سنگ مرمر در گروه کدام یک از سنگ ها قرار دارد

سنگ مرمر چگونه ساخته می‌شود؟

فرآوری سنگ مرمر اهمیت بالایی دارد. زیرا مرمر شکننده‌تر و خردتر از بقیه سنگ‌ها است. با توجه به قیمت بالای این سنگ، باید بهترین فرآوری برای مرمر انجام شود. برای کسب بهترین نتیجه از فرآوری سنگ مرمر، روش بغچه کردن یا سیستم وکیوم عالی است. در این روش اپوکسی داخل سنگ بلوک تزریق می‌شود. البته لازم به تذکر است که هر چه کیفیت محصولات مصرفی بهتر باشد، فرآوری شما بهتر می‌شود.

پیشنهاد ما به شما اپوکسی مخصوص تزریق در ترک‌های سنگ کوپ مارامو است. این محصول از با کیفیت‌ترین‌های بازار است. تولید آن داخل کشور است. همچنین قیمت مناسبی دارد. توری های وکیوم و توری بقچه برند مارامو هم کیفیت و قیمت خوبی دارد.

فرآوری مرمر
در فرآوری سنگ مرمر می‌توانید جهت پیچیده و بقچه کردن سنگ از ژل اپوکسی و توری مش الیاف حصیری ما را استفاده نمایید همچنین اگر سنگ شما نیاز به وکیوم کردن دارد. پیشنهاد ما به شما استفاده از توری وکیوم و اپوکسی و یا مخصوص کوپ مارامو می باشد. اما در فرآیند تولید تایل شما می توانید از اپوکسی های مخصوص سنگ مرمر و توری تایل مارامو استفاده نمایید و اگر برآوردی اسلب انجام می دهید

حتماً به شما توصیه می‌کنیم از اپوکسی و توری اسلب مارامو که کیفیت بسیار بالایی دارند استفاده نمایید و ما اگر قصد تولید سنگ مرمر صورتی فیروزه‌ای و یا دودی را دارید نیست بهترین انتخاب رنگ های خمیری مرمرمارامو می باشد .

سنگ مرمر از دگرگونی کدام سنگ به وجود می آید؟

حال این سوال پیش می‌آید که، سنگ مرمر جز کدام سنگهاست؟ در واقع سنگ مرمر از دگرگونی سنگ آهک است. کانی پایه و اصلی سازنده سنگ مرمر، کلسیت است. در زبان عربی آن را حجره الرخام می‌نامند، در زبان انگلیسی اونیکس ONYX و در زبان چینی A گفته می‌گویند. در واقع سنگ اولیه سنگ مرمر آهک است. این سنگ از دگرگونی کلیست سنگ مرمر ONYX به وجود می‌آید. این موضوع در سنگ‌های مرمریت هم وجود دارد. اما تا حدی متفاوت‌تر است.

دلیل استحکام سنگ مرمر چیست؟

جهت افزایش استحام بخشی سنگ در فرآوری، استفاده از مش و اپوکسی با کیفیت، تعیین کننده‌ترین عامل در استحکام سنگ است. در حال حاضر با کیفیت‌ترین محصولات این حوزه تولید برند مارامو (MARAMO) است. این مجموعه از فعالان در حوزه واردات مش‌های فایبرگلاس است. توری‌ فایبرگلاس برند مارامو با نشان سه خط آبی، قرمز و مشکی در کنار توری شناخته می شوند. با توجه به کیفیت بالای محصولات، در بازار توری اسلب و توری تایل مارامو به عنوان با کیفیت‌ترین توری پشت سنگ در بازار شناخته شده است.

سنگ مرمر در کجا یافت می شود؟
سنگ مرمر ایرانی شهرت بین المللی دارد. علت آن وجود یک رگه از سنگ مرمر در نواحی مختلف ایران است. این رگه از شمال غربی تا جنوب غربی کشورمان است. از شمال غرب آغاز می‌شود. به سمت مرکز، جنوب و جنوب غرب می‌رود. در نهایت وارد افغانستان می‌شود. این رگه تا هند هم امتداد دارد. این موضوع باعث شده، سنگ مرمر افغانستان هم یکی از سنگ های منحصر به فرد در بازار بین المللی باشد.

سنگ مرمریت چه ویژگی هایی دارد ؟

سنگ مرمریت سنگی است که امکان بوجود آمدن خراش روی سطح آن وجود دارد.
بنابر این باید همیشه در مکانی که میخواهیم از این سنگ استفاده بکنیم، این نکته مهمو در نظر بگیریم.

لازم است بدانید که سنگ مرمریت در مقابل اسید هم آسیب پذیر است.

سنگ مرمریت اگر به صورت طولانی مدت در معرض رطوبت قرار بگیرد، دچار تغییر و فرسایش می‌شود و باید به این نکته بسیار مهم در مقابل این سنگ توجه کرد.
بنابر این استفاده و بکاربردن این سنگ در مناطقی که رطوبت بالایی دارد توصیه نمی‌شود.
یادتان باشد همیشه این سنگ آباده را از آلودگی ها و رطوبت پاک نگهدارید.

سنگ مرمریت از نظر مقاومت فشاری و پایایی بالاتر از سنگ تراورتن و پایین‌تر از سنگ گرانیت است.
وزن سنگ مرمریت در حد 2560 کیلوگرم بر هر متر مربع می‌باشد.

حال برای بررسی اینکه بفهمیم سنگ مرمریت چیست ؟ بهتر است بررسی کنیم که این سنگ چقدر زیبایی دارد ؟

سنگ مرمریت از نظر زیبایی

مرمریت سنگی است که می‌توان آن را با رنگ هایی دید که بقیه‌ی سنگ ها در آن رنگ ها دیده نمی‌شوند.
سنگ مرمریت سنگی است که به دلیل زیبایی و لوکس بودن آن در طراحی های داخلی توسط معماران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه‌ی پیدایش سنگ مرمر

‌سنگ مرمر، یک نوع سنگ حاصل از دگرگونی سنگ آهک یا دولومیت است. زمانی که سنگ آهک تحت تاثر فشار و گرمای زیاد قرار می‌گیرد، مجددا متبلور می‌شود و بدین ترتیب به وجود می‌آید.

مواد تشکیل دهنده‌ی سنگ مرمر

کانی اصلی تشکیل دهنده‌ی این سنگ، کلسیت است و رنگ سنگ با خلوص بالای آن (۹۹ درصد کربنات کلسیم)، یک‌دست سفید می‌باشد.

در مجسمه‌سازی از این نوع سنگ استفاده می‌شود. همچنین مرمر با خلوص بالا، شفاف بوده و نور را از خود عبور می‌دهد؛ به همین دلیل از این خاصیت آن در نورپردازی استفاده‌ می‌کنند. این سنگ نیز در مواردی با ناخالصی‌هایی همراه است که باعث تغییر رنگ اصلی آن می‌شود.

این ناخالصی‌ها می‌توانند اکسید آهن، سیلیس، میکا، سرپانتین و گرافیت و … باشند که سبب تشکیل سنگ مرمر در رنگ‌های مختلف- اعم از ارغوانی، خاکستری، قرمز، سبز، زرد و سیاه- می‌‌شوند.