اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

چگونه می‌توان از سایبان کولر به عنوان دکوراسیون خانه استفاده کرد؟

یکی از کارهایی است که می تواند تاثیر چشمگیری بر روی عملکرد کولر داشته باشد. تابش مستقیم خورشید در فصل تابستان می تواند تا حدی زیادی بر روی کولر و هوایی که تولید می کند؛ تاثیر گذار باشد.در واقع تابش مستقیم نور خوشید به کولر باعث می شود که هوای داخل کولر گرم شود و به داخل خانه منتقل شود. اینجاست که ضرورت نصب سایبان بر روی کولر آشکار می شود.استفاده از سایبان برای کولر می تواند جلوی تابش مستقیم خورشید به کولر را بگیرد و در نتیجه کولر هوای خنک تری تولید کند. در ادامه مزایای نصب سایبان بر روی کولر را مورد بررسی قرار می دهیم. با همراه باشید.

مزایای ساخت سایبان برای کولر

استفاده از سایبان برای کولر آبی به همه افراد توصیه می شود. با وجود نصب یک سایبان می توانید شاهد تاثیرات مثبت آن بر روی کولر خواهید بود. برخی از مزایای ویژه استفاده از سایبان برای کولر شامل موارد زیر می باشد:

صرفه جویی بیشتر در مصرف آب و برق

با وجود یک سایبان، آب درون در مدت زمان کم بخار می شود. بنابراین آب بیشتری در داخل کولر باقی می ماند. همچنین با سایه بودن فضای کولر، هوای خنک تری تولید می شود.ایجاد هوای خنک باعث می شود که همواره کولر در دور کند قرار بگیرد و نیازی به افزایش دور آن نباشد. قراردادن کولر در دور کند، در کاهش مصرف برق اثر دارد.

افزایش عمر کولر

با ساخت یک سایبان بر روی کولر، از تابش مستقیم خورشید بر روی کولر جلوگیری می شود. همین امر باعث می شود عمر مفید کولر افزایش پیدا کند. بدنه کولر در اثر تابش خورشید دچار تغییرات نمی شود.همچنین با کاهش مصرف برق، کولر در شرایط ایده آل تری کار کرده و در نتیجه شاهد افزایش عمر کولر خواهیم بود.

تولید هوای خنک

با وجود سایبان، حتی در ساعات اوج گرما نیز هوای تولیدی توسط کولر، کاملا خنک می باشد. در حالی که در کولرهایی که بدون سایبان هستند؛ تولید هوای خنک در ساعات اوج گرما به سختی انجام می شود.در نتیجه ساخت سایبان می تواند تولید هوای خنک را برای کولر آسان تر کند و راندمان کولر را افزایش دهد. نکنه مهم این است که در هنگام نصب سایبان، به گونه ایی قرار بگیرد که جلوی تابش خورشید را در همه جهات بگیرد و از طرفی مسیری را برای عبور هوای آزاد به داخل کولر باز بگذارد.در این صورت تولید هوای خنک برای کولر آسان تر می شود. در زیر انواع روش های نصب سایبان بر روی کولر را معرفی می کنیم:

How can you use the cooler canopy as a home decoration?

انواع روش های نصب سایبان بر روی کولر

ساخت سایبان بر روی کولر با استفاده از برزنت

یکی از پر کاربردترین سایبان ها بر روی کولر، سایبان برزنتی می باشد. برزنت در برابر تابش مستقیم نور خورشید بسیار مقاوم می باشد و در مدت زمان کم، دچار پوسیدگی نمی شود.این نوع سابیان در بازار به صورت آماده نیز به فروش می رسد. اما می توان با توجه به ابعاد کولر نیز آن را سفارش داد. نصب این نوع سایبان به سهولت انجام می شود. معمولا پایه هایی در اطراف کولر جوش می دهند و سپس چادر برزنتی را روی آن قرار می دهند.

نصب سایبان بر روی کولر با استفاده از حصیر چوبی

حصیر چوبی نیز یکی از چیزهایی است که می تواند به عنوان سایبان کولر مورد استفاده قرار بگیرد. می توانید با توجه به ابعاد کولر، حصیر چوبی تهیه کرده و آن را بر روی یک پایه کوتاه بر روی کولر قرار دهید.حصیر چوبی نیز می تواند به خوبی جلوی تابش نور خورشید را بگیرد. یکی از مزایای حصیر چوبی وزن اندک آن می باشد.

نصب سایبان بر روی کولر با استفاده از کارتن پلاست

یکی از روش های نصب سایبان بر روی کولر؛ استفاده از کارتن پلاست می باشد. کارتن پلاست با توجه به قیمت مناسبی که دارد می تواند یک سایبان مناسب و کم هزینه برای کولر باشد. برای استفاده از آن در ابتدا، ابعاد کولر را اندازه گیری کرده و حدود 10 الی 20 سانتی متر نیز اضافه تر در نظر بگیرید.همچنین روی کانال کولر را نیز اندازه گیری کرده و روی آن را نیز بپوشانید. می توانید کارتن پلاست را روی پایه هایی پیچ کنید تا در جای خودش محکم باشد.

