اقتصادیکسب و کار خبر فوری

خرید ملک در قبرس

این روزها بسیاری از متقاضیان کشور قبرس را برای تحصیل پزشکی و دیگر رشته های علوم پزشکی انتخاب می کنند. در پاسخ به پرسش اینکه چرا برای تحصیل پزشکی دانشگاه های قبرس را انتخاب کرده اند، به شهرت بین المللی دانشگاه های پزشکی این کشور، دارا بودن تجهیزات پزشکی پیشرفته، برنامه های تحصیل پزشکی با کیفیت بالا و تحصیل به زبان انگلیسی اشاره می کنند.می توان گفت که محبوبیت تحصیل در رشته های علوم پزشکی در قبرس در میان متقاضیان بین المللی در حال افزایش است و تعداد متقاضیان در حال تحصیل در دانشگاه های این کشور از سال 2015 تا 2018 در حدود 40% افزایش داشته است.

Buying property in Cyprus

اما آیا کشور قبرس برای تحصیل متقاضیان بین المللی و از جمله ایرانی ها مکان مناسبی است؟ آیا دانشگاه پزشکی قبرس مورد تایید ایران است؟ آیا دندانپزشکی قبرس مورد تایید است؟ آیا تحصیل پزشکی در قبرس بدون آزمون امکان پذیر است؟ آیا شرایط تحصیل پزشکی در قبرس راحت است؟ما مشاوران اصطهباناتی در این مقاله به ارائه پاسخ های لازم به این پرسش ها و اطلاعات لازم و از صفر تا صد تحصیل پزشکی در کشور قبرس پرداخته ایم و سعی داریم تا همه جزئیات مورد نیاز در مورد تحصیل پزشکی قبرس، تحصیل دندانپزشکی قبرس، هزینه تحصیل پزشکی در قبرس و شرایط تحصیل پزشکی در قبرس را در اختیار شما بگذاریم. با ما همراه باشید.

دلایل تحصیل پزشکی در کشور قبرس

متقاضیان ایرانی برای و دیگر رشته های علوم پزشکی مانند داروسازی و پرستاری در دانشگاه های قبرس دلایل خاصی دارند. برخی از مهم ترین دلایل تحصیل در رشته های علوم پزشکی در عبارت است از:

  • وجود سطح بالایی از ثبات و امنیت اجتماعی
  • دارا بودن عنوان سومین سرمایه گذار بزرگ اتحادیه اروپا در آموزش
  • نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی با کشور ایران
  • دارا بودن سطح بالای استانداردهای زندگی
  • دارا بودن سطح بالای کیفیت آموزشی دانشگاه ها
  • دارا بودن عضویت کشورهای اتحادیه اروپا و شینگن
  • تحصیل در دانشگاه های بین المللی با شهرت جهانی
  • دارا بودن تجهیزات پزشکی پیشرفته در دانشگاه ها
  • اخذ مدرک معتبر پزشکی با اعتبار جهانی در بیشتر کشورهای جهان
  • مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیلی رشته پزشکی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته های علوم پزشکی

شرایط ورود و تحصیل پزشکی در قبرس

از مهم ترین شرایط ورود و تحصیل در رشته پزشکی در قبرس دارا بودن مدرک دوره دیپلم دبیرستان با معدل بالا و دارا بودن تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در مدت اقامت در این کشور می باشد.

متقاضیان ایرانی برای ورود و تحصیل پزشکی M.D و MBBS در قبرس باید در مرحله اول از دانشگاه های مورد نظر پذیرش تحصیلی دریافت کنند. تحصیل پزشکی در قبرس بدون آزمون ورودی از مزیت های مهم برای ورود به دانشگاه پزشکی کشور قبرس است. برای دریافت پذیرش تحصیلی متقاضیان باید دارای مدارک و شرایط زیر باشند:

دارا بودن مدرک دوره دیپلم دبیرستان

متقاضی برای ورود و تحصیل در رشته پزشکی، تحصیل دندانپزشکی در قبرس باید دارای مدرک و یا گواهی پایان دوره دبیرستان باشد که از مهم ترین شرایط تحصیل پزشکی در قبرس و دیگر رشته های علوم پزشکی است. البته متقاضیان مشغول تحصیل در سال آخر دبیرستان نیز می توانند برای پذیرش مشروط پزشکی در قبرس اقدام کنند.

