اخبار سلامتکسب و کار خبر فوری

برای تقویت مژه چی خوبه؟

چندین روش طبیعی برای داشتن مژه های ضخیم و بلندتر وجود دارد مانند تمام درمان های خانگی،استفاده از روغن تقویت مژه لاکچری کوین و… شما باید این درمان ها را در طول یک ماه یا دو ماه انجام دهید، اما در ادامه این بخش از آزمایش و راه های آزمایش شده ای وجود دارد که واقعا در کمک کردن به داشتن مژه هایی ضخیم تر و بلند تر کمک می کنند. علاوه بر تقویت مژه رسیدگی به پوست هم مهم است. یکی از اقلامی که میبایست تهیه کنید سرم لاکچری کوین طلا است که باعث آبرسانی پوست می شود. جهت دانستن قیمت محصولات لاکچری کوین با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید به آن دست یابید ولی خرید خود را از سایت های معتبر انجام دهید.

روغن های مهم گیاهی و حامل برای پرپشت شدن مژه

روغن های اساسی مختلفی برای افزایش ،وجود دارند و همچنین می توانند باعث رشد مژه نیز شوند از آنجایی که این روغن ها باید مستقیما به منطقه چشمی اعمال شوند، از آنها باید به ندرت و با دقت استفاده شود ،تا به داخل چشم نفوذ نکند. اولین روغن اساسی در لیست، روغن کرچک است ؛ روغن یک روغن گیاهی است ،که از دانه بذر گرفته شده است، و به عنوان یک محرک قوی شناخته شده است که می تواند باعث رشد و تغذیه فولیکول مو شود.

تاریخچه روغن کرچک، به نظر طولانی است، و در مصر باستان ادعا می شود ،که به عنوان پماد استفاده می شد و کلئوپاترا از آن برای روشن کردن سفیده چشم اش استفاده می کرده است. حقیقت یا افسانه، واقعا برای پر شدن و درخشان شدن مژه ها مفید است علاوه بر این، با عفونت هایی که، باعث ها می شوند، مبارزه کند.

روغن تقویت مژه لاکچری کوین

برای استفاده از روغن کرچک به عنوان یک درمان خانگی، نیاز به یک تکه پنبه یا برس آرایشی کوچک تمیز دارید ،که به عنوان یک اپلیکاتور برای مژه ها استفاده کنید قبل از رفتن به رختخواب، با دقت روغن را به مژه هایتان بزنید و اجازه دهید تا جذب شود وقتی بیدار شدید آن را با آب بشورید.

شما همچنین می توانید کمی ، را با روغن کرچک مخلوط کنید.آنها را به خوبی مخلوط کرده و با استفاده از پنبه یا قلم مو به مژه های خود بزنید – به همان اندازه که ریمل می زنید.اجازه دهید،تا به مدت یک شب بماند تا جذب شود و بعد از بیدار شدن به خوبی بشورید.برای بهترین نتیجه،این فرایند باید به طور منظم برای 1 تا 3 ماه تکرار شود.

2) ژل :

همچنین حاوی ، است که مانع ریزش مژه ها می شود .علاوه بر این، آلوئه ورا دارای اثر مرطوب کنندگی است، که مژه ها را سالم نگه می دارد.برای استفاده از آلوئه ورا به عنوان یک درمان خانگی برای داشتن مژه های ضخیم و بلند، یک اپلیکاتور مانند یک برس ریمل تمیز را آماده کنید.

آلوئه ورا را با دقت بشورید تا لاتکس و لزجی زیاد آن دور ریخته شود.کمی ژل آلوئه ورا را برداریدو قبل از اینکه به رختخواب بروید، روی مژه های خود بزنید. اجازه دهید کل شب بماند.صبح، ژل را با آب گرم بشویید.

همچنین، می توانید آلوئه ورا را با مخلوط کنید، یکی دیگر از درمان های شناخته شده که برای رطوبت رسانی مو و افزایش رشد مو مفید است.این دو ماده را با نسبت های مساوی با هم مخلوط کنید و به آرامی به مژه هایتان بزنید و برای حدود 15 دقیقه اجازه دهید،تا بماند و سپس بشورید. این کار را تا دو بار در روز تکرار کنید.

3) ویتامین E

مطالعه ای که بر روی ویتامین E که در سال 2010 منتشر شد، نشان داد که رشد مو در افرادی که ویتامین E مصرف می کنند، نسبت به افرادی که پلاسبو مصرف می کنند، بیشتر است.

این مطالعه نشان داد، که خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E ،باعث کاهش اکسید کنندگی پوست سر می شود که با نیز مرتبط است.برای استفاده از این درمان خانگی ساده، چند قطره ویتامین E را ،بر روی یک برس مژه خود بریزید و مژه هایتان را برس بکشید.

