ایا برای سفر به دبی ارز مسافرتی تعلق می گیرد؟

منظور از ارز مسافرتی چیست؟

پیش از پاسخ به این سوال که ارز مسافرتی برای دبی چقدر است، بهتر است ابتدا با تعریف این نوع ارز آشنا شوید. به ارزی که مسافران و گردشگران برای سفر به کشورهای دیگر و به‌منظور تامین هزینه‌های خود به آن نیاز دارند، ارز مسافرتی می‌گویند؛ اما ویژگی و مزیت دریافت این ارز آن است که شما قادرید آن را با قیمت پایین‌تر از قیمت بازار، خریداری کنید. برای این کار بایستی به بانک مرکزی مراجعه کنید و با ارائه مدارک لازم، اقدامات لازم برای دریافت این ارز را انجام دهید. البته لازم به ذکر است که هر فرد، فقط یک‌بار در سال می‌تواند از این شرایط استفاده کند و ارز دریافتی‌اش نمی‌تواند دلار باشد و باید یورو را به صورت پول نقد دریافت کند.

مقدار ارز مسافرتی برای دبی چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین سوالات افرادی که قصد سفر به دبی را دارند این است که ارز مسافرتی برای سفر به دبی چقدر است. به‌طور کلی، ارز دولتی با توجه به مقصد سفر خارجی شما، متغیر است؛ اما از آنجایی که می‌خواهید برای گذران تعطیلات به دبی بروید، تعیین مقدار ارز مسافرتی برای دبی کار سختی نخواهد بود. در سال ۱۴۰۲ به مسافرانی که قصد سفر به کشورهای بدون ویزا را دارند، ۳۰۰ یورو ارز مسافرتی تعلق می‌گیرد.

همچنین مقدار ارز تعیین شده برای مسافرانی که می‌خواهند به کشورهای با ویزا سفر کنند، ۵۰۰ یورو در نظر گرفته شده است. به این صورت می‌توان این موضوع که برای سفر به دبی چقدر ارز دولتی تعلق میگیرد، را مشخص کرد.

از آنجایی که برای سفر به شهر توریست‌پذیر و زیبای دبی، به تهیه و دریافت ویزا نیاز دارید، می‌توانید از ۵۰۰ یورو ارز دولتی برای داشتن سفری خاطره‌انگیز بهره ببرید. البته همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، این نوع ارز فقط سالی یک‌بار به هر فرد تعلق می‌گیرد.

با توجه به اینکه، قیمت ارز همیشه در نوسان است توصیه می‌کنیم حتما قبل از سفر برای دریافت این ارز آن را بررسی کنید و در یک زمان مناسب نسبت به خرید آن از بانک اقدام کنید. در نظر داشته باشید که برای خرید این نوع ارز نمی‌توانید به صرافی مراجعه کنید. توجه داشته باشید که پس از رسیدن به مقصد می‌توانید یورو را به واحد پول رسمی امارات یعنی درهم تبدیل کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز دولتی در سال ۱۴۰۲

حال که با ارز دولتی و میزان ارز مسافرتی برای دبی آشنا شدید، نوبت به بررسی مدارک موردنیاز برای دریافت این نوع ارز رسیده است. در صورتی که قصد دریافت مقدار ارز مسافرتی برای دبی را دارید، باید پیش از هر اقدامی مدارک زیر را آماده کنید:

  • اصل و کپی کارت ملی
  • اصل و کپی بلیط هواپیما که توسط آژانس‌های هواپیمایی، مهر رسمی خورده است. در صورتی که برای خرید بلیط هواپیما برای سفر به دبی، به‌صورت اینترنتی اقدام کرده‌اید، باید بر روی بلیط شما تاریخ خرید بلیط، کد رهگیری و شرکت صادرکننده بلیط، درج شده باشد.
  • اصل و کپی پاسپورت ایرانی که حداقل ۶ ماه اعتبار دارد.
  • فیش واریز مبلغ عوارض خروج از کشور
  • اصل و کپی ویزای سفر به دبی
  • تکمیل فرم درخواست دریافت ارز دولتی
  • حساب بانکی و شماره موبایل معتبر که به نام خود شما باشد.
  • پرداخت مبلغ ریالی مشخص شده برای مبادلات ارز دولتی که به شما تعلق می‌گیرد.