  • دارا بودن نمره مناسب از دروس فیزیک، شیمی، ریاضیات و زیست شناسی دوره دبیرستان
  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی

از دیگر شرایط تحصیل پزشکی در قبرس دارا بودن مدرک زبان انگلیسی مورد تایید دانشگاه های این کشور می باشد. مدرک زبان مورد تایید دانشگاه قبرس پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دیگر رشته های علوم پزشکی عبارتند از:

  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6.5 یا
  • مدرک زبان انگلیسی تافل کامپیوتری با نمره 213 یا
  • مدرک زبان انگلیسی GCSE با نمره 5 یا
  • مدرک زبان انگلیسی در سطح استاندارد بین المللی لیسانس SL با نمره 5 یا
  • نمره 70% از مدرک لیسانس اروپا یا
  • نامه مدرسه مبنی بر تحصیل به زبان انگلیسی در مدرسه

موفقیت در مصاحبه علمی

متقاضیان به منظور دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های پزشکی کشور قبرس باید در مصاحبه علمی نیز موفق باشند. متقاضی پس از اخذ تاییدیه لازم از ارسال مدارک مورد نیاز باید در مصاحبه علمی آنلاین و یا حضوری نیز امتیاز لازم را کسب کند.

معرفی بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در قبرس

سیستم آموزشی دانشگاه های پزشکی کشور قبرس بر اساس استانداردهای آموزشی کشورهای اروپایی است و به همین دلیل مدرک پزشکی و دندانپزشکی کشور قبرس مورد تایید است. برخی از بهترین دانشگاه های قبرس که از دانشگاه های برتر اروپا نیز می باشند، ارائه دهنده برنامه های تحصیلی دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و دامپزشکی می باشند.

در ادامه فهرستی از 12 دانشگاه پزشکی کشور قبرس بر اساس عملکرد تحقیقی و سیستم آموزشی و برنامه های تحصیلی ارائه شده است.متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه خاور نزدیک قبرس را دارند باید دارای شرایط تحصیل پزشکی قبرس باشند. این دانشگاه شرایط دارا بودن معدل بالای تحصیلی در دوره دیپلم دبیرستان را برای اخذ پذیرش را کمی تسهیل داده است. بر این اساس دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان با نمره کلی 75% یا معادل این نمره کلی نیز مورد تایید است.

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

دانشگاه اروپایی قبرس یا به اختصار دانشگاه EUC که در سال 1961 تاسیس شده دارای 6 کالج تحصیلی می باشد. از مهم ترین کالج های تحصیلی این دانشگاه کالج پزشکی را می توان نام برد. کالج پزشکی دانشگاه EUC متقاضیانی را جذب می کند که از لحاظ تحصیلی با انگیزه و از طریق تحقیق و نوآوری و تمرین مصمم به بهبود سلامت جهان باشند.هیئت علمی کالج پزشکی این دانشگاه متشکل از برندگان جوایز نوبل و اساتید و دانشمندان برجسته این حوزه تحصیلی می باشند. برنامه تحصیلی رشته پزشکی این کالج پزشکی به طور دقیق و مبتنی بر شایستگی و با کاربرد استراتژی های نوآورانه، شبیه سازی پیشرفته و آموزش مهارت های بالینی است.

دانشگاه EUC با بزرگترین بیمارستان های دولتی و خصوصی قبرس قراردادهای انحصاری دارد. برگزاری دوره های تابستانی در 10 کشور جهان فراگیری تجربی را در طیف وسیعی از علوم تجربی برای متقاضیان تحصیل در این دانشگاه فراهم می کند.متقاضیان می توانند در کالج پزشکی دانشگاه EUC رشته های علوم پزشکی را به زبان انگلیسی تحصیل کنند. مدرک تحصیلی رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی این کالج در سراسر کشورهای اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای برتر جهان معتبر و با ارزش است.

