اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

بهترین آموزشگاه برق صنعتی در تهران

آیا می‌دانید در کلیه اماکن صنعتی، تاسیسات برق صنعتی وجود دارد و تجهیزات برق صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از انرژی الکتریکی مستلزم رعایت استانداردها و تمهیدات مختلفی است که تنها با شرکت در دوره آموزش برق صنعتی می‌توان به تسلط کافی در مورد آن‌ها دست یافت.

تاسیسات الکتریکی شامل موارد مختلف اعم از سیستم برق مسکونی، برق صنعتی، سیستم اعلام حریق، سیستم‌های آسانسور، سیستم‌های روشنایی، سیستم‌های آنتن مرکزی و… می‌شود. طراحی، اجرا و نظارت بر این تاسیسات باید منطبق با استانداردهای موجود در این زمینه باشد تا خطرات احتمالی به حداقل کاهش یافته و بهره‌وری از این تجهیزات افزایش یابد. مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون با در اختیار داشتن کادری متخصص و امکانات کارگاهی پیشرفته و به‌روز در زمینه آموزش برق صنعتی خدمات آموزشی و فنی را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد. همچنین کار آموزان با دریافت مدرک فنی و حرفه ای معتبر می‌توانند وارد بازار کار شده و از مزایای مختلف آن استفاده نمایند.

The best industrial electrical school in Tehran

چرا باید در دوره برق صنعتی ثبت نام کنم؟

لازم است بدانید که طی دوره آموزش صفر تا صد برق صنعتی، تمامی نکات لازم جهت ورود به بازار کار تدریس شده و  شرکت در آن حتی برای افرادی که با حوزه برق آشنایی ندارند، نیز مناسب است. اگر  از ما بپرسید که چرا توصیه می‌کنیم در این دوره ثبت نام کنید، به شما می‌گوییم که شرکت در این دوره آموزشی برق باعث می‌شود تا علاوه بر یادگیری اصول اولیه، بتوانید به صورت عملی نیز تمامی آموخته‌های خود را پیاده‌سازی کنید.

از دیگر مزیت‌های شرکت در این دوره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخصص برق صنعتی مورد نیاز بخش‌ھای مختلف جامعه امروز است.
  • این دوره مناسب افرادی است که تمایل به کسب تجربه فنی بیشتر در زمینه برق صنعتی دارند.
  • ورود به بازار کار به واسطه دریافت مدرک برق صنعتی بسیار آسان‌تر خواهد بود.
  • انجام امور رفع عیب و تعمیرات برق صنعتی به صورت 100% عملی آموزش داده خواهد شد.
  • برقکاری صنعتی کار فنی و غیرتکراری با درآمد بالا است.
  • با شرکت در دوره آموزش برق صنعتی مدرک رسمی فنی حرفه ای را دریافت می‌کنید:
    • این مدرک برای دریافت جواز راه اندازی کسب و کار شخصی، مناسب است.
    • با داشتن مدرک فنی حرفه ای می‌توانید وام خود اشتغالی بگیرید.
    • این مدرک بین المللی است و قابلیت ترجمه برای مهاجرت دارد.

یکی از مزیت‌های شرکت در دوره برق صنعتی، دریافت مدرک بین المملی است.

در نظر داشته باشید که شرط اصلی برای شرکت در این دوره، داشتن انگیزه کافی و علاقه به حوزه فنی برق است.

سرفصل‌های دوره آموزش برق صنعتی

  • آموزش مقدمات برق صنعتی

آشنایی با فلزکاری و ابزارهای اندازه گیری
شناخت و کار با ابزارهای برقکاری
آشنایی با اصول الکترسیته

  • شناخت تجهیزات پر استفاده در برق صنعتی

آشنایی و نحوه بستن انواع فیوزها و رله ها
شناخت کابل و کابل کشی
آشنایی با انواع ترانسفورماتورها
شناخت و معرفی تجهیزات برق صنعتی

  • آموزش راه اندازی الکترو موتورها در برق صنعتی

راه اندازی الکترو موتورهای سه فاز برق صنعتی به وسیله کلید های غلطکی
راه اندازی الکترو موتورهای سه فاز برق صنعتی به وسیله کلید های زبانه ای
راه اندازی الکترو موتورهای سه فاز برق صنعتی بوسیله کنتاکتور (نصب و راه اندازی مدار فرمان و قدرت)

  • آموزش استفاده از تجهیزات اتوماسیون برق صنعتی

طراحی و اجری مدارات مختلف با انواع میکروسوئیچ، لیمت سوئیچ
آشنائی با اصول و عملکرد رله های الکترونیکی حفاظتی اعم از کنترل فاز و کنترل بار آنالوگ و دیجیتال
آشنائی با برنامه نویسی، نصب و راه اندازی مدارات مختلف با استفاده از PLC LOGO

