اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

عیب یابی کارواش صنعتی

سینک های صنعتی یکی از وسایل نظافتی است که در مکان های مختلف به چشم می خورد. البته باید گفت که این دستگاه نیز مانند هر دستگاه مکانیزه دیگری گاهی دچار مشکلاتی می شود که نیاز به توجه دارد. بی توجهی به بررسی هر از چندگاهی دستگاه و مشکلات مداوم در نهایت می تواند باعث از کار افتادن دستگاه یا کاهش کارایی آن شود. از آنجایی که تمیز کردن در برخی از محیط‌ها حیاتی است، کاهش کارایی این دستگاه‌ها می‌تواند بر سایر اجزای آن نیز تأثیر بگذارد. بنابراین می توان گفت عیب یابی ایرادات شستشوی خودرو و یا جلوگیری از خرابی کارواش صنعتی یکی از مهم ترین موارد نگهداری از این دستگاه می باشد.

ضرورت بازنگری و لزوم رفع مشکلات صنعت کارواش

عیب یابی پمپ کارواش صنعتی

عیب یابی کارواش در جهات مختلف قابل بررسی است. از آنجایی که هر قطعه طول عمر خاصی دارد، قطعات باید در زمان مناسب تعویض شوند. بنابراین، زمان برای عیب یابی یک کارواش ضروری است. نکته دیگری که در عیب یابی کارواش باید به آن توجه کرد این است که عیب یابی باید به درستی و منطقی انجام شود تا آسیب بیشتری به سایر قسمت های دستگاه وارد نشود. به طور کلی اگر بخواهیم به بهبود عملکرد دستگاه کمک کنیم، باید تعمیرات منظم و دوره ای قطعات مختلف مانند موتور، پمپ و سایر قطعات را انجام دهیم. عیب یابی واتر جت صنعتی از هزینه های اضافی و سنگین جلوگیری می کند و این اطمینان را به شما می دهد که در فرآیند نظافت مشکلی پیش نخواهد آمد.

مهمترین خرابی ها و نحوه عیب یابی کارواش های صنعتی

برای اینکه عیب یابی ماشین لباسشویی یا واتر جت خود را به خوبی انجام دهید، باید با قسمت های مختلف کارواش خود آشنا شوید و از مشکلاتی که ممکن است برای هر قطعه ایجاد شود آگاه باشید. معمولا بیشترین قطعاتی که در این واحد خراب می شوند پمپ ها و نازل ها هستند. وقتی صحبت از آبپاش ها می شود، معمولاً نیاز به تعویض مهمتر از نیاز به تعمیر است.

گاهی اوقات هنگام روشن شدن دستگاه مشکلی پیش می آید و ممکن است روشن نشود. در چنین مواقعی برای رفع مشکل کارواش باید سیستم جرقه زنی یا کلید روشن/خاموش دستگاه را بررسی کرد. علاوه بر این، در هنگام استفاده از این دستگاه، ممکن است متوجه تغییر صدای دستگاه یا ایجاد صدای زیادی شوید. در چنین مواقعی می توان گفت که پمپ دستگاه دچار مشکل شده است. و این مشکل ممکن است به آن مربوط باشد. پمپ ورودی هوا

سایر مسائل در عیب یابی جت واتر صنعتی

ممکن است گاهی فشار مورد نیاز به پمپ کارواش نرسد که در آن مواردی مانند نازل، آب بندی و گیج فشار برای عیب یابی ماشین لباسشویی باید بررسی شود. در حالت عادی اگر فشار آب کمتر از مقدار مورد نظر باشد، یکی از دو مورد فشار سنج و O-ring آسیب دیده و باید تعمیر یا تعویض شود. نازل ها که جزء مهمی از ماشین لباسشویی ها هستند، گاهی مسدود می شوند و در چنین شرایطی باید رسوبات روی این نازل ها را تمیز کرد. نشت آب از نازل و تفنگ یکی از مشکلات رایج در ماشین لباسشویی است.

در صورت بروز این مشکل، بهتر است تفنگ و قطعات لوله شستشو را برای عیب یابی بررسی کنید. در چنین شرایطی باید یکی از این دو گزینه آسیب دیده یا شکسته شود. برای رفع این مشکل می توان سیل ها و اورینگ ها را بررسی و تعویض کرد و در نهایت برای نظافت اولیه و بدون مشکل با دستگاه سنباده واتر جت صنعتی به صورت دوره ای دستگاه را بررسی کرده و بر اساس دستورالعمل سازنده و به طور مرتب عیب یابی کنید. علاوه بر این کارشناسان فنی باید مشکلات دستگاه آب ساینده صنعتی را حل کنند.

