اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

علت روشن نشدن چراغ فر برقی

علت روشن نشدن فر برقی چیست؟ ایراد از کجاست؟

  1. خرابی فیوزها

فر برقی یک وسیله کاربردی در آشپزخانه است که برای انجام بسیاری از کارهای آشپزی از گرم کردن و یخ زدایی گرفته تا پخت انواع غذاها و شیرینی ها، به آن پناه می برید. بنابراین خراب شدن این وسیله مشکلات زیادی را به بار خواهد آورد. گاه، مشکل به وجود آمده به راحتی و با یک بررسی کوچک حل می شود. برای تعمیر فر بوش از متخصصان معتبر کمک بگیرید.
اما در برخی مواقع نیز ممکن است یکی از قطعات سوخته یا معیوب شده باشد که در این صورت فر توکار شما نیاز به بررسی های تخصصی تری خواهد داشت. اما در هر حال آگاهی از دلایل خرابی و روشن نشدن یک وسیله می تواند کمک شایانی به پیشگیری از وقوع این مشکل یا حتی برطرف کردن آن بکند. در این مقاله از قصد داریم چند دلیل روشن نشدن فر برقی را بررسی کرده و راهکارهای برطرف کردن آنها را بیان کنیم.

زمانی که فر توکار برقی خود را راه اندازی می کنید اما آن روشن نمی شود باید به دنبال علت بگردید. در گام اول از رسیدن برق به دستگاه مطمئن شوید. ممکن است برق ساختمان قطع شده باشد و یا اینکه دوشاخه یا سیم برق دچار مشکل شده باشند. این موارد شاید کاملا پیش پا افتاده تلقی شوند اما از جمله علل شایع عدم شروع به کار فر برقی به شمار می روند.
اگر برق به دستگاه می رسد اما باز هم روشن نمی شود باید به سراغ قطعات دیگر و بررسی های تخصصی تر بروید. احتمالا جریان ورودی به یکی از قطعات فر قطع شده و یا اینکه قطعه ای دچار آسیب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. خدمات پس از فروش بوش بسیار مفید و ارزشمند هستند.

  1. خرابی المنت ها

در همین ابتدای امر، توصیه اکید می کنیم که همواره ایمنی را رعایت کنید. چون با یک وسیله برقی سر و کار دارید و احتمال وجود دارد. توصیه دیگر سپاهان ست به شما این است که بدون داشتن اطلاعات کافی درباره یک قطعه اقدام به باز کردن یا تعمیر آن نکنید. چرا که با این کار نه تنها وسیله شما تعمیر نمی شود بلکه ممکن است ایراد بزرگتر شده و هزینه بیشتری به بار آید. برخی از علل اصلی روشن نشدن فر برقی به شرح زیر می باشند.

اساس کار فرهای برقی بر مبنای حرارتی است که توسط المنت های تعبیه شده در قسمت های بالا و پایین آن تولید می شود. خرابی المنت ها یکی از مهمترین علل روشن نشدن فر برقی است. اگر المنت روشن نشده و گرما تولید نکند، طبیعتا فر شما راه اندازی نشده و غذای درون آن نیز پخته نخواهد شد. این موضوع می تواند دو علت داشته باشد. یا جریان برق ورودی به المنت ها قطع شده است و یا اینکه خود المنت ها دچار ایراد شده اند.

راهکار این است که ابتدا با بررسی پنل پشت فر رسیدن جریان برق به المنت ها را بررسی کنید. ممکن است جریان برق کلا قطع شده یا المنت ها اتصال کوتاه داشته باشند. اگر محل اتصال کوتاه یا قطعی را تشخیص دادید آن را برطرف کنید. البته قبل از هر کاری باید فر را از برق بکشید.
اگر جریان برق هیچ مشکلی ندارد، سلامت خود المنت ها را بررسی کنید. ممکن است المنت ها سوخته و یا معیوب شده باشند. یا حتی از جای خود کنده شده باشند. در این صورت باید المنت ها را تعمیر و یا تعویض نمایید. نکته مهمی که همواره باید مورد توجه قرار دهید این است که در هنگام تمیز کردن فر توکار مراقب باشید به قطعاتی چون المنت یا سیم ها آسیبی نرسانید.

