اخبار ورزشی

رونمایی از صدای تختی در ۵ شهریور/ نامه‌ای برای ابطال انتخابات ژیمناستیک نزده‌ایم

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: ما هیچ نامه ای برای ابطال انتخابات فدراسیون ژیمناستیک نزده‌ایم و این را رد می کنم. 

به گزارش خبر فوری، مناف هاشمی در مورد مصوبات نوزدهمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بیان کرد: یک نفر حضور نداشت و بحث های مختلفی مطرح شد. روسای دو کمیسیون انتخاب شدند و قره سید رییس کمیسیون حقوق ورزشی و شمس الدین حسینی رییس اقتصادی و بازاریابی شدند. 

همتی قبلا برای کمیسیون اقتصادی مد نظر بود اما به او گفته بودیم اگر حسینی قبول کرد، حسینی انتخاب می شود. این نفرات با پیشنهاد رییس کمیته ملی المپیک و موافقت اعضای هیات اجرایی انتخاب شدند.

او ادامه داد: کمیسیون بازاریابی بهترین و بزرگترین کمیسیون در کمیته بین المللی المپیک است و کشورها از این کمیسیون هزینه حضور در بازی های مختلف را تامین می کنند. کمیته ملی المپیک در سنوات گذشته توفیقی در این مورد نداشت و دنبال فعال کردن این کمیسیون هستیم. لوگوی کمیته ملی المپیک به صورت نهایی انتخاب شد و امروز و نهایتا فردا آن را به IOC ارسال می‌کنیم. اگر ایرادی نگیرد از این پس این لوگو مورد استفاده قرار می گیرد. 

او ادامه داد: شاخص های توزیع اعتبارات و کمک به فدراسیون ها مجدد بررسی شد. برخی فدراسیون ها به این شاخص ها معترض بودند و جلسه ای را با نمایندگان هیات اجرایی و روسای ۱۰ فدراسیون برگزار کردیم تا نقطه نظرات را بشنویم. پیشنهاد مکتوب نداشتیم و تنها پیشنهاد شفاهی داشتیم. از این رو مصوبه قبلی ابقا شد و تغییرات جزئی داشتیم. دو مرحله تخصیص بودجه به فدراسیون ها داشتیم. 

* حمایت مالی از مربیان داخلی همانند مربیان خارجی
او در مورد ثبت نام کاروان ایران برای بازیهای آسیایی گفت: ثبت نام حدود ۳۰ رشته ورزشی نهایی شد. به فدراسیون هایی که برای توسعه ورزش خود و کسب سهمیه المپیک در شرایط اضطرار نیازمند مربی خارجی هستند، کمک مالی کنیم. برخی فدراسیون ها اعتراض داشتند و خواستار حمایت از مربیان داخلی هم شدند. قرار شد در کمیته‌ای که برای بررسی مربیان خارجی است، حمایت از مربی داخلی هم بررسی شود. فدراسیون‌های کشتی و وزنه‌برداری درخواست  حمایت از مربیان داخلی  داشتند که  در آن کمیته بررسی می شود.

*رییس آکادمی ملی المپیک انتخاب شد

هاشمی از انتخاب رییس آکادمی ملی المپیک خبر داد و گفت: فرهاد صدر که دکترای پزشکی و مدیریت اجرایی دارد به عنوان رییس آکادمی ملی المپیک نهایی شد و فرایند کاری دنبال می شود و در آکادمی ملی المپیک سرپرست نداریم.

او از کمک مالی به تیم امید خبر داد و تاکید کرد: در کنار بقیه رشته ها در حد توان به تیم فوتبال امید  کمک مالی  می‌شود. کسب مدال سخت است اما شدنی است و امیدوارم هم مدال بازی های آسیایی بگیریم و هم سهمیه المپیک کسب کنیم. 

هاشمی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود کمیته ملی المپیک نامه ای به وزارت ورزش زده و انتخابات ژیمناستیک را باطل کرده است. آیا این موضوع صحت دارد؟ تصریح کرد: تا جایی که من اطلاع دارم خیر. فدراسیون جهانی و IOC از ما گزارش خواستند و داریم این گزارش را آماده می کنیم اما ما نامه ای برای ابطال انتخابات نزده ایم و این را رد می کنم.

او در پاسخ به این پرسش که وزارت ورزش به کمیته ملی المپیک نامه زده است که انتخابات ژیمناستیک باطل است؟ گفت: من حضورذهن ندارم و مکاتبات زیادی داریم و باید نگاه کنم. 

رونمایی از صدای تختی چه شد؟

هاشمی در پاسخ به این پرسش که رونمایی از صدای تختی چه شد؟ تاکید کرد: مراسم خیلی خوبی را در پنجم شهریور در سالروز تولد تختی است و همه کسانی که مدال المپیک گرفتند و  خانواده کسانی که در قید حیات نیستند را دعوت می‌کنیم. مهمانان ویژه‌ای خواهیم داشت و برای صدای تختی کلیپ می‌سازیم. ما ماه آینده برنامه روز المپیک را هم داریم. 

او در مورد ابطال انتخابات کمیته ملی المپیک تاکید کرد: به این موضوع ورود نمی‌کنم چون انتخابات برگزار شد و قانونی بود.

ادامه دارد…