خواص شامپو ویتامینه

شامپوهای ویتامینه چه‌طور؟

اگر روی جلد بعضی شامپوها را مطالعه کنید حتما آثاری از ویتامین‌های مختلف مثل ویتامین E و B۲ را خواهید یافت. ویتامین‌های مفید برای مو از جمله ویتامین‌های گروه B باید از طریق رگ‌های تغذیه‌کننده فولیکول‌ مو به آن برسد. شامپو تقویت کننده عصاره خاویار بیز از آن دسته شامپوهایی است که به تقویت ریشه و ساقه مو کمک میکند. شما می توانید با خرید این محصول از نتایج بی نظیر آن بهره مند شوید.

مشخصات و نحوه عملکرد شامپو پروتئینه و ویتامینه:

شستشوی موی سر با شامپو ویتامینه با عصاره انار بیز به منظور تمیز کردن مو از آلودگی و چربی انجام می‌شود. باید توجه داشت که سبومی که پوست سر تولید می‌کند، برای سلامت و درخشندگی مو حیاتی است. بر خلاف آنچه تصور میکنیم اگر موهای شما کاملا عاری از چربی طبیعی خود باشند، ممکن است زمخت، کدر، زبر و خشک شوند و حالت‌پذیری خود را از دست بدهند. عوامل مختلفی وجود دارد که بر نیاز به شستشوی مو ها تاثیر گذارند ، از جمله این عوامل میتوان به میزان چربی سر – نوع مو – میزان تعریق سر – میزان آلودگی های محیطی و استفاده از محصولات حالت دهنده می باشد.

میزان چربی : علت اصلی کثیفی موها، چربی آنها است. چربی، موها را بد حالت، سنگین و به هم چسبیده می‌کند.

نوع مو : موهای صاف و کم‌پشت، بیش از موهای مجعد و موج‌دار نیازمند شستشو هستند. سبوم، سطح موهای لخت و صاف را سریعتر می‌پوشاند. به همین دلیل، این نوع موها سریعتر و بیشتر چرب می‌شوند.

میزان تعریق : میزان عرق کردن، عاملی تعیین‌کننده در تعداد دفعات مناسب حمام کردن یا شستشوی موی سر است. تعریق، سبوم روی موها را پخش می‌کند و ظاهری نامرتب به آنها می‌دهد. همچنین باعث می‌شود که موها طراوت و تمیزی خود را از دست بدهند.

آلودگی های محیطی :  کثیفی،، گرد و غبار و گرده گل‌ها و گیاهان، می‌توانند در موهای شما باقی بمانند. این مواد نه تنها ظاهری پژمرده و کدر به موهایتان می‌دهند، بلکه حساسیت‌های شما را نیز تشدید می‌کنند.

محصولات حالت دهنده : محصولات حالت‌دهنده که بر روی موها و پوست کف سر شما انباشته می‌شوند و می‌توانند منجر به تحریک موها و آسیب به آنها شوند. استفاده زیاد و مداوم از محصولات حالت‌دهنده به این معنی است که باید به صورت مداوم و بیشتر از خیلی از خانم‌ها موهای‌شان را رنگ می‌کنند و این در حالی است که متخصصان پوست و مو می‌گویند استفاده از اکسیدان و مواد شیمیایی می‌تواند موجب خشک‌شدگی و شکنندگی ساقه موها شود.

خیلی از خانم‌ها موهای‌شان را رنگ می‌کنند و این در حالی است که متخصصان پوست و مو می‌گویند استفاده از اکسیدان و مواد شیمیایی می‌تواند موجب خشک‌شدگی و شکنندگی ساقه موها شود. این مساله، خانم‌ها را مجبور به استفاده از فرآورده‌هایی می‌کند که طراوت و نرمی را به موهای آسیب‌دیده‌شان برگردانند. خیلی‌ها با مراجعه به فلان آرایشگاه یا فلان مطب از آرایشگر یا پزشک‌شان می‌خواهند که موهای‌شان را ویتامینه کنند. دکتر مریم یوسفی، متخصص پوست و مو، در این‌باره توضیحات جالبی دارد.

آیا موهای شما در معرض آسیب های زیر قرار گرفته؟

۱.قرار گرفتن بیش از حد در معرض گرما

۲. صاف کردن یا فر کردن مو با مواد شیمیایی

۳.دکلره و رنگ مو

حتما از شامپوهای ویتامینه و پروتئینه خوب استفاده کنید.

