کسب و کار خبر فوری

طرز تهیه کوکو سبزی با سیب زمینی با طعمی جذاب

کوکو سبزی یکی از غذاهای مهم آشپزی ایرانی است که بسیار خوشمزه و مقوی است و در عین حال به حداقل زمان و هزینه نیاز دارد. در تهیه کوکوسبزی از انواع سبزیجات معطر و معطر مانند جعفری، گشنیز، پیازچه، ریحان، ترخون، نعناع و سایر سبزیجات معطر محلی استفاده می شود. دستورات و مواد اولیه مختلفی برای سبزیجات نارگیل وجود دارد، اما در اینجا طرز تهیه سبزی نارگیل با سیب زمینی را به شما آموزش می دهیم. بله، چیزی که شنیدید درست است! نارگیل سبزیجات با سیب زمینی. اکثر نارگیل های گیاهی از سبزیجات مختلف تهیه می شوند، اما در برخی مواد اولیه سبزی نارگیل سیب زمینی است که سبزی نارگیل را بسیار خوشمزه و ترد می کند.

مواد لازم برای طرز تهیه کوکو سبزی و سیب زمینی

تخم مرغ: 3 عدد

سبزیجات تند: 500 گرم

آرد: یک قاشق غذاخوری

روغن مایع برای سرخ کردن: به میزان لازم

سیب زمینی: یک عدد متوسط

ماست: دو قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و پاپریکا، زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه کوکو سبزی با سیب زمینی

در این قسمت طرز تهیه سبزی نارگیل با سیب زمینی را مشاهده خواهید کرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مرحله اول: سیب زمینی ها را بشویید و له کنید

ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و پوست بگیرید و سپس رنده کنید. از کوچکترین رنده استفاده کنید.

مرحله دوم: سبزیجات را خرد کنید

از طرفی سبزی ها را می شوییم و خیلی خوب خرد می کنیم.

مرحله سوم: تخم مرغ ها را مخلوط کنید

در ظرفی دیگر تخم مرغ ها را بشکنید و کاملا مخلوط کنید تا به مواد کوکو اضافه شود.

مرحله چهارم: ماست; آرد و ادویه جات را اضافه کنید.

نمک، فلفل، زردچوبه، ماست و آرد را به تخم مرغ های همزده اضافه می کنیم، اگر می خواهید کوکو سیب زمینی شما رسمی تر باشد، مقداری شاه توت و گردوی خرد شده اضافه کنید.

مرحله 5: سیب زمینی های رنده شده را به مخلوط کوکو اضافه کنید

در این مرحله سیب زمینی رنده شده و سبزیجات خرد شده را به ظرف تخم مرغ اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا مخلوط نارگیل سبزی با سیب زمینی مخلوط شود و زمان می دهیم تا مواد به هم مزه دار شوند.

مرحله ششم: روغن را گرم کنید تا کوکو سرخ شود

حالا کوکو گیاهی رو با سیب زمینی سرخ میکنیم اول تابه رو کمی گرم میکنیم و بعد روغن سرخ کردنی میریزیم و صبر میکنیم تا روغن کاملا داغ بشه اگه روغن کوکو داغ نشد نمیشه بودن. می تواند به درستی سرخ شود وقتی برگردانده می شود از هم می پاشد.

مرحله هفتم: دانه های کوکو را با سیب زمینی سرخ کنید

بعد از داغ شدن روغن مایع را به آرامی به تابه اضافه می کنیم و با قاشق سطح آن را تنظیم می کنیم تا ضخامت کوکوی میوه به اندازه ضخامت سیب زمینی باشد. در قابلمه را می گذاریم و حرارت را کمی زیاد می کنیم تا مواد سریع با هم ترکیب شوند و سپس حرارت را کم کم کم می کنیم. بعد از سرخ شدن یک طرف سبزی کوکو و سیب زمینی کوکو را برش زده و برمی گردانیم و در صورت نیاز روغن اضافه کرده و زمان می دهیم تا کاملا سرو شود. بعد از تهیه کوکو سبزی و سیب زمینی، آن را در ظرف دلخواه خود به چهار قسمت تقسیم کرده و با خیارشور، گوجه فرنگی، فلفل سبز و سس تزیین کنید.

کوکو گیاهی کم چرب و تغذیه

اگر می خواهید نارگیل سبزی با سیب زمینی مغذی، کم کالری و چربی کمتری باشد، می توانید آن را به جای وعده در فر قرار دهید. برای اینکار نوع مورد نظر را انتخاب کنید سپس کف و دیواره های قالب را کمی روغن بمالید سپس مخلوط کوکو سبزیجات را با سیب زمینی قرار دهید و با فیلم بپوشانید و در دمای 180 بار بگذارید تا 30 درجه بپزد. -35 دقیقه، سپس فویل را از قالب خارج کنید و سبزیجات و سیب زمینی را روی نارگیل برشته بالای فر تفت دهید.

نکاتی برای تهیه کوکو سبزی با سیب زمینی

برای خوش طعم شدن و طعم بهتر ساب کوکو می توانید قبل از اضافه کردن به تخم مرغ، سبزی ها را با کمی تخم مرغ تفت دهید تا در هنگام سرخ کردن ساب کوکو خامی سبزیجات را احساس نکنید.

دلیل اضافه کردن آرد و ماست به مخلوط سبزیجات با کوکو حجیم شدن و خوش حالت شدن آن است، برای این کار می توانید از بکینگ پودر نیز استفاده کنید.

دستور تهیه کوکو سبزیجات با سیب زمینی که در بالا ذکر شد برای چهار نفر است. و در صورت افزایش یا کاهش نسبت، نسبت را تغییر دهید.

در مورد تهیه کوکو سبزی با سیب زمینی سوالات زیادی وجود دارد

در این قسمت با ما همراه باشید و به سوال طرز تهیه سبزی نارگیل با سیب زمینی پاسخ دهید، شاید این سوال شما هم باشد.

چرا کوکو گیاهی هنگام پخت کف می کند؟

به دلیل وجود تخم مرغ در مواد نارگیل، سبزیجات هنگام سرخ شدن در روغن کف می کنند.

دلیل از بین رفتن ترکیبات گیاه کوکو چیست؟

اگر از پیاز سبز در محصولات آبی کوکویی استفاده می کنید، کمبود آب پیاز باعث ترش شدن محصولات آبی کوکویی و کمبود تخم مرغ نسبت به مقدار مواد و افزودن پودر کوکو از آبی به آبی می شود. محصولات کوکو ، از آبی کوکو تا ماده آبی که آن را ترش می کند ساخته شده است. شیر را داخل پودر کوکو بریزید.

سبزی کوکو چیست؟

برای کوکو سبزی از تره، گشنیز، رازیانه و جعفری استفاده می شود.

میزان آب سبزی کوکو چقدر است؟

اگر به جای سبزیجات تازه از ژله یخ زده در یخچال استفاده کنید، ژله نارگیل مقداری آب از دست می دهد، هنگام فرآوری سبزی نارگیل باید از سبزیجات تازه استفاده کنید تا سبزی نارگیل بهتر شود.

دلیل اضافه کردن سیب زمینی به کوکو سبزی چیست؟

سیب زمینی سرخ شده را اضافه می کنیم تا کوکو سبزی خوشمزه و مغذی شود.