اخبار جامعه

از برپایی سه پهنه بزرگ فرهنگی تا تولید اولین مجله چند رسانه‌ای ویژه کودکان با موضوع امام راحل

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران از اجرای ویژه برنامه های فرهنگی در ایام سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در تهران خبر داد.

به گزارش خبر فوری، مصطفی زیبایی نژاد در این باره گفت: با توجه به رویکردهای مدیریت شهری، ویژه برنامه‌های فرهنگی، آیینی و مذهبی بزرگداشت سی و چهارمین سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای استفاده عموم شهروندان ، در دو بخش حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و سطح شهر تهران از تاریخ ۱۲ لی ۱۵ خرداد برگزار می‌شود.

زیبایی نژاد عنوان کرد: در راستای خدمت رسانی به زائران و مشتاقان تجدید میثاق با امام راحل و فراهم کردن زمینه آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان با شخصیت منحصر به فرد حضرت امام خمینی (ره)، معاونت های امور اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۱۰، ۱۳، ۱۴، ۱۶، ۱۹، ۱۸ و ۲۲ با همکاری هسته ها و کانون های مردمی، فعالان فرهنگی و هنرمندان، اقدام به برپایی سه پردیس بزرگ فرهنگی- هنری – خدماتی در اطراف حرم مطهر امام راحل خواهند کرد.

وی در شرح فعالیت این پردیس ها افزود: توزیع محصولات و اقلام فرهنگی ویژه کودکان، نوجوانان و خانواده ها در هر یک از پردیس ها صورت می گیرد.

زیبایی نژاد از فعالیت های فرهنگی هنری ادبی پردیس ها یاد کرد و ادامه داد: در هر پردیس یک بخش به امور هنری و حضور هنرمندان اختصاص یافته و ضمن برپایی عکاس خانه، استیج سوگواره و نمایشگاه عکس امام و مردم، نمایشگاه سیر تاریخی زندگی و مبارزات امام راحل، اجرای ویژه برنامه هایی توسط گروه های هنری- ادبی اعم از سرود، نقالی خوانی، شعر خوانی، نمایش میدانی، روایتگری امام راحل و شهدا، کارگاه های هنری ( نقاشی، کاریکاتور ، خطاطی و..)، نمایشگاه کتاب و … می پردازند.

وی بخش دیگری از خدمت رسانی پردیس ها را با محوریت کودک و خانواده عنوان کرد و گفت: در هر پردیس یک بخش کودک و خانواده ایجاد شده است که ضمن راه اندازی اطاق های مادر و کودک جهت رفاه حال مادران دارای فرزندان خردسال، ویژه برنامه هایی از قبیل نقاشی کودک، مسابقه فرهنگی ، اجرای عمو روحانی ، خاطره گویی ، خدمات سلامت محور ، عفاف و حجاب، قرآن بخوانید جایزه بگیرید و… اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه یکی دیگر از ویژه برنامه های این پردیس ها سینما انقلاب است در توضیح آن تصریح کرد: در سینما انقلاب، فیلم ها و مستندها، کلیپ ها و نماهنگ های مرتبط با حضرت امام خمینی(ره)، وقایع حماسی معاصر، مستندهای مربوط به دوران دفاع مقدس از قبیل مستند روح ا… پخش می‌شود. در این راستا با هماهنگی که به وجود آمده فیلم سینمایی غریب نیز برای زواری که شب در محل حرم امام راحل اسکان دارند، اکران خواهد شد.

غرفه های خدمات به زائرین و پذیرایی نیز یکی دیگر از برنامه های این پردیس ها است که زیبایی نژاد در این باره گفت: با عنایت به حضور زائرانی از استان ها و شهرهای دور و نزدیک در سی و چهارمین سالگرد رحلت حضرت امام (ره) در مرقد مطهر، ارائه خدماتی از قبیل خیاطی، واکس، شارژ موبایل، برگزاری نماز جماعت، استراحتگاه موقت و پذیرایی در این غرفه ها انجام می شود.

در ادامه مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران از تولید نشریه چند رسانه ای ویژه کودکان با عنوان «سلام روح الله» خبر داد و افزود: این نشریه با موضوع امام خمینی(ره) ویژه مخاطب کودک شامل عکس داستان های کودکانه، رنگ آمیزی، شعر و بازی های کودکانه و… است که برای اولین بار نشریه ای چند رسانه ای با موضوع شناخت امام خمینی (ره) برای کودکان توسط اداره کل فرهنگی شهرداری تهران تولید شده است و در میان شرکت کنندگان در مراسم سالگرد امام(ره) توزیع خواهد شد.

وی در پایان توضیحات خود با اشاره به اینکه بخش دیگری از بزرگداشت ارتحال امام(ره) اجرای برنامه های متنوع در مناطق ۲۲گانه شهر تهران است، اظهار کرد: نظر به اهمیت و نقش تاریخی محله جماران و شهرری در وقایع و تاریخ انقلاب اسلامی، مناطق یک و ۲۰ در جماران و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از تاریخ ۱۲ الی ۱۵ خرداد ماه، نسبت به برپایی پردیس های فرهنگی و استیج سوگواره فرهنگی اقدام کرده‌اند.

بنا براعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگی شهرداری تهران، از دیگر برنامه های شهرداری تهران در سطح شهر برگزاری جلسات سخنرانی و نشست های گفتمانی در خصوص معرفی و تبیین شخصیت والای حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در مساجد، پایگاه های بسیج ، سراهای محلات و مراکز فرهنگی، برگزاری مراسم شب شعر و خاطره با حضور راویان و شاعران، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ادبی، مسابقات کتابخوانی و بازخوانی و اجرای سرودهای حماسی با موضوع انقلاب اسلامی، حضرت امام (ره) و.. در مراکز فرهنگی، میادین، معابر پرتردد و همچنین برگزاری کارگاه های هنری اعم از نقاشی ، خطاطی و… همراه با برپایی نمایشگاه نگار گذر از آثار تولیدی است.

انتهای پیام