دانشگاه اروپایی قبرس

اخذ نشان امتیاز 5 ستاره برای برنامه پزشکی دانشگاه اروپایی قبرس EUC

این رتبه با در نظر گرفتن برنامه های تحصیلی، رضایت کلی دانشجویان، رضایت اساتید از دانشجویان، نسبت استاد به دانشجو و نرخ اشتغال فارغ التحصیلان کسب شده است. دانشگاه اروپایی قبرس نشان امتیاز 5 ستاره را برای معیارهای آموزش، استخدام، بین المللی سازی و تحصیل و آموزش آنلاین نیز دریافت کرده است.

برگزاری برنامه پزشکی دانشگاه پزشکی EUC در فرانکفورت آلمان

به دنبال موفقیت های فراوان برنامه پزشکی در کالج پزشکی دانشگاه EUC قبرس این کالج شعبه جدیدی را در سال 2022 در شهر فرانکفورت افتتاح خواهد کرد. برنامه تحصیلی مدرن و نوآورانه و مدرک معتبر MD Medicine پزشکی این کالج پزشکی در فرانکفورت بر اساس برنامه های تحصیلی کالج EUC در قبرس است.برنامه های تحصیلی در کالج پزشکی فرانکفورت با بخش های مراقبت های بهداشتی توسعه یافته همه شرایط لازم را برای موفقیت متقاضیان تحصیل در این کالج فراهم می کند.

گذراندن آموزش بالینی کالج پزشکی EUC در آمریکا و بریتانیا

کالج پزشکی دانشگاه اروپایی قبرس دوره های تابستانی را برای آموزش عملی (بالینی و تحقیقاتی) دانشجویان خود در بیمارستان ها و دانشگاه های شناخته شده جهانی برگزار می کند. آموزش بالینی کالج پزشکی دانشگاه اروپایی قبرس برای دانشجویان رشته پزشکی در کشورهای زیر برگزار می شود:

  • بیمارستان کودکان ایالات متحده آمریکا Shriners Hospitals for Children (USA)
  • امپریال کالج لندن در بریتانیا Imperial College London (UK)
  • کالج پزشکی بارتز لندن Barts of the London School of Medicine (UK)
  • موسسه علوم وایزمن در اسرائیل Weizmann Institute of Science (Israel)
  • دانشگاه عبری اورشلیم در اسرائیل Hebrew University of Jerusalem (Israel)

دانشگاه آمریکایی پزشکی گیرنه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی کشور قبرس دارای کالج های مختلف و از جمله کالج پزشکی است. این دانشگاه مورد تایید نهادهای معتبر آموزشی اروپا و آمریکا است و بر اساس استانداردهای تضمین کیفیت آموزش عالی اروپا ESC از طریق نهادهای اعتبار بخشی در اروپا فعالیت می کند.

تحصیل داروسازی در قبرس

بهترین دانشگاه های داروسازی قبرس

بهترین دانشگاه ها و کالج های داروسازی قبرس در جدول زیر ارائه شده است. کالج های داروسازی زیر مورد تایید آژانس تضمین کیفیت قبرس می باشند. فارغ التحصیلان با تحصیل در این کالج ها و دریافت مدرک معتبر داروسازی می توانند در بسیاری از کشورهای جهان به کار یا ادامه تحصیل بپردازند. مدرک داروسازی کالج های زیر مورد تایید سازمان WHO است و در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شود.

