسیب‌های جسمانی دچار مشکل گشته‌اند، خدمات درمانی و بازپروری را فراهم می‌کنند. این افراد به تناسب هر بیمار برنامه درمانی مجزایی طراحی کرده، درمان‌های فیزیوتراپی را در جهت نسخه پزشک و به عنوان روش درمانی کمک کننده به روش‌های تسکین درد و بهبود تحرک مدیریت می‌کنند. همچنین به خانواده افراد بیمار اطلاعات و توصیه‌های لازم را جهت فعالیت‌های درمانی در خانه ارائه می‌دهند.

متقاضیان استخدام در این رشته باید دکتری تخصصی در حوزه فیزیوتراپی داشته باشند، آزمون NPTE را با موفقیت از سر گذرانده و مجوزهای دولتی مربوط را برای فعالیت در این حوزه دریافت کرده باشند.

فراهم آوردن راهنمایی‌ها و شرایط لازم برای فعالیت بیمارستان‌ها، سیستم سلامت و یا دیگر سازمان‌های مرتبط با خدمات درمانی از مهم‌ترین وظایف مدیران مراکز خدمات درمانی است. آن‌ها با سیاست‌های مدیریتی حوزه سلامت و دستورالعمل‌های ابلاغی سروکار دارند و باید گزارش دقیقی از اموال بیمارستان را ثبت و ضبط کنند. همچنین مطلع ساختن کارکنان نسبت به اخبار و سیاست‌‎های جدید ابلاغی، ایجاد برنامه کاری زمان‌بندی شده برای کارکنان و شناسایی مشکلات و تلاش در جهت رفع آن‌ها از دیگر وظایف این گروه شغلی است.

داشتن مدرک کارشناسی مدیریت خدمات درمانی، مدریت تجاری و یا دیگر رشته‌های مرتبط برای استخدام در این موقعیت‌های شغلی الزامی است. همچنین این افراد دانش کافی در حوزه اصطلاحات پزشکی و قواعد بهداشتی داشته باشند.

از دیگر برنامه‌نویسانی که جزء مشاغل پرتقاضای ایالات متحده محسوب می‌شوند، توسعه‌دهندگان وب هستند. این افراد با زبان‌های برنامه‌نویسی همچون HTML، CSS و جاوا آشنایی داشته و به کمک آن‌ها وبسایت‎‌هایی را برای مشتریان خود طراحی می‌کنند و یا به آپدیت صفحه‌های از پیش موجود می‌پردازند. توسعه‌دهندگان وب برنامه‌های زمان‌بندی شده‌ای را به منظور تست مرورگرها و انواع دیوایس‌ها طراحی می‌کنند. مطالب وبسایت‌ها را مدیریت، طراحی یا ویراستاری کرده و دانش خود را در زمینه برنامه‌نویسی وب به روز نگه می‌دارند. شناسایی مشکلات وبسایت و تست فیدبک کاربران نیز از دیگر وظایف این گروه شغلی است.

داشتن حداقل مدرک کاردانی در رشته‌های توسعه وب، طراحی وب، برنامه‌نویسی یا دیگر رشته‌های مرتبط برای استخدام در این موقعیت شغلی الزامی بوده و تسلط در زبان‌های برنامه‌نویسی همچون جاوا،HTML, CSS و MySQLاز اصلی‌ترین مهارت‌های مورد نیاز است.

نیاز به پرستاران متخصص حتی پیش از شیوع کرونا نیز به شدت احساس می‌شد، اما با چنین بحرانی در سطح جهانیف بی‌جهت نیست که این شغل در دسته مشاغل مورد نیاز اغلب کشورها قرار گرفته است. RM ها پرستارانی هستند که مجوز مربوطه فعالیت را در کشور مقصد خود دریافت کرده و وظیفه مدیرت داروها، انجام آزمایشات تشخیصی و همکاری با دیگر کارکنان حوزه بهداشت به منظور حداکثر رساندن مراقبت از بیماران را بر عهده دارند.