آیا به سفر با تور دبی ارز مسافرتی تعلق می‌گیرد؟

بسیاری از افراد، به‌دلیل نداشتن آگاهی کافی اینطور فکر می‌کنند که در صورت سفر با تورهای گردشگری به مقصد دبی، به آن‌ها ارز دولتی تعلق نمی‌گیرد. این یک تصور غلط است؛ زیرا روش سفر شما با دریافت ارز دولتی برای سفر به دبی، هیچ ارتباطی ندارد. از آنجایی که ارز دولتی در کاهش هزینه‌های سفرتان نقش دارد، بهتر است برای تجربه سفری راحت و مقرون‌به‌صرفه، برای خرید اقدام کنید. رزرو آنلاین تور دبی از سایت‌های معتبر در زمینه معرفی تورهای گردشگری، به شما در تجربه سفری بی‌دغدغه، مقرون‌به‌صرفه و خاطره‌انگیز کمک می‌کند.

دبی یکی از لوکس‌ترین شهرهای حاشیه خلیج فارس است که به‌دلیل نزدیکی به ایران همه روزه پذیرای گردشگران ایرانی زیادی است. از طرفی با توجه به قیمت تور دبی که بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌باشد، این مقصد انتخاب تعداد زیادی از شهروندانی است که قصد سفر خارجی لوکس و در عین حال قیمت مناسب را دارند. تور لحظه‌آخری دبی نیز به دلیل ارزان بودن تقاضای زیادی دارد و مورد استقبال قرار می‌گیرد.

رزرو بهترین هتل های دبی برای تجربه اقامتی رویایی

رزرو هتل در دبی، یکی از اصلی‌ترین مراحل در برنامه‌ریزی یک سفر به این شهر جذاب است. این اقدام علاوه بر اطمینان از یک اقامت مطمئن و راحت، مزایای فراوانی را نیز در اختیار مسافران قرار می‌دهد. از جمله مزایا مهم رزرو هتل، می‌توان به انتخاب هتل با توجه به نیازها و سلیقه شخصی، آسانی در برنامه‌ریزی سفر، صرفه‌جویی در زمان و انرژی، و اطمینان از قیمت و رزرو هتل اشاره کرد. همچنین، برخی از هتل های دبی امکانات ویژه‌ای از جمله استخرهای آب‌گرم، سرویس اتاق و رستوران‌های بین‌المللی را فراهم می‌کنند که تجربه اقامت را به یک سفر لذت‌بخش و به یادماندنی تبدیل می‌کند. بنابراین، رزرو هتل در دبی به عنوان یک انتخاب هوشمندانه در سفر به این شهر بزرگ و متنوع حائز اهمیت است.

با توجه به اینکه مقدار ارز مسافرتی برای دبی محدود است، برای بررسی قیمت، امکانات گوناگون و همچنین موقعیت مکانی هتل‌های دبی بهتر است به سایت‌های معتبر و حرفه‌ای در این زمینه مراجعه کنید، تا به این شکل بهترین سفر و اقامت را با توجه به بودجه، نیازها و اولویت‌های‌تان برای خود رقم بزنید. به‌صورت آنلاین و پیش از شروع سفر به شما این فرصت را می‌دهید تا بتوانید، گزینه‌های بی‌شماری را بر اساس فاکتورهای مختلف با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین انتخاب را انجام دهید.

در سفر به دبی چه ارزی همراه ببریم؟

پیش از آنکه به نحوه دریافت ارز مسافرتی برای دبی بپردازیم، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که در زمان سفر به این شهر بهتر است چه ارزی همراه خود داشته باشیم؟ از آنجایی که واحد پولی امارات درهم است، شاید در وهله اول تصور کنید که پیش از سفر، باید پول‌های خود را به درهم تبدیل کنید. از آنجایی که تهیه درهم در ایران چندان مقرون‌به‌صرفه نیست، توصیه می‌کنیم مبلغی را که برای سفر نیاز دارید، به دلار یا یورو همراه خود ببرید و سپس آن را در دبی به درهم تبدیل کنید.