4) برس کشیدن مژه ها:

به همان مقدار که ساده به نظر می رسد، افراد زیادی روی این شیوه قسم می خورند.برس کشیدن مژه ها، ذراتی مانند خاک و گرد و غبار که از رشد سالم آن جلوگیری می کند را از بین می برد.این ذرات، می توانند منافذ مژه را را مسدود کنند، بنابراین رشد مژه شما متوقف می شود و یا حتی باعث ریزش مژه ها می شود.

علاوه بر این، برس کشیدن می تواند گردش خون را تسریع کند، تا مواد مغذی بیشتری به فولیکول های مژه ها برسند.این روش به نحوه دادن مژ ها کار می کند و با بهبود گردش خون، به ضخامت تارهای مو کمک می کند. مژه های خود را با برس خودش شانه کنید، از ریشه تا انتهای مژه.این کار را دو بار در روز به مدت 5 دقیقه انجام دهید.تا زمانی که نتیجه مورد نظر به دست آید، این کار را تکرار کنید.

5) انجام ماساژهای پلکی:

ماساژ پلک ها، یک برای بهبود گردش خون است که به رشد مژه کمک می کند.بهبود جریان خون، مواد مغذی بیشتری را به بخش ماساژ داده شده، می رساند و باعث رشد بهتر فولیکول ها در این منطقه می شود.این کار، رشد مو را تحریک می کند و مانع از شکستگی و یا نازک شدن مژه ها می شود.

برای انجام ماساژ پلک، مقدار کمی کره شی ، ژل نفتی، یا روغن را روی پلک چشمان خود قرار دهید.به یاد داشته باشید، مقدار بسیار کمی از این ماده را روی چشمانتان بریزید، تا به داخل چشمانتان نفوذ نکنند.علاوه بر این، حتما انگشتانتان را بشورید.پس از آن، از انگشتان خود برای ماساژ خط مژه و ابرویتان استفاده کنید. ماساژ را به صورت حرکات دایره ای، با استفاده از انگشت حلقه خود، به آرامی انجام دهید.این ماساژ را برای حدود 5 دقیقه در هر نوبت، به ازای هر چشم انجام دهید.این کار را دو بار در روز برای 1 تا 3 ماه انجام دهید.

6) مخلوط پوست لیمو:

پوست لیمو، یک درمان فوق العاده دیگری برای داشتن مژه های ضخیم و بلند است.پوست لیمو، حاوی اسید فولیک و همچنین ویتامین های B و C است، که برای ساخت ماسک صورت نیز استفاده می شود، برای تقویت پوست، که همچنین برای رشد مو نیز بسیار مفید است.

این ماده حاوی، اسید فولیک و همچنین ویتامین b و c می باشد، که به افزایش رشد مو کمک می کند، که حتی ممکن است در روغن های ضروری مثل یا روغن کرچک تزریق شود، تا باعث تقویت خواص پاک کنندگی و تحریک کنندگی پوست شود.

برای داشتن بهترین نتایج، پوست لیمو را در روغن کرچک یا روغن زیتون، درون یک کاسه خیس کنید و اجازه دهید این مخلوط حداقل 2 هفته بماند.پس از آن، با استفاده از یک تکه پنبه یا برس، ریمل مژه یا ابرو، می توانید روغن را روی مژه های خود، قبل از خوابیدن بمالید و اجازه دهید تا یک شب کامل بماند.صبح بعد از بیدار شدن با آب گرم بشورید.این کار را هر شب برای 1 تا 3 ماه ،یا تا دریافت نتایجی که می خواهید، انجام دهید.

نکات مفید دیگر برای داشتن مژه های سالم

کنار استفاده از درمان های خانگی که در بالا ذکر شد، باید این نکات را در ذهنتان داشته باشید.هرگز با آرایش، به ویژه آرایش چشم، شب نخوابید.این کار باعث خشک شدن مژه ها می شود.خشک شدن مژه ها، باعث شکننده شدن مژه ها و در نهایت ریزش مژه ها می شود.حتما تمام آرایش خود را پاک کنید و اجازه دهید تا مژه هایتان نفس بکشند.

بیماری‌های مژه کدام است؟

شایع ترین نگرانی‌های مژه عبارتند از:

  • ریزش مژه یا میلفوزیس
  • کاهش رشد
  • خشکی
  • شکنندگی

برای تقویت و رشد مژه مواد غذایی حاوی ویتامین‌های B5، B6،B12، آهن، کلسیم و بیوتین را بیشتر مصرف کنید تا شاهد پرپشت شدن مژه‌هایتان باشید.