چندین بار قرار گرفتن مو در معرض این آسیب ها موجب شکستن پیوندهایی که الیاف مو را در کنار هم نگه می دارند، شده و به ساختار ساقه مو آسیب وارد می کند. چنین آسیبی موها را متخلخل، شکننده و وز می‌کند اما یک شامپو پروتئینی و نرم‌کننده می‌تواند به ترمیم این آسیب و بازگرداندن سلامت مو کمک کند.

اگر موهایی دارید که در اثر رنگ کردن بیش از حد مو، قرار گرفتن در معرض گرما یا حالت دادن بیش از حد آسیب دیده اند، توصیه می کنیم از یک روش مرسوم مراقبت از مو نیز در کنار مصرف شامپوهای ویتامینه و پروتئینه خوب استفاده کنید. این روش های مراقبت از مو، مواد فعال مغذی و هیدراتاسیون مو را علاوه بر پروتئین هایی که به استحکام و حمایت از ساختار مو کمک می کند، تامین خواهد کرد. اما اگر به هر دلیلی به دنبال حفظ سلامت موهای خود هستید و می خواهید لطافت و درخشندگی آن را بهتر حفط کنید، توصیه می کنیم اصلا در خرید شامپوهای ویتامینه و پروتئینه خوب شک نکنید.

مزوتراپی هم می‌تواند مو را تقویت کند؟

ـ این روش که اخیرا رایج شده، روشی است که در آن توسط سوزن‌های ظریف، مواد مفید برای مو (مولتی‌ویتامین و عناصر معدنی کمیاب) در کف سر تزریق می‌شود تا به نوعی در کنار فولیکول مو قرار بگیرد و موجب تقویت آن شود. هر چند مدارک علمی در مورد تاثیر این روش خیلی قوی نیست اما در عمل می‌بینیم که اکثر بیمارانی که این روش را دریافت می‌کنند از آن رضایت دارند.

اما این روش هم محدودیت‌های خاص خودش را دارد: دردناک بودن نسبی این تزریقات و نیاز به تکرار آنها.  ضمن اینکه هر دو هفته یا هر ماه یک‌بار هزینه قابل توجهی را به بیمار تحمیل می‌کند و احتمال بروز عوارض هم در آن هست. به جای اینکار می توان از شامپو های تقویت کننده نظیر گانودرما استفاده کرد. با توجه به اینکه قیمت شامپو گانودرما دکتر بیز خیلی پایین تر از مزوتراپی است بهتر است قبل از مزوتراپی، مصرف این شامپو را جهت تقویت موهای خود امتحان کنید.

مثلا چه عوارضی؟

ـ عفونت‌های نامعمول شایع‌تر است. البته بیمار باید خودش بیماری پوستی مهمی مثل پسویازیس یا لیکن‌پلان نداشته باشد تا بتواند از این روش استفاده کند و در غیر این صورت، تزریقات متعدد سوزن می‌تواند شدت بیماری پوستی را در کف سر افزایش دهد.

نرم‌کننده بیشتر به درد مو می‌خورد یا شامپو ویتامینه؟

ـ نظر اغلب متخصصان پوست در مورد نرم‌کننده‌ها مثبت است و شما می‌توانید برای بهبود خشکی و شکنندگی موهای‌تان روی ساقه‌های مو از نرم‌کننده استفاده کنید. این مواد در ساختار مولکولی‌شان اساسا بار مثبت وجود دارد و باعث سطحی شدن فلس‌های مو و صاف شدن آنها و در نتیجه ایجاد حالت درخشش و سهولت شانه زدن می‌شود. هر چه جنس مو خشک‌تر باشد، نیاز بیشتری به نرم‌کننده یا حالت‌دهنده خواهد داشت.

شما چه نرم‌کننده‌ای را توصیه می‌کنید؟

ـ کلا دو نوع نرم‌کننده وجود دارد. دسته اول آنهایی هستند که بعد از شامپو زدن استفاده می‌شود و قبل از خشک کردن نیاز به آب‌کشی دارد. بنابراین مقدار کمی از نرم‌کننده‌ روی موها باقی خواهد ماند. دسته دوم، نیاز به آب‌کشی ندارد و مقدار زیادی از نرم‌کننده تا شامپو زدن بعدی روی موها باقی خواهد ماند. اگر ازدسته اول استفاده می‌کنید در آب‌کشی موهای‌تان نباید افراط کنید زیرا باید مقداری از نرم‌کننده روی موها باقی بماند.

ویژگی ها :

  • ویتامینه و پروتئینه
  • حاوی ویتامین A,E,F,B5
  • بدون نیاز به نرم کننده
  • مناسب موی معمولی تا خشک