شرایط دریافت ارز مسافرتی و بهترین زمان خرید

ارز دولتی تنها سالی یکبار به مسافرانی که عازم خارج از ایران هستند، داده می‌شود و با توجه به اینکه قیمت آن از نرخ روز ارز پایین‌تر است، اغلب افراد مایل به دریافت آن هستند. مبلغ ارز دولتی سفر برای کشورهای با ویزا، 500 یورو و برای کشورهای بدون ویزا، 300 یورو است. از آنجایی که برای سفر به دبی باید ویزا دریافت کنید، مبلغ ارز مسافرتی آن 500 یورو است و از 7 روز قبل از تاریخ سفر تا روز پرواز باید برای اخذ آن اقدام کنید. توجه داشته باشید که ارز دولتی تنها به یورو پرداخت نمی‌شود و می‌توانید معادل آن دلار و پوند نیز دریافت کنید.

مدارک لازم برای دریافت ارز مسافرتی با جزئیات

برای آنکه بتوانید ارز دولتی سفر دبی را دریافت کنید، به مدارک زیر احتیاج دارید:

  • کپی کارت ملی به همراه اصل آن
  • پاسپورت (با حداقل 6 ماه اعتبار) و کپی آن
  • اصل ویزا
  • (که روی آن مهر آژانس هواپیمایی خورده است) و کپی آن
  • فرم درخواست ارز (حضوری یا اینترنتی)
  • شماره تلفن همراه و حساب بانکی معتبر
  • معادل ریالی قیمت روز دلار به اضافه کارمزد بانک
  • اصل رسید واریز عوارض خروج از کشور

ارز مسافرتی دبی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

ارز مسافرتی تنها یکبار در سال به مسافرانی که عازم خارج از ایران هستند، اعطا می‌شود. توجه داشته باشید که به افراد زیر 12 سال ارز دولتی سفر تعلق نمی‌گیرد و مسافران مقیم خارج از کشور و افرادی که گذرنامه خدمات و سیاسی دارند نیز نمی‌توانند ارز مسافرتی بگیرند. جهت مشاده لیست اجاره ماشین لوکس در دبی اینجا کلیک کنید.

ارز مسافرتی از کجا بگیریم؟

برای خرید ارز مسافرتی دو راه پیش روی شما قرار دارد: خرید حضوری از شعب ارزی بانک‌ها، دریافت ارز دولتی از سامانه‌های آنلاین. در ادامه، این دو روش مفصل بررسی شده‌اند:

نحوه دریافت ارز دولتی سفر دبی با سامانه اینترنتی

در اسفند 1400، سامانه‌ای راه‌اندازی شد تا مسافران بدون نیاز به مراجعه حضوری و تحمل صف‌های طولانی بانک‌ها، به صورت آنلاین بتوانند درخواست خود برای دریافت ارز دولتی سفر را ثبت کنند. در این حالت، باید به سامانه my.ice.ir بروید و مدارک لازم را بارگذاری کنید. پس از احراز صلاحیت، فهرستی از صرافی‌های نزدیک به شما نشان داده خواهد شد. صرافی مورد نظرتان را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا پیامکی حاوی زمان مراجعه به صرافی برایتان ارسال شود. در نهایت، در تاریخ و ساعت اعلام‌شده به صرافی مراجعه و ارز دولتی سفر دبی را دریافت کنید.

دریافت ارز مسافرتی سفر دبی از بانک‌ها

در این حالت، یک هفته پیش از پرواز باید همراه با مدارکی که در بالا معرفی شدند، به شعب ارزی 5 بانک مورد تایید بانک مرکزی (سامان، تجارت، ملت، پارسیان و ملی) مراجعه کنید و از آن‌ها حواله ارزی بگیرید. سپس، بعد از عبور از گیت مسافران در فرودگاه، باید این حواله را به شعب ارزی بانک‌های مذکور در فرودگاه تحویل دهید و ارز مورد نظرتان را دریافت کنید. توجه داشته باشید که مراجعه به بانک برای پرداخت هزینه و دریافت حواله، باید در بازه زمانی 9 صبح تا 12:30 ظهر انجام شود.

فلای تودی، مرجع معتبر خرید بلیط هواپیما ارزان دبی

از مهم‌ترین اقداماتی که پیش از سفر به دبی باید انجام دهید، دریافت ارز مسافرتی است. ارز دولتی سفر نوعی کمک هزینه مسافرت به حساب می‌آید که با هزینه کمتری به مسافران در سفرهای خارجی داده می‌شود و با توجه به اینکه نرخ آن کمتر از قیمت روز ارز است، تا حدی می‌تواند در هزینه‌های آن‌ها صرفه‌جویی کند.