اخبار عمومی

تصفیه فاضلاب بهداشتی مسکن آنلاین هفتکل افتتاح شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدرضا کرمی‌نژاد پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در آئین بهره‌برداری از تصفیه فاضلاب بهداشتی مسکن آنلاین هفتکل در جمع خبرنگاران بیان کرد: احداث ساختمان، محوطه سازی، حوضچه و فونداسیون پکیج تصفیه خانه فاضلاب مسکن آنلاین هفتکل اجرایی شده است‌.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: روند اجرایی پروژه مذکور توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان استان تدوین و در مدت زمان ۶ ماه اجرایی شده است.

وی با اعلام اینکه برای احداث تصفیه خانه مذکور بالغ بر ۶ میلیارد تومان هزینه شده است، اضافه کرد: این پکیج با استفاده از تکنولوژی‌های دانش بنیان ساخته شده است.

کرمی نژاد عنوان کرد: این پکیج اولین پکیج تصفیه فاضلاب در خوزستان است که وارد مدار بهره برداری شده و به هیبرید بی و نانو تکنولوژی در نوع خود منحصر به فرد بوده و از مزایای آن پرتابل هست، بدون بو و بدون رسوب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: پروژه فاضلاب شهرستان هفتکل در مدت زمان ۱۱ ماه اجرایی می‌شود و روند اجرایی آن با اعتبار ۷۲ میلیارد تومان آغاز شده است

وی گفت: در حال حاضر ۱۰ پکیج در شهرهای خوزستان خریداری شده که در بخش دانش بنیان و استفاده از پکیج‌های دانش بنیان بیش ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و این اقدام اولین بار در شهرهای اروند، چوئبده، آبادان، بهبهان، مسجد سلیمان، هندیجان، چم گلک، رفیع و هفتکل اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم پیشرفت فیزیکی پروژه فاضلاب در استان خوزستان از ۴۳ درصد به ۶۰ درصد رسیده و روند اجرایی پروژه‌های فاضلاب با سرعت در حال اجرا است.

کرمی نژاد تاکید کرد: ۲۷۰ هزار متر مکعب پساب از تصفیه خانه فاضلاب تولید خواهد شد و یکی از اولویت‌های ما استفاده مجدد از پساپ تصفیه فاضلاب در صنایع و کشاورزی است.