اخبار عمومی

تجهیز چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند­

همه چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند

تجهیز چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند­به گزارش خبرگزاری صدا و سیما معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت :امنیت غذایی و امنیت اجتماعی کشور در گرو حفظ و حراست از آب و به ویژه آب‌های زیر زمینی است و رعایت نکردن آن مخاطراتی را برای کشور رقم خواهد زد.

جوانبختبا اشاره به اینکه قوانین بالا دستی کشور، مسیر و تکلیف ما را به عنوان متولیان آب در جهت توزیع عادلانه آب مشخص کرده است افزود :یکی از دلایل به تأخیر افتادن اجرایی شدن کامل برنامه صیانت از آب در سال‌های گذشته فقدان تطابق کامل بین بخش آب و برق بوده که با پیگیری هادر حال حاضر بخش برق کشور در یک هماهنگی و آمادگی کامل، صنعت آب را در مدیریت و حفاظت از منابع آبی همراهی می‌کند.

وی یکی از الزامات اجرای طرح تعادل بخشی سفره‌های آب زیر زمینی را، نصب کنتورهای هوشمند به صورت جهشی دانست و گفت: در سال‌های گذشته این اقدام به صورت جدی صورت نگرفته بود کهاز امسال باید همه چاهای کشاورزی به این کنتورها مجهز شوند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت : مولدسازی دارایی‌ها موضوع بسیار مهمی است که بیشتر به اراضی و اماکن مازاد بخش‌های دولتی برمی‌گردد و در کشور متولی پیدا کرده است.بنابراین همه مدیران در استان‌ها باید نسبت به ثبت و مستند سازی دارایی‌های خود اقدام نمایند.