مشکلات احتمالی ماشین شوی، عیب یابی و راه حل های آنها

خرابی دستگاه واتر جت به دلایل مختلفی رخ می دهد. علائمی وجود دارد که نشان دهنده وجود مشکل در دستگاه است. در زیر به بررسی علت مشکلات واتر جت و نحوه عیب یابی ماشین لباسشویی می پردازیم.

چرا پمپ آب جت من صدا ایجاد می کند؟

پمپ آب به دلایل مختلفی می تواند صدا ایجاد کند. ورودی ممکن است خم شده یا شکسته باشد یا منبع آب دستگاه ممکن است با فشار کم باشد. رفع این مشکلات آسان است، اما مهم است که منبع تامین آب خود را بررسی کنید. اجازه ندهید فشار آب در شبکه آب برای مدت طولانی کمتر از حد نرمال باشد. یکی دیگر از دلایل صدای پمپ داغ بودن آب است.

همچنین ممکن است در سیستم پمپ هوا وجود داشته باشد یا شیر شناور بسته باشد. اگر پمپ آب می لرزد اما صدا نمی دهد، ممکن است هوا در تجهیزات وجود داشته باشد یا در شیر شناور آلودگی وجود داشته باشد. اگر مشکل برطرف نشد، حتما دستگاه را به تعمیرکار نشان دهید.

مشکلات شیر ​​اطمینان جت آب چیست؟

هنگامی که آب پاشیده نمی شود، شیر اطمینان جریان آب از تجمع بیش از حد آب و ترک خوردن جلوگیری می کند. یک چرخه معکوس برای بازگشت آب به شیر ورودی و بخش ورودی پمپ آب ایجاد می شود. اما متاسفانه سوپاپ اطمینان اغلب مشکلاتی را ایجاد می کند. برخی از کاربران جت آب از مشکلاتی مانند توقف آب پس از پاشش، فشار کم و حتی گاهی اوقات نشت تفنگ شکایت دارند.

برای رفع این مشکل می توان به راهکارهای ساده از جمله تعویض کامل شیر اطمینان اشاره کرد اگر تصمیم به تعویض شیر اطمینان دارید باید از نظر میزان پاشش و فشار با نوع مشابه یا بهتر تعویض شود. عدم اقدام برای رفع این مشکل می تواند منجر به مشکلات بیشتر از جمله نقص امنیتی و مشکلات بیشتر شود

چگونه از اختلالات فشار تزریق جلوگیری کنیم؟

اگر جت آب دارید که در اولین باری که ماشه را روی تفنگ می‌کشید فشار خوبی دارد، اما بعد از آن خارج می‌شود، دکل شما با مشکل گیر کردن فشار مواجه است. همچنین اگر پس از برداشتن دست از تفنگ فشار به حالت عادی برگردد به این معنی است که پمپ نمی تواند جریان لازم برای جریان آب را تامین کند.

چندین راه برای حل این مشکل وجود دارد:

اطمینان حاصل کنید که آب با فشار بالا به درستی و به درستی به دستگاه می رسد. اطمینان حاصل کنید که قطعات وارونه نیستند و مطمئن شوید که چیزی مانع ورود آب به دستگاه نیست.

اطمینان حاصل کنید که پمپ جریان آب کافی دارد. ابتدا ظرفیت پمپ را بر اساس لیتر در دقیقه بیابید. سپس دبی آب را بر اساس میزان آب تامین شده در یک دقیقه تعیین کنید. اگر منبع آب شما جریان مورد نیاز پمپ شما را تامین نمی کند، از پمپ استفاده نکنید. در صورت استفاده از پمپ وارد هوا می شود که به پمپ آسیب می رساند و به مواد آسیب می رساند. بنابراین باید از یک منبع خوب آب فشار قوی استفاده کرد.

پمپ را از نظر نشتی بررسی کنید، هر نوع نشتی باعث مکش هوا و عدم کارکرد صحیح پمپ می شود.

آیا آلودگی فیلتر روغن روی موتورهای واترجت تاثیر می گذارد؟

اگر موتور جت آب صنعتی از کار افتاد، فیلتر هوا را دوباره چک کنید. فیلتر کثیف جریان هوا را به کاربراتور کاهش می دهد و در نهایت باعث اختلال در عملکرد دستگاه می شود. فیلترهای هوا انواع مختلفی دارند و کثیف بودن هر کدام علائم خاص خود را دارد.

یکی از مواردی که برای همه جت های آب ضروری است این است که کل سیستم فیلتر، از جمله اتصالات، باید بررسی شود. آلودگی بیش از حد اطراف فیکسچرها و فیلترها نشان دهنده نیاز به تعمیر و نگهداری است. تعمیرات واترجت معمولاً به همان سادگی انجام می شود.