اخبار ورزشی

پیروزی قابل پیش‌بینی ایران برابر افغانستان/ در انتظار فینال حساس – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، تیم فوتبال امید ایران از ساعت ۱۵:۳۰ امروز شنبه دومین بازی مرحله اول انتخابی المپیک ۲۰۲۴ را مقابل افغانستان برگزار کرد. شاگردان رضا عنایتی در این دیدار موفق به پیروزی ۴ بر صفر مقابل همسایه شرقی خود شدند.

عنایتی ریسک نکرد

ترکیب اولیه زیر ۲۳ سال‌های فوتبال ایران نشان از استراحت دو بازیکن اصلی این تیم داشت. رضا عنایتی تصمیم گرفت یاسین سلمانی کاپیتان اول تیمش را به همراه محمدامین حزباوی استراحت دهد تا آنها آماده بازی بعدی در تاشکند ازبکستان شوند.

از این رو بازیکنان زیر در این دیدار به میدان رفتند:

محمدرضا خالدآبادی، دانیال ایری، محمدرضا بردبار، سامان تورانیان (۵۷- آریا یوسفی)، حسین گودرزی (۷۶- محمدامین حزباوی)، محمد قربانی (۶۲- محمدمهدی احمدی) | محمدجواد حسین‌نژاد | علی پوردار، مهدی هاشمی‌نژاد، امیر جعفری (۶۲’ علیرضا باویه)، اللهیار صیادمنش.

تیم امید ایران در اولین دیدار خود با نتیجه ۳-۰ هنگ‌کنگ را شکست داد و افغانستان با نتیجه ۸-۱ از ازبکستان شکست خورد.

بازی با احتیاط

افغانستان که نخستین بازی خود را مقابل ازبکستان با نتیجه ۸ بر یک شکست خورده بود در این بازی نیز سعی داشت دفاع پر تعدادی را مقابل امیدهای ایران انجام دهد اما شاگردان عنایتی ترجیح دادند در ۱۵ دقیقه ابتدایی کنترل توپ را در اختیار بگیرند و با کمترین فشار روی دروازه افغان‌ها ایجاد خطر کنند.

نخستین حمله جدی شاگردان عنایتی با ارسال کرنر محمدجواد حسین نژاد همراه بود تا دانیال ایری توپ را جلوی پای محمد قربانی قرار دهد و این بازیکن گل نخست ایران را در دقیقه ۳۰ به ثمر برساند. ادامه بازی بار دیگر با عملکرد مطلوب حسین نژاد همراه بود تا سانتر او روی سر گودرزی قرار بگیرد و این بازیکن دروازه افغانستان را برای دومین بار باز کند.

عنایتی ریسک نکرد ایران خوب نبود/گلزنی ترسناک

نیمه دوم با الهیار

نیمه دوم با اتفاق ویژه برای الهیار صیادمنش همراه بود. مهاجم تیم فوتبال امید ایران که در غیاب یاسین سلمانی بازوبند کاپیتانی را بر بازو داشت توانست گل سوم تیم را به ثمر برساند.

رضا عنایتی پس از این گل سعی کرد تغییراتی را در ترکیب تیمش ایجاد کند تا آنها نیز فرصت بازی پیدا کنند و با آمادگی بیشتری برای بازی بعدی مهیا شوند. افغان‌ها قصد حفظ توپ را داشتند اما شاگردان عنایتی مانع از این کار شدند تا آنها گل چهارم را روی ضد حمله توسط شوت سرکش حسین نژاد به ثمر برسانند.

زیر ۲۳ سال‌های فوتبال ایران با این پیروزی ۶ امتیازی شدند تا خود را برای دیدار حساس با ازبکستان آماده کنند.

دیدار حساس و تعیین کننده تیم‌های فوتبال امید ایران و ازبکستان روز سه شنبه و از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه در تاشکند برگزار خواهد شد. برنده این دیدار به عنوان تیم نخست این گروه راهی مرحله دوم انتخابی المپیک خواهد شد و تیم دوم باید منتظر تعیین تکلیف سایر تیم‌های دوم گروه‌ها باشد.

تیم‌های امید فوتبال امید در مرحله اول انتخابی در ۱۱ گروه قرار گرفته اند که از هر گروه تیم اول به طور مستقیم راهی مرحله نهایی انتخابی خواهد شد و چهار تیم برتر دوم نیز به این جمع اضافه خواهند شد تا در کنار قطر میزبان ۱۶ تیم مرحله پایانی انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را تشکیل دهند.

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.