اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

ایا لیفت صورت عوارض دارد؟

جراحی لیفت صورت یک روش جراحی است، که شامل برداشتن چربی اضافی صورت و سفت شدن ماهیچه های صورت برای ایجاد ظاهری جوان تر است. این روش روی صورت، گردن یا هر دو انجام می شود. تصمیم برای انجام جراحی پلاستیک بسیار شخصی است و شما باید مزایای بالقوه در دستیابی به اهداف خود را با خطرات و عوارض احتمالی جراحی لیفت صورت بسنجید. قبل از این اقدام تقریبا خطرناک به شما توصیه می کنیم یک دوره کرم لیفتینگ گاتیو را مصرف کنید و سپس تصمیم به جراحی بگیرید. امروز می خواهیم در مورد عوارض لیفت صورت با شما صحبت کنیم.

عوارض لیفت صورت چیست؟

امروزه، جراحان پلاستیک بسیار ماهر و با تجربه ای وجود دارند، که نتایجی زیبا و با ظاهری طبیعی ایجاد می‌کنند. با این حال، مانند هر روش جراحی دیگری، خطراتی وجود دارد که باعث می شود تصمیم نهایی را برای لیفت صورت خود بگیرید. بهتر است قبل از به جان خریدن این خطرات از کرم گاتیو سفت کننده استفاده کنید و از معجزه آن متعجب شوید. البته بسیاری از این عوارض طبیعی هستند و بعد از بهبودی کامل برطرف می شوند. همچنین تعدادی از آن ها نیز نادر بوده و در صورت انجام ندادن مراقبت های لازم بعد از جراحی و یا انجام این عمل پیش فرد غیر متخصص ایجاد می شود.

عوارض احتمالی مرتبط با لیفت صورت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1- خونریزی و هماتوم

هماتوم، خونی که در زیر پوست جمع می شود، این اتفاق ممکن است رخ دهد. دلایل زیادی برای هماتوم وجود دارد از جمله افزایش فشار خون، لخته شدن خون، و انجام دادن فعالیت های سنگین در دوران نقاهت. اگر هماتوم خفیف باشد به صورت کبودی جزئی است که بهبود می یابد.

هماتوم بیشترین عارضه بعد از جراحی لیفت صورت است که در 1 تا 5 درصد از عمل ها رخ می دهد. حتی بهترین جراحان لیفت صورت در جهان با وجود مراقبت های دقیق، هماتوم را تجربه می کنند. معمولاً در موارد خفیف هماتوم توسط بدن جذب می شود. مجموعه های بزرگتر ممکن است به درمان جراحی از جمله تخلیه نیاز داشته باشند.

اگر مشکوک به هماتوم هستید، بسیار مهم است که فوراً به پزشک مراجعه کنید، زیرا در صورت عدم درمان، می توانند در روند بهبودی اختلال ایجاد کنند. اکثر هماتوم ها در عرض 24 ساعت پس از جراحی رخ می دهد، هماتوم های درمان نشده می توانند باعث تاخیر در بهبودی، مشکلات کانتور، افزایش جای زخم، تیره شدن پوست، عفونت و حتی به ندرت نکروز پوست شوند.

2- عفونت

برش های جراحی محل ورود برای باکتری ها می باشد، احتمال عفونت پس از جراحی در افراد سالم حدود 1 درصد است. خطر عفونت در افرادی که دیابت دارند، سیگار می کشند، استروئید مصرف می کنند یا دارای شرایط پزشکی هستند، بالاتر است.

علائم عفونت شامل، قرمزی، درد، حساسیت، گرمی، ترشح و یا بوی بد است. اگر عفونت دارید، مهم است که فوراً جراح پلاستیک خود را مطلع کنید تا سریع درمان شوید. البته بسیاری از جراحان بعد از عمل داروهای آنتی بیوتیک را تجویز می کنند تا خطر ابتلا به عفونت را به صفر برسانند. اگر عفونت سریع درمان نشود، نتایج نهایی لیفت صورت شما ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد و جای زخم ها باقی بماند.

3. جای زخم

هر عمل جراحی شامل جای زخم است و لیف صورت تفاوتی ندارد. البته جای زخم بهبود می یابد و نشانه های کمی از جراحی در اطراف خط مو و گوش قرار می‌گیرند تا دید را به حداقل برسد. جراحان با استعداد از تکنیک‌های خاصی برای غیرقابل‌مشخص کردن جای زخم استفاده می‌کنند. با پیروی دقیق از دستورالعمل‌های پزشک پس از جراحی، سریع بهبود می یابید و خطر ایجاد اسکار قابل مشاهده را کاهش می‌دهید.

افرادی که پوست تیره‌تری دارند، بیشتر مستعد ایجاد اسکارهای ضخیم‌تر مانند اسکارهای هیپرتروفیک و اسکارهای کلوئیدی هستند، با جراح پلاستیک خود در مورد گزینه ها و انتظارات واقع بینانه مربوط به عمل صحبت کنید.

4-واکنش به بیهوشی

لیفت صورت ممکن است تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام گردد. گیجی موقت، حالت تهوع یا گلودرد از عوارض جانبی رایج هستند و معمولاً با یک یا دو روز فروکش می‌کنند. عوارض حاصل از بیهوشی مانند واکنش آلرژیک به ندرت اتفاق می افتد.