تحصیل دندانپزشکی در قبرس

متقاضیان برای تحصیل در کالج های دندانپزشکی در قبرس باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک زبان آیلتس 6.5 و همچنین گواهی تمکن مالی کافی باشند.برنامه های تحصیل در رشته دندانپزشکی کشور قبرس شامل آزمایشگاه های مهارت های بالینی و شبیه سازی بیمار، کاربرد تجهیزات دندانپزشکی، علوم زیست پزشکی و مبانی بهداشت و بیماری های دهان و دندان می باشد. دانشگاه اروپایی قبرس برنامه تحصیلی دندانپزشکی را بر اساس بالاترین استانداردهای آموزش دندانپزشکی اروپا و آمریکای شمالی ارائه می دهد.

فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی دانشگاه های قبرس به عنوان دندانپزشک معتبر واجد شرایط کار و اشتغال در 32 کشور عضو اتحادیه اروپا و انجمن تجارت آزاد اروپا می باشند. عضویت کالج های دندانپزشکی کشور قبرس در انجمن آموزش دندانپزشکی در اروپا اعتبار مدرک تحصیلی فارغ التحصیلان را تضمین می کند.

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی قبرس

بهترین دانشگاه ها و کالج های دندانپزشکی کشور قبرس در جدول زیر ارائه شده است. متقاضیان برای دندانپزشکی می توانند در دانشگاه های دولتی و خصوصی زیر ثبت نام کنند.همه متقاضیان مشغول تحصیل در دانشگاه های زیر برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس در بالاترین سطح آموزش می بینند و گرچه عنوان های مدرک دندانپزشکی هر یک از این دانشگاه های ارائه شده متفاوت است، اما نتیجه یکسان است. و خبر خوب این که مدرک دندانپزشکی قبرس مورد تایید است.

خرید ملک در قبرس

خرید یک ملک در قبرس یک موضوع جالب است! اگر شما به دنبال یک خرید ملک در قبرس هستید، باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

نوع ملک

در قبرس، شما می‌توانید به دنبال ویلا، آپارتمان یا خانه‌های تاریخی باشید. هر یک از این گزینه‌ها و نوع سرمایه‌گذاری متفاوتی دارند.

موقعیت مکانی

اهمیت موقعیت مکانی یک ملک نیز بسیار مهم است. آیا شما عاشق سواحل درختانی هستید یا به دنبال یک ملک در شهرهای بزرگ مثل نیکوزیا هستید؟

قوانین و مقررات

در هنگام خرید ملک در قبرس، باید قوانین و مقررات مربوط به خرید بین‌المللی ملک را دقیقاً مطالعه کنید.

مشاور ملکی

مشاوران ملکی می‌توانند شما را در خرید ملک در قبرس راهنمایی کنند. آن‌ها می‌توانند اطلاعاتی در مورد موقعیت‌های مختلف، مدارک قانونی و هزینه‌ها ارائه دهند.

مدارک قانونی

پیش از هرگونه معامله، اطمینان حاصل کنید که همه مدارک قانونی از قبیل سند مالکیت و قراردادها به درستی تکمیل شده‌اند.

در مورد پروژه کورت یارد

پروژه کورت یارد قبرس یکی از بزرگترین و زیبا ترین پروژه های قبرس شمالی می باشد، که در نزدیکی ساحل زیبا و دل انگیز لانگ بیچ قرار گرفته است از لوکس ترین پروژه های اجرا شده در قبرس شمالی به حساب می آید که توسط یکی از بزرگترین شرکت های ساخت و ساز قبرس Döveç  اجرا شده است.کورتیارد لانگ بیچ با مفهوم یک هتل 5 ستاره طراحی شده و به صاحبان خود این فرصت را می دهد که هر روز در خانه ، تعطیلات خود را بگذرانند ، در مجموع 420 آپارتمان به صورت استودیو ، 1+1، 2+1 و 3+1 در این پروژه ارائه شده است .واحدهای این پروژه لوکس به شکلی زیبا و جذاب طراحی شده اند. و دارای چشم اندازی زیبا و دل انگیز می باشند.در حالی که فقط 600 متر از ساحل دریا فاصله دارد ، بزرگترین استخر قبرس را در دل خود جای داده است . این مجموعه شامل یک استخر سرپوشیده و روباز، یک پارک آبی و یک استخر شنای کودکان است .