متقاضیان استخدام در این موقعیت شغلی باید لیسانس پرستاری و گواهی رسمی دولتی برای فعالیت در این حرفه را داشته باشند.

مشاوران مالی با توجه به شرایط بازار به متقاضیان خود راهنمایی‌های مالی ارائه داده و یا حتی در زمینه سرمایه‌گذاری نیز آن‌ها را هدایت می‌کنند. این افراد پس از صحبت با مشتریان خود و آگاهی از نیازهای آن‌ها، برنامه‌ای مالی طراحی کرده، به سوالات آن‌ها پاسخ دهند، متناسب با اهدافشان استراتژی‌های مالی لازم را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند و به طور مرتب با آن‌ها برای رسیدگی به امور مالیشان، در ارتباط هستند.

داشتن مدرک کارشناسی در رشته امور مالی یا دیگر رشته‌های مرتبط به همراه دانش کافی در حوزه سنایع مالی، بیمه و تجربه فروش از شرایط الزامی برای استخدام در این موقعیت شغلی هستند.

کارشناسان تحقیق در عملیات به مدیران در خصوص اقدامات لازم و نحوه تصمیم‌گیری با کمک متدهای تحلیلی پیشرفته و الگوهای ریاضی مشاوره‌ می‌دهند. جمع‌آوری و تحلیل داده‌های برگرفته شده از سیستم‌هخای علمیاتی به منظور توسعه نرم‌افزار برای گزارشات، جمع‌آوری دانش تخصصی لازم از دیگر کارمندان به منظور افزایش بهره‌وری سیستم‌های عملیاتی، استفاده از شبیه‌سازی‌های آماری برای تحلیل و تعریف مشکلات عملیاتی، خلق مدل‌های ریاضی به منظور مشکلات اجرایی بالقوه و ارائه مشاوره به مدیران رده بالا در خصوص تصمیم‌گیری از مهم‌ترین وظایف این گروه شغلی است.

داشتن مدرک کارشناسی در رشته تحقیق عملیاتی، آمار، ریاضی و یا دیگر رشته‌های مرتبط برای استخدام الزامی بوده و متقاضیان باید دانش عمیقی در حوزه سیستم‌های کامپیوتری، نرم‌افزارهای تحلیل داده داشته و توانایی‌های فردی آن‌ها نیز همچون توانایی تفکر تحلیلی، حل مسئله و ریاضی نیز باید در سطح پیشرفته‌ای باشد.

تکنسین‌های پزشکی مسئولیت نگهداری و استفاده از ابزارآلات پزشکی که مربوط به آزمایشات پیچیده می‌شوند را بر عهده دارند. وظایفی چون جمع‌آوری تست‌ها و نمونه‌های آزمایشی جهت تحلیل، شناسایی انواع ناهنجاری‌های سلولی درنمونه‌های آزمایش، تهیه گزارشات دقیق در خصوص نتایج احتمالی، مشارکت با دیگر متخصصان پزشکی به منظور تشخیص اولیه، برقراری محیط کاری سالم بر اساس رویه‌ها و قواعد بهداشتی از اصلی‌ترین وظایف‌های مربوط به تکنسین‌های پزشکی هستند.

داشتن مدرک کارشناسی در رشته تکنولوژی پزشکی یا علوم آزمایشگاهی الزامی بوده، همچنین دانش پیشرفته در حوزه زیست شناسی و شیمی به همراه سوابق کاری مرتبط برای استخدام در این موقعیت شغلی توصیه می‌گردد.

رانندگان کامیون مسئولیت جابه‌جایی محموله‌های باری مواد غذایی، دارویی و … را از محلی به محل دیگر بر عهده دارند. این جابه‌جایی معمولا میان تولیدکننده‌کنندگان و مراکز فروش یا انبارها صورت می‌گیرد و ممکن است مسافت‌های طولانی را نیز شامل گردد. آن‌ها باید محموله‌ها را بار زده، تخلیه کنند، گزارشات تحویل را مستند سازند، از کامیون خود نگهداری کنند، به محدودیت‌های ترافیکی و رانندگی را عمل کنند و ساعات کار خود را گزارش دهند.