  1. خرابی ترموستات و روشن نشدن فر

ترموستات وظیفه دارد با وصل و قطع کردن جریان برق ورودی به المنت ها، دمای آنها را در میزانی که شما تنطیم کرده اید نگه دارد. حال اگر ترموستات به درستی عمل نکند، دو حالت به وجود خواهد آمد. یا اینکه فر برقی بیش از حد گرم می شود و غذا را می سوزاند. و یا اینکه فر اصلا روشن نمی شود.
البته عمر ترموستات ها معمولا بسیار زیاد است و به ندرت پیش می آید که دلیل روشن نشدن فر خرابی این قسمت باشد. برخی از ترموستات ها را می توانید کالیبره کنید. اما اصولا تعمیر این قسمت دشوار است و خرابی منجر به تعویض آن خواهد شد.

  1. روشن نشدن فر برقی به دلیل خرابی دریچه اطمینان

ممکن است علت روشن نشدن فر برقی اجاق گاز شما خرابی دریچه اطمینان آن باشد. این قسمت را با عنوان دریچه ورودی گاز نیز معرفی می کنند. هنگامی که با استفاده از فندک اقدام به روشن کردن فر می کنید، مقداری گاز با رسیدن به دمای مشخص مشتعل می شود. تا زمانی که این اتفاق نیفتد اجازه ورود گاز به دستگاه داده نمی شود. اگر دریچه اطمینان دچار خرابی شده باشد که به ندرت پیش می آید، بهتر است تعمیر آن را به دست افراد وارد بسپارید.

  1. خرابی سنسور دما در فر

سنسور دما، همانطور که از نامش پیداست، دمای داخل فر برقی را تنظیم و اندازه گیری کرده و آن را به صورت داده به پنل کنترل می فرستد. اگر دمای داخل فر در حدی که شما تنظیم کرده اید، نباشد، کدهای ارور را مشاهده خواهید کرد. صحت عملکردرا می توانید با استفاده از یک اهم متر بسنجید. در صورتی که سالم باشد باید با افزایش دما مقاومت آن افزایش یابد. اگر چنین اتفاقی نیفتاد، سنسور دما ایراد دارد و باید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

در این بخش قیمت انواع فر توکار (برقی، گازی) شامل : زیگما، داتیس، اخوان، آلتون، استیل البرز، آاگ، بوش، تکنو گاز، لامیرا، میکس، آریستون، بیمکث، مکث،…

  1. برد کنترل الکترونیکی فر

فرهای برقی مدرن دارای یک برد کنترل الکترونیکی هستند. این قسمت وظیفه دارد با توجه به دستور پختی که شما صادر می کنید، المنت ها را روشن و خاموش کند. همچنین این قابلیت را دارد که خطاها و ارورهای قسمت های مختلف فر را نمایش دهد. اما اگر برد الکترونیکی به طور کلی روشن نمی شود، احتمالا برق ورودی به آن قطع شده و یا ایراد دیگری پیدا کرده است.

برای آنکه برق ورودی به برد الکترونیکی بررسی شود باید دستگاه به برق وصل باشد. بنابراین بسیار احتیاط کنید. هر چند که نصب فر توکار دردسرهای خاص خود را دارد اما اگر تخصصی در زمینه تعمیر آن ندارید، برای حفظ سلامتی خود و همچنین جلوگیری از تخریب بیشتر فر باید این کار را به افراد متخصص بسپارید.