5- تاخیر در بهبودی

هر فردی ممکن است دوران بهبودی متفاوتی با فرد دیگر داشته باشد و سریع تر یا کندتر از فرد دیگر بهبود یابد. این بدان معنی است که بسته به سن، ژنتیک، نوع پوست، سلامت کلی و نوع روش انجام شده، زمان بهبودی شما متفاوت خواهد بود. برخی از بیماران ممکن است تجربه بهبودی را تجربه کنند که می تواند منجر به تورم طولانی مدت و سایر عوارض جانبی شود، که طبیعی است ولی اگر این عوارض ادامه دار شد حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

6-نکروز پوست

تمام عمل جراحی شامل برش بافت است که می تواند خون را به بافت ها به خطر بیاندازد. به طور کلی، خون رسانی به پوست صورت زیاد است، بنابراین این مورد بسیار نادر است. در موارد نادر، گردش خون به پوست، چربی یا عضله می تواند مختل شود و در نتیجه نکروز بافتی ایجاد شود. نکروز بافت می تواند منجر به لاغر شدن پوست، شکسته شدن زخم وا فزایش جای زخم شود.

افراد سیگاری در معرض خطر بسیار بیشتری برای از بین رفتن بافت قرار دارند زیرا سیگار کشیدن خون رسانی به بافت را به خطر می اندازد. اگر سیگاری هستید، با جراح خود صحبت کنید و تمام دستورالعمل ها را دنبال کنید تا سیگار کشیدن را قبل و بعد از عمل را متوقف کنید تا خطر را کاهش دهید.

7- آسیب به سیستم عصبی

خطر کمی از آسیب به ساختار اساسی مانند اعصاب، چربی ،عضلات ،رگ های خونی و غدد بزاقی وجود دارد.

احساس موقت از جمله بی حسی، سوزن سوزن شدن، حساسیت و خارش پس از صورت پیش بینی می شود. حرکت صورت نیز می تواند به طور موقت مانند ابرو ، پلک یا حرکت دهان تحت تأثیر قرار گیرد. این علائم معمولاً بعد از چند هفته تا ماه به تنهایی از بین می روند. با این حال ، در موارد نادر ، ممکن است آسیب دائمی رخ دهد. خطر آسیب عصبی دائمی پس از صورت کمتر از 1 ٪ است.

8- تجمع مایعات زیر پوست

پس از عمل جراحی ، مایعات ممکن است در زیر پوست ایجاد شود و مانند یک توده متورم یا کیست به نظر برسد. این ممکن است در محل برش یا جایی که بافت جابجا شده یا مختل شده است رخ دهد. این مجموعه از سیال را به عنوان سرم می نامند. ساخت مایعات همیشه بلافاصله پس از عمل جراحی رخ نمی دهد. در طی روزها یا حتی چند هفته بعد از عمل می تواند شروع به ساخت و متورم شود. مجموعه های کوچک مایعات بعد از عمل متداول هستند و به طور معمول با سوزن یا جذب بدن تخلیه می شوند. در شرایط نادر، مجموعه ای از مایعات که برطرف نمی شود ممکن است به یک روش زهکشی نیاز داشته باشد.

9- واکنش های آلرژیک

برخی از بیماران ممکن است نسبت به برخی از داروها یا مواد مورد استفاده در طول یا بعد از عمل، واکنش آلرژیک را تجربه کنند. بیشتر واکنشها جزئی هستند و با قطع عامل متخلف قابل درمان هستند. در برخی موارد، واکنش های آلرژیک می توانند شدیدتر باشند و به درمان های اضافی نیاز دارند. اگر آلرژی دارید ، قبل از عمل خود حتماً با جراح خود در مورد آن صحبت کنید. ممکن است قرمزی و سوزش وجود داشته باشد زیرا بخیه های شما در حال جذب شدن هستند. این یک واکنش طبیعی است و باید با یک واکنش آلرژیک اشتباه گرفته شود

10-عدم رضایت ازنتیجه ی عمل

جراحان پلاستیک ماهر با احتمال موفقیت بسیار زیاد لیفت صورت را انجام می دهند، اما احتمال کمی وجود دارد که افراد ممکن است از نتیجه ناراضی باشند. ممکن است بسیاری از افراد انتظارات غیر واقع بینانه ای نسبت به جراحی های زیبایی داشته باشند.

بهترین راه برای کاهش عدم رضایت از نتایج عمل، انتخاب دقیق یک جراح پلاستیک معتبر که در انجام لیفت صورت بسیار با تجربه است و همچنین داشتن انتظارات منطقی نسبت به عمل می باشد.

سایر عوارض لیفت صورت

  • بهبود نیافتن جای زخم‌ها: این مورد بیشتر در مورد افراد سیگاری شایع است.
  • بجا ماندن جای زخم: هرچند که جای برخی زخم‌ها ماندگار خواهند شد اما جراح طی عمل سعی می‌کند که آن‌ها را مخفی کند.
  • برجسته شدن جای برش‌ پوست: آثار دَلَمه موقتی خواهد بود.
  • بی‌حسی در اطراف زخم: یکی از عوارض موقتی لیفت صورت است.
  • ریزش مو و از بین رفتن پوست: این اتفاق بسیار نادر است.
  • تغییر رنگ پوست: این مورد بسیار نادر است و در صورت وجود، پس از چند ماه از بین خواهد رفت.

مراقبت‌های بعد از عمل لیفت صورت

  • استفاده از داروهای تجویز شده توسط دکتر در زمان مشخص شده انجام شود.
  • مراقبت‌های تغذیه‌ای بسیار حائز اهمیت است. بنابراین مهم است که از انواع سبزیجات و میوه‌ها استفاده کنید.
  • خوابیدن باید به نحوی انجام شود که هیچ فشاری به سطح پوست صورت‌تان وارد نشود.
  • استفاده از انواع مایعات و آب فراوان در دوران نقاهت و بهبودی بسیار حائز اهمیت است.

روزی برای شما مقرر خواهد شد که برای کشیدن بخیه مراجعه کنید. بنابراین بهتر است که در همان روز به پزشک‌تان مراجعه کنید و عمل برداشتن بخیه‌ها را انجام دهید.