علت ریزش مژه چیست؟

برخی از دلایل اصلی ریزش مژه عبارتند از:

  • مواد آرایشی تحریک کننده یا خشک کننده
  • استفاده بیش از حد یا غیرماهرانه از لوازم آرایش
  • آلرژی به لوازم آرایش چشم
  • استفاده زیاد و نادرست از فرمژه
  • تکنیک‌های آرایشی خشن مانند استفاده از مژه مصنوعی
  • بلفاریت یا التهاب لبه پلک
  • آلوپسی
  • اختلالات تیروئید
  • اگزما
  • عوارض برخی داروها مانند رقیق کننده‌های خون، داروهای کاهش دهنده کلسترول و داروهای ضد تیروئید، مانند پروپیل تیوراسیل و متیمازول
  • نحوه خوابیدن و فشار چشم و مژه‌ها بر روی بالش
  • استرس

استرس و اگزما تنها بخشی از دلایل ریزش و عدم رشد مژه است. آرایش چشم می‌تواند فولیکول‌های مژه را تحریک کرده و به آن آسیب برساند و منجر به ریزش مژه شود.

بلفاریت یک بیماری التهابی است که می‌تواند منجر به گرفتگی غدد در ریشه مژه شود و از ادامه چرخه زندگی کامل مژه جلوگیری کند. همچنین ممکن است متوجه خارش و التهاب در اطراف پلک شوید.

آلوپسی نیز وضعیتی است که باعث ریزش مو در ناحیه خاصی از بدن می‌شود که می‌تواند شامل پلک نیز باشد. یک بیماری پوستی است که باعث خارش می‌شود. خارش می‌تواند منجر به مالش بیش از حد شده و ناحیه اطراف مژه‌ها را تحریک کند.

بایدها و نبایدهای تقویت و پرپشت شدن مژه چیست؟

مژه انسان عملکرد محافظتی دارد. مژه طراحی شده تا زباله‌ها و گرد و غبار را از چشم دور نگه دارد. پلک پایین معمولا بین 75 تا 80 مژه در چهار ردیف دارد، در حالی که پلک بالایی بین 90 تا 160 مژه در پنج یا شش ردیف دارد.

خود مژه از ساقه یا مژه قابل مشاهده، ریشه و یک پیاز تشکیل شده است که به رگ‌های خونی متصل می‌شود و چرخه زندگی آن بین 4 تا 11 ماه است.

مژه‌های سالم می‌توانند تا حدود 12 میلی‌متر رشد کنند و انحنای کمی داشته باشند. روش‌های خانگی تقویت مژه‌ها شامل رعایت مناسب، آرایش کمتر چشم و مژه‌ها و رعایت بهداشت مژه‌ها است. در ادامه بایدها یا نبایدهای دیگری که می‌توانید انجام دهید را می‌خوانید:

  • یک رژیم غذایی غنی از پروتئین علاوه بر بهبود سلامت کلی شما، به سلامت مژه‌ کمک می‌کند.
  • به مدت 48 ساعت از ریمل خودداری کنید. استراحت از آرایش چشم به تقویت و احیای مژه‌های شما کمک می‌کند.
  • تمیز کردن روزانه چشمان‌تان یک اصل کلیدی برای تقویت مژه است.
  • یک رویکرد ملایم برای پاک کردن آرایش دور چشم خود داشته باشید، زیرا مالش شدید چشم می‌تواند باعث شکستن الیاف ظریف مژه شود.
  • با آرایش به ویژه آرایش چشم و مژه نخوابید. این عمل مژه‌های شما را خشک می‌کند و می‌تواند باعث ریزش زودرس آنها شود.
  • پس از پاکسازی، آبرسانی به مژه‌ها بسیار مهم است. یک روش آزمایش شده و موثر استفاده از روغن کرچک است. به دلیل غلظت بالای اسید ریسینولئیک و ویتامین E و همچنین چربی‌های امگا 6 و امگا 9، این روغن به رشد مو و مژه کمک می‌کند.

برای رشد مژه به آن استراحت دهید و برای چند روز از ریمل زدن اجتناب کنید.

  • روغن زیتون و روغن نارگیل نیز معمولاً به عنوان روش‌های موثر برای داشتن مژه‌های بلندتر ذکر می‌شوند. برای استفاده از هر یک از این گزینه‌ها، پنبه را در روغن آغشته کنید و با احتیاط آن را روی خط مژه خود بمالید و بگذارید حداقل پانزده دقیقه بماند، حتی شب تا صبح نیز می‌توانید بگذارید بماند و با احساس هیدراته شدن عمیق از خواب بیدار شوید.
  • هیدراته ماندن برای جلوگیری از شکستگی، آبرسانی و حالت دادن به مژه‌ها مهم است. اسید هیالورونیک و گلیسیرین، مرطوب‌کننده‌هایی هستند که با جذب و نگه داشتن آب به پوست و مژه‌ها آبرسانی می‌کنند.
  • از فر کردن مژه‌ها اجتناب کنید.
  • همیشه هنگام استفاده از مژه مصنوعی مراقب باشید و اطمینان حاصل کنید که چسب، ریزش مژه را تشدید نمی‌کند.
  • استرس خود را مدیریت کرده و کاهش دهید. استرس یکی از عوامل اصلی ریزش مو و مژه است.