  1. خرابی فیوزهاچرا فر برقی روشن نمیشه؟ وقتی فر شما که یکی از وسایل برقی کاربردی است و برای طبخ غذاهای سالم استفاده میشود، کار نمی کند چه باید بکنید؟

گاهی اوقات فر شما ممکن است وقتی که هیچ نشانه ای از خرابی در آن وجود ندارد کار نکند، دلایل اصلی کار نکردن یا گرم نشدن فر شما ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

  • فر برقی شما ممکن است برق را منتقل نکند، جریان برق را بررسی کنید.
  • اگر برق جریان دارد، با بررسی تنظیمات دما، دوباره آن را روشن کنید.

قبل از هر چیز، در نظر داشته باشید که شما می‌توانید در فروشگاه آنلاین زاما سرویس، هر مدل سینک ظرفشویی گرانیتی شاک و شیرآلات ظرفشویی شاک و یا انواع سینک ظرفشویی استیل مونتینا، سینک ظرفشویی گرانیتی مونتینا و شیرآلات ظرفشویی مونتینا را که می‌پسندید و نیاز دارید، انتخاب و خریداری کنید.

همچنین برای بازدید از محصولاتی مانند: اجاق گاز رومیزی دکا، اجاق گاز رومیزی زاما، ، مایکروفر دکا، مایکروویو دکا، هود دیواری دکا، هود مخفی دکا و … از بخش محصولات سایت زاما سرویس دیدن فرمایید. برای دریافت امکانات و خدمات گارانتی این شرکت می توانید از خدمات پس از فروش نمایندگی زاما سرویس بهره‌مند شوید.

مطالعه ادامه مقاله چرا فر برقی روشن نمیشه؟، را به شما توصیه می کنیم.

از طریق فروشگاه و نمایندگی زاما سرویس، شما می توانید از محصولات متنوعی مانند: سینک ظرفشویی گرانیتی، سینک آشپزخانه استیل، شیرآلات ظرفشویی (شیرالات آشپزخانه)، اجاق گاز رومیزی، فر توکار، فر برقی، اجاق برقی، اجاق گاز صفحه ای، فر و ماکروفر، هود آشپزخانه و …  به صورت حضوری و یا اینترنتی بازدید و خرید نمایید.

لطفا تا پایان مقاله چرا فر برقی روشن نمیشه؟، همراه ما باشید.

اگر چراغ های فر شما روشن نیست؛

چرا فر برقی روشن نمیشه؟ ابتدا بررسی کنید که آیا دستگاه به برق متصل است یا خیر. اگر دستگاه به برق متصل است، ممکن است به دلیل نقص در قطعه الکتریکی باشد. با استفاده از یک دستگاه الکتریکی دیگر در همان پریز می توانید متوجه شوید که آیا سوکت معیوب است. اگر پریز معیوب باشد، به کمک یک برقکار ماهر نیاز دارید.

با ادامه مقاله چرا فر برقی روشن نمیشه؟، لطفا همراه ما باشید.

اگر مشکلی در تنظیم ساعت فر شما وجود دارد؛

قطع برق باعث می شود دستگاه شما خودش را ریست کند. در چنین مواقعی می توانید با تنظیم مجدد ساعت مشکل را برطرف کنید.

اگر تنظیمات فر درست نیست؛

شما باید تنظیمات ساعت و تنظیمات برنامه فر خود را تنظیم کنید. با توجه به برند و مدل، می توانید دستورالعمل های تنظیم فر خود را در اینترنت پیدا کنید. می توانید زمان را با کلیدهای مثبت و منفی تنظیم کنید. در تنظیمات برنامه اگر حتی یکی از دکمه ها در حالت خاموش باشد فر شما کار نمی کند. با تعیین درجه حرارت و برنامه مناسب برای غذایی که می‌پزید، می‌توانید تنظیمات فر را تنظیم کنید .