استخدام در شغل رانندگی کامیون نیازمند تحصیلات زیادی نیست و تنها با دارا بودن دیپلم دبیرستان در صورتی که مجوزهای مربوطه را کسب کرده، از سوابق رانندگی خوبی برخوردار باشید و تست عدم اعتیاد را از سر بگذرانید، می‌توانید برای موقعیت‌های شغلی مربوطه درخواست دهید.

دستیار فیزیوتراپی وظیفه تنظیم دستگاه‌ها و حفظ محیطی پاکیزه برای درمان بیماران و روزش‌های مورد نیاز آن‌ها را برعهده دارند. این افراد به بیماران هنگام انجام برنامه تمرینی خود کمک کرده و آن‌ها را تشویق می‌کنند، بیماران را با ویلچر جابه‌جا کرده، گزارش درمان‌های صورت گرفته را تهیه می‌کنند و دیگر مسئولیت‌هایی چون سفارش مواد مورد نیاز یا پاسخ دادن به تلفن را نیز انجام می‌دهند.

داشتن دیپبم دبیرستان و گواهی کمک‌های اولیه از تنها شرایط مورد نیاز برای استخدام در این موقعیت شغلی است.

کارگران ساخت و ساز با ابزارهای مختلفی جهت ساخت سازه‌های مختلف همچون ساختمان‌ها، خانه‌ها، پل‌ها و… کار کرده و مسئولیت‌هایی چون بار زدن و تخلیه ابزار آلات مورد نیاز، پاک کردن محل از زباله‌ها، ایجاد فوندانسیون و پیرنگ، کمک در استفاده از ماشین‌الات سنگین و کنترل ترافیک ناحیه به کمک تابلوهای مخصوص در حال ساخت و ساز را نیز بر عهده دارند.

داشتن دیپلم دبیرستان، گواهی کار با مواد اولیه سنگین و تمایل به شرکت در دوره‌های آموزشی از شرایط اصلی مورد نیاز برای استخدام در این موقعیت شغلی است.

دستیاران پرستاری که آن‌ها را با عنوان CNA نیز می‌شناسند، تحت نظر پرستاران رجیستر شده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کار کرده و به مراقبت از بیماران می‌پردازند. گرفتن علائم حیاتی بیمار، دادن غذا به بیماران، جابه‌جایی و تغییر تخت‌ها، رسیدگی به وضعیت پاکیزگی بیماران و ثبت گزارش از وضعیت بیمار به طور روزانه از مهم‌ترین مسئولیت‌های این گروه شغلی است.

برخلاف پرستاران ثبت شده، دستیاران نیازی به داشتن مجوز تخصصی نداشته و تنها با داشتن دیپلم دبیرستان و برخورداری از برخی مهارت‌های شخی همچون صبر، آرام ماندن در شرایط بحرانی، روابط بین فردی و قدرت بدنی کافی می‌توانند استخدام شوند.

پرستاران حوزه مراقبت‌های خانگی در منزل مشتریان خود به آن‌ها برای انجام فعالیت‌های روزانه کمک می‌کنند. این مراقبت‌ها شامل مراقبت‌های بهداشتی و حفظ پاکیزگی شخصی، گرفتن علائم حیاتی، مدیریت داروها، همکاری با پرستاران یا پزشکان در جهت اجرای دستورالعمل‌های درمانی، کارهای خانگی سبک، مشاهده و گزارش وضعیت فرد به صورت روزانه یا هفتگی می‌شود.

اگرچه برای استخدام در این موقعیت شغلی نیازی به تحصیلات تخصصی ندارید، اما برخی از متقاضیان ترجیح می‌دهند تا فردی را استخدام کنند که گواهی‌های حرفه‌ای در این زمینه را کسب کرده، با دستورالعمل‌ها به راحتی تطبیق پیدا کند و سوابق کاری خوبی ارائه دهد.