اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

راهنمای خرید لباس کار زمستانه

بدون شک تمامی فعالیت های کاری در فصول مختلف سال تحت تاثیر شرایط آب و هوایی مناسب قرار نمی گیرد. برخی از افراد به دلیل کار خود مجبورند در فضای باز در معرض سرما، باران و برف باشند. در این شرایط خرید لباس کار زمستانی مردانه ضروری است. در غیر این صورت دمای پایین یا بارش برف و باران مانع از کار شده و سلامت افراد را به خطر می اندازد. انواع لباس کار زمستانی در حال حاضر در تولید کننده لباس کار در تهران می شود و هر کدام دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی می باشند. بر این اساس در ادامه مقاله به بررسی دقیق انواع لباس کار زمستانی می پردازیم.

مزیت خرید لباس کار زمستانی چیست؟

در حال حاضر به دلیل اهمیت زیاد لباس کار در محیط کار، انواع لباس کار تولید می شود که لباس کار گرم زمستانی یکی از آنهاست. وقتی صحبت از تفاوت یک لباس می شود و توصیه می شود از آن استفاده کنید. یعنی خرید و استفاده از این لباس مزایای زیادی دارد. از مزایای لباس کار زمستانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حفظ دمای بدن در برابر سرما

عدم نفوذ آب به زیر لباس

جلوگیری از آسیب رساندن به سلامت بدن

عدم نفوذ باد به زیر لباس با پوشیدن بادگیر

تضمین شرایط مناسب برای انجام فعالیت کارگری

نیازی به پوشیدن چند لایه پشم، کتان و غیره نیست

بنابراین با پوشیدن لباس کار زمستانی در فصول سرد سال.شما می توانید با حفظ سلامت جسمانی خود به کار خود ادامه دهید.

راهنمای خرید لباس کار زمستانه
راهنمای خرید لباس کار زمستانی گرم

ویژگی های لباس کار زمستانی

لباسی که همه مردم در فصول سرد سال می پوشند. آنها یک سری ویژگی های خاص دارند و این در مورد لباس های کار گرم زمستانی نیز صدق می کند. بنابراین، لباس کار مناسب زمستانی باید دارای ویژگی های زیر باشد:

لایه بیرونی لباس باید ضد آب و از مواد ساخته شده باشد. پلاستیک، پلی استر، شمع و غیره.

هنگام دوخت لباس باید از یک لایه پشم شیشه یا خز استفاده شود.

ضخامت لایه ها و جنس آنها باید مناسب فصول سرد سال باشد.

یقه باید خوب جا بیفتد و گردن را به خوبی بپوشاند.

باید سبک و در عین حال گرم باشد تا فرد هنگام پوشیدن لباس راحت باشد.

به رنگ های تیره توجه کنید. آنها نور خورشید را بهتر جذب می کنند و دمای بدن را افزایش می دهند. به همین دلیل بهتر است در انتخاب لباس کار زمستانی برای خانم ها و آقایان رنگ های تیره را در نظر بگیرید.

لباس کار مناسب فصل زمستان

همانطور که گفتیم، لباس کار مناسب زمستانی باید چندین کارکرد داشته باشد تا از شما در برابر سرما و شرایط نامساعد جوی محافظت کند. انواع لباس کار زمستانی و روتختی دو تکه تولید می شود که شامل موارد زیر می باشد.

1_ بخاری
برای گرم نگه داشتن شما در هوای سرد. بهتر است یک ست بلوز و شلوار گرم بپوشید. با پوشیدن این نوع لباس کار زمستانی زیر لباس های دیگر. نه تنها به دلیل سبک بودن آن شما را سنگین نمی کند، بلکه گرمای بدن شما نیز حفظ می شود.

2_ ژاکت
یکی از مهم ترین لباس های کار گرم در فصل زمستان که برای حفظ حرارت بدن توصیه می شود. این یک ژاکت است. ژاکت زمستانی کار با کیفیت. از چندین لایه مختلف ساخته شده است که لایه بیرونی آن معمولا ضد آب است. این نوع لباس کار زمستانی به گونه ای دوخته می شود که می توان زیر آن لباس های دیگری مثلا گرمکن پوشید.