در حالی که فر شما ممکن است به دلیل برنامه ریزی نادرست یا خطای کاربر کار نکند، ممکن است به دلیل یک نقص فنی صرفاً کار نکند. از آنجایی که ذهنیت عملکرد فرها در یک برنامه ریزی صورت می گیرد، اگر برنامه ریزی را به درستی انجام ندهید، دستگاه با عملکرد مطلوب کار نخواهد کرد. مطالعه ادامه مقاله چرا فر برقی روشن نمیشه؟، را به شما توصیه می کنیم.

قطع ناگهانی برق باعث می‌شود دستگاه‌های الکترونیکی خودشان را تنظیم مجدد کنند، اگر جریان برق دوباره برقرار شود، اگر تنظیم نکنید، فر شما کار نمی‌کند. عملکرد برخی از ویژگی های فر شما، ممکن است خرابی برخی از ویژگی ها به دلیل نقص فنی رخ دهد، در حالی که خرابی کامل آن ممکن است به دلیل خطای کاربر رخ دهد.

لطفا تا پایان مقاله چرا فر برقی روشن نمیشه؟، همراه ما باشید.

اگر اجاق برقی شما ناگهان روشن نشد، چه کاری باید انجام دهید؟

چرا فر برقی روشن نمیشه؟ خوب، ابتدا باید سعی کنید مشکل را شناسایی کنید، ممکن است بتوانید خودتان آن را برطرف کنید، اما اگر مجبور شدید با یک تکنسین تعمیر فر برقی تماس بگیرید ، سپس با دانستن اینکه چه مشکلی وجود دارد، می توانید از روند تعمیر اطمینان حاصل کنید. بسیار سریعتر است بنابراین، بیایید نگاهی به برخی از مشکلات رایجی که می تواند باعث روشن نشدن اجاق برقی شما شود، بیاندازیم.

با ادامه مقاله چرا فر برقی روشن نمیشه؟، لطفا همراه ما باشید.

مشکلات فیوز

چرا فر برقی روشن نمیشه؟ فیوزها یک مشکل رایج در مورد وسایل برقی هستند و اجاق برقی نیز تفاوتی ندارد. بسیاری از اجاق‌های برقی دارای فیوز داخلی هستند و به دلایل زیادی می‌توانند منفجر شوند، می‌تواند مشکل سیم‌کشی یا مشکل بزرگ‌تر برق خانه شما باشد.

اگر فیوز شما سوخته باشد، تعمیر آن همیشه آسان نخواهد بود، تعویض سریع همیشه مشکل را حل نمی کند. فر شما می‌تواند فیوزهای زیادی داشته باشد که به اجزای خاصی متصل هستند، این می‌تواند به شما کمک کند منطقه‌ای از اجاق گاز شما دچار ایراد شده است را محدود کنید. این می تواند فقط یک فیوز باشد که منفجر شده است یا مجموعه ای از آنها.

البته، اگر فیوز روی دوشاخه باشد، تعویض آن ساده و راحت خواهد بود. به یاد داشته باشید که همیشه قبل از اقدام به تعویض فیوز، فر را ناراضی کنید و مطمئن شوید که آن را با فیوز مناسب تعویض می کنید. برای فیوزهای داخلی، احتمالاً بهتر است با یک مهندس تعمیر اجاق برقی حرفه ای تماس بگیرید ، زیرا برای اینکه بتوانید با خیال راحت آنها را جایگزین کنید، نیاز به درجه ای از تجربه است.

مطالعه ادامه مقاله چرا فر برقی روشن نمیشه؟، را به شما توصیه می کنیم.

مسائل جرقه زن

چرا فر برقی روشن نمیشه؟ کار نکردن جرقه زن مشکلی است که به راحتی قابل توجه است، اگر جرقه زن را فشار دهید و هیچ اتفاقی نیفتد متوجه خواهید شد که مشکلی وجود دارد. جرقه زن شما نیز باید بدرخشد و حتی اگر هم باشد، ممکن است به درستی کار نکند زیرا خیلی ضعیف است.

