اخبار جامعه

خدمات رایگان سلامت روان شرکت شهر سالم به ایثارگران شهرداری و خانواده‌های آن‌ها

مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به شعار هفته سلامت روان، یادآور شد: یک سال است که از سوی روان‌شناسان مرکز جامع سلامت روان، خدمات رایگان به متقاضیان ایثارگر شهرداری و خانواده‌های آنها ارائه می‌شود.

به گزارش خبر فوری و بنابر اعلام سایت شهر، امیر نورمحمدی با تبریک هفته سلامت روان گفت: ارائه خدمات جهت حفظ و ارتقاء سلامت روان همکاران شهرداری از جمله برنامه‌های متداول شرکت شهر سالم است که از حدود  ۳ سال و نیم پیش در مرکز جامع سلامت روان (CMHC) متمرکز شد.

وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت روان؛ «سلامت روان مسئولیت فردی و اجتماعی همه ماست» یادآور شد: مسئولیت‌پذیری اجتماعی همواره در دستور کار شرکت شهر سالم بوده و در همین راستا، یک سال است که هفته‌ای دو روز روان‌شناسان مرکز جامع سلامت روان، با حضور در اداره‌کل ایثارگران شهرداری، خدمات رایگان سلامت روان به کارکنان متقاضی و خانواده‌های ایشان ارائه می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با بیان اینکه در «بسته غم‌خوار» طرح خرسندساز کارکنان شهرداری نیز برای همکارانی که نزدیکان‌شان را از دست داده‌اند، خدمات سلامت روان دیده شده است، افزود: کارشناسان مرکز جامع سلامت روان تاکنون با ۳۸۷ نفر معرفی‌شده از سوی اداره‌کل رفاه شهرداری تماس گرفتند که ۱۵۰ نفر از آنها تمایل به دریافت مشاوره داشتند و هر کدام از آنها ۱۰ جلسه مشاوره تلفنی رایگان دریافت کردند.

وی با اشاره به حکم ۱۳۸ برنامه چهارم توسعه شهری مصوب شورای اسلامی شهر تهران درباره الزام پایش سلامت روان کارکنان شهرداری، بیان کرد: تاکنون پایش سلامت روان هفت بخش مختلف شهرداری تهران انجام شده و هم‌اکنون چکاپ ۵ هزار پرسنل سازمان آتش‌نشانی و ۹۰۰ پرسنل شهرداری منطقه شش در حال اجراست.

نورمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز جامع سلامت روان از آغاز پاندمی کرونا فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون ۱۲هزار پرونده سلامت روان برای کارکنان شهرداری و خانواده‌های ایشان تشکیل شده که ۶ هزار نفر از آنها بین ۷ تا ۱۴ جلسه مشاوره، اعم از روان‌درمانی فردی، خانواده‌درمانی، مشاوره کودک و… دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.