3_ شلوار
در میان انواع دیگر لباس کار زمستانی، شلوار زمستانی نیز تولید می شود. شلوارهای کار زمستانی معمولا ضخیم تر هستند. آنها همچنین می توانند یک لایه ضد آب داشته باشند یا به سادگی بدن را گرم نگه دارند.

4_ لباس کار زمستانی کامل
شلوار و ژاکت و سویشرت که به عنوان لباس کار زمستانی گرم نام بردیم. در دو قسمت تولید می شوند یعنی شلوار و ژاکت یا ژاکت به هم متصل نیستند.در عین حال لباس های کار زمستانی یکدست نیز دوخته می شود.

5_ پانچو
به طوری که نه تنها می توانید از خیس شدن در شرایط نامساعد جوی و باران محافظت کنید، بلکه کار خود را نیز راحت و آزادانه انجام دهید. بهتر است یک پانچو بخرید. این نوع لباس کار زمستانی بدن را گرم نمی کند اما از ورود قطرات باران به داخل لباس جلوگیری می کند.

6_ بارانی
برخلاف پانچو که برش شل تری دارد. کت بارانی مانند یک ژاکت است، اما در سایزهای کوتاه، متوسط ​​و بلند موجود است. این نوع لباس کار زمستانی گرمای خاصی را به بدن منتقل نمی کند اما از خیس شدن و نفوذ آب جلوگیری می کند.

7_ بادگیر
اگر در مناطقی کار می کنید که باد زیاد می وزد اما خبری از بارندگی های شدید و طولانی نیست. بهتر است در فصول سرد سال از بادگیر استفاده شود. بادگیرها از ورود باد به زیر آنها جلوگیری می کنند و در نتیجه بدن را گرم نگه می دارند.

8_ ژاکت کش باف پشمی و جلیقه و ژاکت
برای گرم نگه داشتن بالاتنه همچنین می توانید از انواع ژاکت ها، جلیقه ها و کت های زمستانی استفاده کنید. این نوع لباس های کار زمستانی نخی هستند و بدن را گرم می کنند اما ضد آب نیستند و باید زیر لباس های دیگر پوشیده شوند.بنابراین، می توانید نوع کاری که انجام می دهید و مدت زمانی که در معرض شرایط نامساعد جوی قرار می گیرید را در نظر بگیرید. لباس کار زمستانی مناسب را انتخاب کنید.

البته برخی از کارفرمایان و حتی کارمندان بیش از یک مدل لباس کار گرم زمستانی خریداری می کنند تا پوشش آن در روزهای سرد بارانی با روزهای دیگر متفاوت باشد. از طرفی استفاده از دستکش های پشمی ضخیم، جوراب و کلاه می تواند به حفظ گرمای بدن کمک کند. برای اطلاع از چه وسایلی برای کارهای زمستانی مورد نیاز است مقاله وسایل مناسب برای کار در هوای سرد را مطالعه کنید.

نکات مهم هنگام خرید لباس کار زمستانی

به دلیل تنوع زیاد لباس کار مردانه و زنانه زمستانی. انتخاب لباس مناسب برای بسیاری از افراد دشوار است. به همین دلیل بهتر است در خرید لباس کار زمستانی گرم به نکات زیر توجه کنید:

جنس لایه بیرونی لباس را در نظر بگیرید.

لباس کار زمستانی دو تکه یا یک تکه را در نظر بگیرید.

اگر در معرض باران و برف هستید؛ انتخاب پانچو و بارانی را فراموش نکنید.

استفاده از بخاری در زیر لباس های دیگر می تواند به افزایش دمای بدن کمک کند.هنگام پوشیدن لباس کار زمستانی، راحتی خود را در نظر بگیرید.

هنگام دوخت لباس کار زمستانی حتما از پشم شیشه یا چرم استفاده کنید.

حتما به کیفیت و استحکام پارچه ها و لایه های لباس توجه کنید.

توجه به برند تولید کننده لباس کار زمستانی مردانه و زنانه نیز ضروری است.

مناسب بودن قیمت لباس کار گرم زمستانی را با کیفیت آن مقایسه کنید.

به تنگ بودن لباس ها توجه کنید تا بعد از چندین بار آسیب نبینند.

با در نظر گرفتن نکاتی که بیان کردیم، می توانید انواع لباس کار زمستانی را انتخاب و خریداری کنید.