ساخت سایبان بر روی کولر با استفاده از ایرانیت

از ایرانیت نیز می توان به عنوان سایبان کولر استفاده کرد. برای این کار باید یک چهار پایه محکم فلزی یا آهنی در کولر نصب کنید سپس ایرانیت را بر روی چهار پایه قرار دهید.یکی از معایب این نوع سایبان این است که فقط بر روی سقف کولر سایه می اندازد و بدنه کولر هنوز در معرض تابش خورشید قرار دارند.

نصب سایبان بر روی کولر با سایبان های پیش ساخته

امروزه به دلیل تقاضای بسیار زیاد افراد برای نصب سایبان بر روی کولر، برخی از شرکت ها اقدام به تولید سایبان های پیش ساخته کرده اند. این سایبان ها در طرح ها و اشکال مختلف تولید می شوند و از اجناس مختلفی نیز در آن ها استفاده می شود. نصب آن ها نیز معمولا ساده می باشد.

در این مقاله سعی شد انواع روش های ساخت و نصب سایبان بر روی کولر مورد بررسی قرار گیرد. برخی از روش ها می توانند با هزینه اندکی یک سایبان مناسب را بر روی کواستفاده از یا سایبان‌های کولر در مناطق گرم و خشکی مانند ایران بیشتر از هزار سال قدمت دارد. در چنین مناطقی مردم از این تجهیزات برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نور خورشید، استفاده می‌کردند. حتی بدوی ترین افراد هم می‌توانستند از اشکال مختلف سایبان‌ها بهره بگیرند؛ چرا که سایبان سازه‌ای بسیار ساده و منعطف بود.

در دنیای مدرن امروزی هم سایبان‌ها همچنان کاربرد خود را حفظ کرده و از اهمیت بسیاری برخوردارند. امروزه دیگر سایبان‌ها تنها به عنوان وسیله‌ای برای جلوگیری از نفوذ نور خورشید مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، بلکه آن‌ها وسیله‌ای برای محافظت از اشیاعی مانند کولر هستند و حتی می‌توانند در دکوراسیون هم تاثیر گذار باشند. اما سوالی که شاید برای شما پیش آمده باشد، چگونگی ست کردن سایبان کولر با دکوراسیون است؟ ما هم در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم ضمن بررسی سایبان‌های کولر شما را با نحوه ست کردن آن‌ها با دکوراسیون محیط آشنا سازیم. همراه ما باشید!

سایبان‌های کولر برای چه نوع کولرهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

قبل از آنکه در مورد نحوه ست کردن سایبان‎های کولر اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم، می‌خواهیم شما را به خوبی با سایبان‌های کولر و اینکه اساسا این سایبان‌ها برای چه نوع کولرهایی استفاده می‌شود، آشنا سازیم.با توجه به اینکه معمولا چه کولرهای آبی و چه کولرهای گازی خارج از محیط خانه قرار می‌گیرند، باید برای هر دوی آن‌ها از سایبان استفاده کرد. شما می‌توانید با نصب سایبان روی کولرآبی خود از فرسایش آن جلوگیری کرده و عملکردش را بهبود ببخشید.نصب هم روی پنل خارجی کولر، از تابش مستقیم نور خورشید به آن جلوگیری کرده و کندانسور را از خرابی زودهنگام محفوظ می‌دارد. حال که شما در مورد سایبان اطلاعاتی به دست آوردید، بهتر است نسبت به مزایا و کاربردهای آن هم اطلاعاتی کسب کنید.

سایبان کولر

استفاده از سایبان چه مزایای دارد؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، معمولا پنل کولرهای گازی و خود کولرهای آبی خارج از محیط سرپوشیده خانه یا اداره قرار می‌گیرند؛ از همین رو بهتر است که برای محافظت از آن‌ها از استفاده کرد. به طور کلی استفاده و نصب سایبان کولر دارای مزایای زیر است:

  • جلوگیری از فرسوده شدن بدنه کولر
  • افزایش طول عمر و پیشگیری از خراب شدن قطعات
  • بهبود عملکرد کولر و بازده آم
  • کاهش 20 درصدی استفاده از برق
  • کم شدن 20 تا 25 درصدی در مصرف آب
  • موتور کولر از آسیب دیدگی در امان می‌ماند؛ افزایش دمای موتور یکی از دلایل سوختگی کولرهای آبی است که با نصب سایبان می‌توان از آن جلوگیری کرد.
  • جلوگیری از تغییر رنگ و زنگ زدگی بدنه کولر
  • کاهش صدای کولر
  • محفوظ نگه‌داشتن کولر از عوامل محیطی مانند بارش باران و برف در فصول سرد سال
  • شیوه نصب ساده
  • قیمت مقرون به صرفه نسبت به کاربرد و کارایی سایبان

انواع مختلف سایبان‌های کولر

اگر می‌خواهید بدانید که سایبان‌های کولر را چگونه می‌توان با دکوراسیون خانه ست کرد، باید نسبت به انواع آن اطلاعاتی داشته باشید و سپس باتوجه به دکوارسیون کلی خانه از مناسب‌ترین سایبان استفاده نمود. به طور کلی سایبان‌ کولر را می‌توان به انواع مختلف زیر تقسیم بندی کرد:

سایبان‌های تاشو

سایبان‌های تاشو از نمونه سایبان‌های مدرن هستند که می‌توان به زیبایی آن را با دکوراسیون مدرن خانه ست کرد.در ساخت این مدل سایبان‌ها از فناوری‌های نوین استفاده شده و شما می‌توانید با توجه به نور خورشید، آن را به کمک ریموت کنترل باز و بسته کنید. این مدل از سایبان‌ها می‌توانند به خوبی از کولر شما در مقابل عوامل محیطی مانند نور خورشید، بارش باران و برف محافظت کنند. سایبان‌های تاشو برقی برای استفاده در محیط‌ها و دکوراسیون‌های مدرن مناسب‌اند، البته برای این منظور بهتر است که رنگ و طرح پوشش سایبان را با دکوراسیون محیط ست کرد.

سایبان‌های ثابت

این مدل سایبان‌ها به صورت دائمی و همیشگی طراحی شده‌اند و ستون‌هایی برای افزایش استحکام آن‌ها در طراحیشان به کار گرفته شده است. اگر تنوع طلب نیستید و عادت ندارید دکوراسیون خود را زود به زود تغییر دهید، می‌توانید از این مدل سایبان‌ها استفاده نمایید. البته بازهم به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از سایبان‌های ثابت در محیط طرح، رنگ و نوع پوشش سایبان را با توجه به دکوراسیون کلی محیط انتخاب کنید.

سایبان‌ بازویی متحرک

این سایبان‌ها از انواع قدیمی  به شمار رفته و می‌توان آن‌ها را جابه جا کرد. استفاده از متحرک برای آپارتمان‌های قدیمی مناسب‌تر بوده و به خوبی با محیط آن‌ها ست می‌شود. این مدل سایبان‌ها امروزه با پوشش‌های مختلفی طراحی و تولید شده و شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون کلی خانه مناسب‌ترن را انتخاب نمایید.

سایبان‌های قابل حمل

از دیگر مدل سایبان‌هایی که امروزه نمونه‌های آن را در مکان‌های مختلفی مشاهده می‌کنیم، قابل حمل هستند. این مدل سایبان‌ها بسیار پرکاربرد بوده و جزو بهترین سایبان‌های کولر به حساب می‌آیند.سایبان‌های قابل حمل دارای قابلیت‌های منحصر به فردی هستند، که این مسئله به شما اجازه می‌دهد آن‌ها را در شرایط و مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار دهید.ضمن اینکه خود این سایبان‌ها دارای مدل‌های مختلفی هستند، از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایبان قابل حمل چتری: این مدل سایبان‌ها همانطور که از نام آن‌ها پیداست، شبیه چتر هستند و برای استفاده روی کولر و سیستم سرمایشی خانه‌های ویلایی بسیار مناسب‌اند؛ چرا که به راحتی با چنین فضاهایی ست می‌شوند.
  • سایبان قابل حمل خیمه‌ای: ظاهر سایبان‌های قابل حمل خیمه‌ای شباهت زیادی به خیمه داشته و اگر یک خانه باغ زیبا دارید، می‌توانید برای پوشش کولر از این مدل سایبان‌ها استفاده نمایید.
  • سایبان قابل حمل خود ایستا: سایبان‌های خود ایستا از دیگر مدل سایبان‌های بسیار کاربردی هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را جابه جا کرد. از مهم‌ترین مزیت‌های این سایبان‌ها سادگی در حمل و نقل آن‌هاست، البته نباید این را هم فراموش کرد که سایبان‌های قابل حمل مقاومت و استحکام چندانی ندارند؛ ازهمین رو نمی‌توان آن‌ها را در محیط‌هایی با شرایط آب و هوایی بد استفاده کرد.

سایبان برقی و سایبان برقی متحرک و  سایبان اتوماتیک سایه ای خنک برای تراس ها و فضای بیرونی خانه شما فراهم می آورد. سقف متحرک، سقف برقی و سقف برقی جمع شونده یکی از تجهیزاتی است که می تواند تراس و فضای بیرونی خانه شما را به شرایط ایده آل نزدیک کند. شما بر حسب نیازتان می توانید این سایبان متحرک،  سایبان اتوماتیک، سایبان برقی و سقف های برقی را باز یا بسته کنید و طبق شرایط از آن ها استفاده کنید. مزایای سایبان برقی و کاربرد بسیار زیاد سایبان برقی باعث شده است تا استفاده از این سقف ها و سایبان های برقی متحرک رواج بیشتری پیدا کند.

این سقف ها و سایبان برقی متحرک را در هر جایی می توان نصب کرد، کنار استخر، سایبان اتوماتیک محوطه ی باز رستوران ها و هتل ها، روی تراس ها و زمین های بازی، این سقف ها و سایه بان برقی های متحرک می توانند لذت صرف یک صبحانه با عزیزانمان در فضای باز و گریز از اشعه زیان بار خورشید و یا ضیافت یک شام در زیر نور لامپ های فلورسنت در شب را فراهم آورند.