مزایای استفاده از شامپو بدن چیست؟

حمام کردن کار ساده ای است؛ تنها کافیست تا کمی شامپو گانودرما برای موهای چرب به موهای خود بزنید، زیر آب رفته و آن را بشویید. در حال حاضر در بین شوینده های بدن، محبوبیت شامپو بدن دکتر بیز از صابون و دیگر شوینده ها بیشتر شده و فروش بیشتری دارد. اما اگر هم شامپو بدن هم دیگر مدل شوینده ها می توانند پوست را تمیز کنند و یک کار مشابه انجام می دهند چرا شامپو بدن محبوبیت بیشتری دارد؟ این معمولا سوالی است که مشتریان از ما می‌پرسند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مقاله به سوالات شما عزیزان پاسخ دهیم. سوالاتی از قبیل:

  • آیا شامپو بدن بهتر از صابون، پوست را پاکسازی می کند؟
  • چه تفاوت هایی بین شامپو بدن و صابون وجود دارد؟
  • کدام محصول مناسب تایپ پوستی من است؟
  • چه برندی برای شستشوی بدن بهتر است؟

انواع شوینده بدن

انواع رایج شوینده بدن که معمولا از آنها استفاده می‌کنیم به ۴ نوع تقسیم می شوند:

بادی واش یا همان شامپو بدن همانند صابون آلودگی و چربی بدن را از سطح پوست پاک می‌کند اما معمولا حاوی ترکیبات و مواد مفیدی است که خواص درمانی و ترمیم‌کنندگی برای انواع پوست دارد‌. یکی از مهم ترین فواید این محصول، حفظ رطوبت بدن در عین پاکسازی آن است.

صابون جامد برای از بین بردن آلودگی ها از پوست بدن؛ ذرات آلودگی و چربی را از سطح پوست در خود حل کرده و با آبکشی از بین می برد. صابون ها لایه چرب روی پوست را کامل از بین می برند و ممکن است برای پوست خشک و حساس کمی خشن باشند.

تفاوت شامپو بدن با صابون

تفاوت اصلی شامپو بدن با صابون در فرم و شکل ظاهری آنهاست. صابون ها جامد و شامپو بدن مایع است اما هر دو به یک صورت پوست را پاکسازی می‌کنند. صابون نسبت به شامپو بدن، روی پوست خشن تر عمل می کند و لایه های چربی را کاملا از بین می‌برد. این مورد می تواند باعث خشکی و به هم ریختن pH پوست شود. صابون برای پاکسازی سریع، عمیق و کامل پوست و شامپو بدن برای شستشوی ملایم پوست مناسب تر است.

شاور ژل نوع دیگری از شامپو بدن است که بافتی ژلی، سبک تر و نازک تر دارد اما فاقد خواص رطوبت‌رسانی به پوست است. شاور ژل ها عموما قیمت کمتری نسبت به بادی واش ها دارند.

تفاوت شامپو بدن با شاور ژل

هر چند که هر دو از شوینده های ملایم بدن هستند اما تفاوت اصلی شامپو بدن با شاور ژل در غلظت و ترکیب مواد آنها است. شاور ژل بافت محکم تر اما نازک تر و ژلی داشته و دارای رایحه قوی تری است. شامپو بدن برخلاف شاور ژل باعث رطوبت رسانی و آبرسانی به پوست می شود و لایه چربی لازم را از روی پوست حذف نمی کند.

شاور کرم ها زیر مجموعه ای از بادی واش ها با بافت کرمی هستند که روی پوست بسیار نرم بوده و به ویژه برای پوست های خشک و حساس استفاده می شوند. شاور کرم نسبت به شاور ژل قیمت بالاتری داشته و عملیات رطوبت رسانی به پوست را به خوبی انجام می‌دهد.

تفاوت شامپو بدن با شاور کرم

تفاوت این دو در بافت هر محصول است و در واقع شاور کرم ها زیر مجموعه ای از شامپو بدن محسوب می شوند.

6 مزیت شامپو بدن نسبت به دیگر شوینده ها

چرا بهتر است برای شستشوی بدن از شامپو بدن به جای صابون استفاده کنیم؟ به 6 دلیل زیر:

  1. ملایمت روی پوست: شامپوی بدن با ملایمت، پوست را پاکسازی کرده و چربی های مفید آن را از بین نمی برد. علاوه بر این باعث تحریکات و حساسیت های پوستی نمی شود و حس شادابی و راحتی را به پوست بدن می دهد.
  2. خواص آبرسانی: صابون باعث خشکی پوست بدن و احساس کشیدگی آن می شود و یا شاور ژل ها خاصیت آبرسانی ندارند. اما اکثر شامپو بدن ها حاوی مواد مرطوب کننده و آبرسان از جمله گلیسیرین، شی باتر و روغن های معدنی هستند که پوست بدن را هیدراته می کنند.
  3. لایه برداری پوست: اگر از شامپو بدن همراه با یک لیف استفاده کنید پوست بدن را با ملایمت لاین برداری کرده و پوستی شفاف تر و روشن تر به شما هدیه می دهد. برای لایه برداری از شاور ژل نیز می توانید استفاده کنید.
  4. حمل آسان: اگر می خواهید به مسافرت بروید یا شوینده بدن را با خود همراه داشته باشید، حمل شامپو بدن به دلیل قرار داشتن در بطری مخصوص راحت تر از صابون است. زیرا محتویات چسبنده آن با دیگر وسایل شما در تماس نیست.
  5. راحتی در استفاده: استفاده از شامپو بدن در دیدگاه مصرف کنندگان آسان تر از صابون بوده و مقدار کمی از آن می تواند کل بدن شما را پوشش دهد.
  6. بهداشتی بودن: استفاده از صابون به صورت اشتراکی می تواند خطر عفونت های باکتریایی را روی پوست بدن افزایش دهد و از این جهت استفاده از شامپو بدن بهداشتی تر است. علاوه بر این شامپو بدن ها آلودگی، چربی اضافی، عرق و ذرات آرایشی را از پوست بدن از بین برده و در مقابل عفونت و بیماری های پوستی از شما محافظت می کنند.

نکات مراقبتی هنگام شستشوی بدن

  • هنگام استفاده از شوینده ها از آبکشی بدن با آب خیلی داغ بپرهیزید تا چربی مفید پوست از بین نرود.
  • برای پاکسازی عمیق پوست در هوای گرم و مرطوب بهتر است از صابون های ملایم استفاده کنید.
  • برای لایه برداری از پوست بهتر است در کنار شامپو بدن از یک لیف یا اسفنج استفاده نمایید.
  • هنگام خشک کردن بدن پس از شستشو حوله را روی پوست نمالید و فقط ضربات ملایم بزنید تا باعث خشکی پوست و عوارض بعدی نشود.
  • در صورت استفاده از صابون، صابون مخصوص خود را داشته باشید و از استفاده آن به صورت اشتراکی بپرهیزید.

شامپو بدن بهتر است یا صابون؟

انتخاب بین شامپو بدن، شاور ژل، شاور کرم و صابون بستگی به نوع و شرایط پوست شما دارد. اما به طور کلی شامپو بدن ها به دلیل داشتن خواص مغذی محبوب تر بوده و مزایای بیشتری از جمله جلوگیری از خشکی پوست پس از شستشو، رطوبت رسانی، بهداشتی تر بودن نسبت به صابون ها و لایه برداری مفید دارند.

آیا شامپو بدن، پوست را عمیقا پاکسازی می کند؟

گاهی اوقات به دلیل نرمی پوست بدن پس از شستشو با شامپو بدن ممکن است فکر کنید که بدن شما به خوبی تمیز نشده است. اما این دیدگاه اشتباهی است. شامپو بدن یا بادی واش ها همانند صابون آلودگی های پوستی را در خود حل کرده و با آبکشی از بین می برند اما چربی ضروری پوست را از بین نمی‌برد و با هیدراته ماندن پوست باعث احساس لطافت روی پوست بدن می‌شوند.

آیا می توان از شامپو بدن به صورت روزانه استفاده کرد؟

اگر شامپوی بدن از کیفیت مناسب و مواد مرطوب کننده ای از جمله گلیسیرین، این تفکر که هرچه صابون یا شامپو بیشتر کف کند کیفیتش بهتر است و احساس تمیزی بیشتری به شما میدهد کاملا برای پوست شما مضر است!

حقیقت این است که هرچه میزان کف کردن بیشتر شود به این معنی است که میزان قلیایی بودن آن بالاتر بوده و علاوه بر کثیفی های سطحی پوست، چربی های طبیعی بیشتری از آن را حل کرده و می زداید که باعث خشکی پوست شما خواهد شد.

بین صابون و شامپو بدن اولویت با کدام است؟

بین ترکیبات این دو شوینده تفاوت چندانی وجود ندارد و از نظر تاثیرگذاری روی پوست و میزان شویندگی و تمیزکنندگی نیز در یک سطح قرار دارند. اما از نظر سهولت مصرف و بهداشتی تر بودن اولویت با شامپو بدن است. زیرا امکان دارد چند نفر به طور مشترک از پن ها استفاده کنند که از نظر بهداشتی چندان مطلوب نیست.

علاوه بر این، قرار گرفتن این پن ها در جاصابونی و در محیط حمام باعث تجمع مقداری آب در داخل ظرف می شود که می تواند محلی برای تجمع آلودگی ها باشد، اما شامپو بدن در داخل بطری های دربسته قرار دارد و تماسی بین مصرف کننده با تمام مایع داخل وجود ندارد، بنابراین از این نظر بهداشتی تر و ایمن تر است.