متأسفانه، بسیاری از جرقه زن ها در اجاق های برقی بسیار ضعیف هستند، بنابراین مشکلات رایج هستند. اگر مشکوک هستید که جرقه زن شما کار نمی کند، با یک متخصص تماس بگیرید. آنها می توانند با استفاده از آمپر متر ولتاژ را بررسی کنند و سپس اگر کار نکرد، می توانند آن را تعویض کنند.

لطفا تا پایان مقاله چرا فر برقی روشن نمیشه؟، همراه ما باشید.

سنسور و سوئیچ

چرا فر برقی روشن نمیشه؟ جای تعجب نیست که دما نقش مهمی در مورد فر شما بازی می کند، سنسور دما دما را تنظیم می کند، بنابراین اگر ایرادی داشته باشد فر شما از روشن کردن خودداری می کند. اگر اجاق برقی مدرن تری دارید، ممکن است یک کد خطا در صفحه کنترل فر شما نمایش داده شود، بنابراین دفترچه راهنما را بررسی کنید تا ببینید چه می گوید.

اگر مولتی متر دارید می توانید از آن برای بررسی فر استفاده کنید (اول از قطع بودن آن اطمینان حاصل کنید) اما در اکثر موارد باید با یک متخصص تماس بگیرید تا سنسور را برای شما تعمیر یا تعویض کند. یکی دیگر از مشکلات رایج اجاق های برقی کلید اصلی است که به کلید بی نهایت معروف است که عناصر سطح را تغذیه می کند.

تعمیر و تعویض سوئیچ نیاز به کار و تجربه DIY دارد، بنابراین اگر آن را ندارید، باید با یک متخصص تماس بگیرید. اگر سوئیچ همچنان کار می‌کند، یک تکنسین می‌تواند سوئیچ را پیدا کند و سیم‌های معیوب و سایر ایرادات رایج را بررسی کند، سپس آنها می‌توانند آزمایش ولتاژ بالا را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که اجاق گاز شما انرژی کافی دریافت می‌کند.

با ادامه مقاله چرا فر برقی روشن نمیشه؟، لطفا همراه ما باشید.

سایر مسائل احتمالی

چرا فر برقی روشن نمیشه؟ این ها تنها برخی از مشکلات رایجی است که می تواند منجر به روشن نشدن فر برقی شما شود. برخی از مسائل دیگر عبارتند از آزاد نشدن گاز دریچه های ایمنی و خرابی های الکتریکی عمومی تر، مانند برد کنترل فر.

برای مشکلاتی از این دست، همیشه بهترین گزینه است که با یک تکنسین حرفه ای تعمیر اجاق برقی تماس بگیرید. آنها می توانند یک بررسی حرفه ای ولتاژ انجام دهند و تمام بررسی های ایمنی لازم را انجام دهند و هر قطعه را تعمیر یا تعویض کنند.

برای خرید و یا بهره مندی از خدمات پس از فروش شاک، خدمات پس از فروش مونتینا و خدمات پس از فروش دکا می توانید از شرکت های معتبری همچون زاما سرویس کمک بگیرید. از این طریق مشتریان می توانند با نمایندگی فروش رسمی سینک گرانیتی شاک، نمایندگی فروش رسمی مونتینا و نمایندگی فروش رسمی دکا در ارتباط باشند.

از شما ممنونیم که ما را تا پایان مقاله چرا فر برقی روشن نمیشه؟، همراهی کردید.

 

برخی از فرها دارای یک یا چند هستند. خراب شدن یک قطعه یا به وجود آمدن اتصال کوتاه در هر قسمت از فر موجب پریدن این فیوزها می شود. این امر به شما کمک می کند که همان قسمت را به راحتی تشخیص و مورد بررسی قرار داده و تعمیر کنید. اما گاه ممکن است علت روشن نشدن فر برقی خراب شدن خود فیوزها باشد. در این صورت باید فیوزها را عوض کنید. در هنگام عوض کردن فیوزها به میزان مقاومت و سایر مشخصات فیوزهای جدید دقت کنید.