  • آموزش اتومات سازی الکتروموتورهای سه فاز

راه اندازی الکتروموتورهای سه فاز به صورت اتومات با استفاده از ساعتهای فرمان راه اندازی الکتروموتورهای سه فاز به صورت اتومات با استفاده از با کنترلرهای دما (ترموستات)

  • سایر آموزش‌های مرتبط با برق صنعتی

نصب وراه اندازی موتورهای تک فاز به وسیله کلیدهای غلطکی، اتومات و کنتاکتور آموزش نصب سوپر ولت متر و آمپر متر دیجیتال ،سوپر کنترل فاز دیجیتال ،سوپر کنترل بار دیجیتال ،کنترل فاز دیجیتال، کنترل دما (ترموسات) دیجیتال، کلید حفاظت از جان یا کلید FIآشنایی با نصب کنتور سه فاز و سیستم زمین حفاظتی ( ارتینگ )

نظرات کارآموزان برق صنعتی آموزشگاه فنی حرفه ای دارالفنون

جلب رضایت شرکت‌کنندگان، همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این مجموعه بوده؛ به همین دلیل تک تک اعضای این آموزشگاه تمام توان خود را جهت رسیدن به این هدف به کار گرفته‌اند. در این بخش به ارائه نظرات کارآموزان دوره آموزشی برق صنعتی فنی حرفه ای پرداخته‌ایم.

چگونه یک برقکار صنعتی ماهر و حرفه ای شویم؟

برای آنکه یک برقکار صنعتی ماهر شویم می‌بایست برای فراگیری آموزش برق صنعتی یکی از سه روش زیر را انتخاب نماییم:

  1. اولین راه و روش یادگیری برق صنعتی، شاگردی کردن نزد یک استاد کار برق صنعتی است. این روش آموزشی گرچه در ظاهر رایگان و به‌صرفه است اما به دلیل مشکلات زیر هرگز توصیه نمی‌شود:
    • نبود پایه و اساس علمی در آموزش
    • عدم وجود برنامه مدون و آموزش موردی
    • طولانی شدن مسیر آموزش که اصلی‌ترین سرمایه، یعنی وقت شما را هدر می‌دهد.
    • عدم امکان دریافت مدرک و استفاده از مزایای آن.
  2. تحصیل در هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه ای آموزش و پرورش در رشته برق صنعتی به مدت 3 سال یا ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر در رشته مهندسی برق قدرت که 4 سال طول می‌کشد.
  3. شرکت در دوره‌های مراکز فنی و حرفه ای دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای که به صورت تخصصی در حرفه برق صنعتی مشغول به آموزش کارآموزان می‌باشند.( که یکی از این مراکز مجهز که به صورت تخصصی در امر آموزش برق صنعتی مشغول به آموزش می‌باشد، مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون ری است.)

به این نکته توجه داشته باشید که برای یادگیری یک مهارت جدید به صورت صفر تا صد و گذراندن دوره کارآموزی برق به شکل اصولی، لازم است تا در یک آموزشگاه معتبر ثبت نام کرده و در کلاس‌های تئوری و عملی آن شرکت کنید.

در انتخاب آموزشگاه برق صنعتی باید به چه نکات مهمی توجه کنیم؟

هنگام انتخاب دوره های مهارت آموزی برق صنعتی، نباید صرفا بر اساس قیمت تصمیم بگیرید؛ بلکه جزئیات زیاد دیگری هم باید مورد توجه باشد. نکاتی مثل به‌روز بودن تجهیزات، تجربه و سابقه استادان، سرفصل های ارائه شده، تعداد افراد حاضر در هر کلاس، به‌روز بودن آموزش ها، کیفیت دوره های عملی نیز از موارد حائز اهمیت می‌باشند. به طور مثال ممکن است دوره‌ای ارزان باشد مثل برخی دوره های دولتی، رایگان باشد؛ اما شما در طول دوره نتوانید آموخته های خود را به خوبی تمرین کنید و یا شرکت در این دوره نمی‌تواند نیاز شما را برای ورود به بازار کار مرتفع سازد.

طول دوره آموزش برق صنعتی چقدر است؟

مدت دوره آموزش برق صنعتی با توجه به مدت ساعات برگزاری دوره و شیفت آموزشی(شیفت صبح، ظهر، بعد از ظهر، غروب) و کلاس‌ها(خصوصی، نیمه خصوصی، گروهی) بین یک تا سه ماه برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

حداقل مدرک تحصيلی مورد نیاز جهت شرکت در دوره جامع آموزش برق صنعتی

جهت شرکت در دوره برق ساختمان، داشتن حداقل مدرک تحصیلی پایان سوم راهنمايی (پایان دوره متوسطه اول نهم) توصیه می‌شود و کسانی که تحصیلات کمتری دارند در صورت داشتن توانایی، تجربه، علاقه، استعداد و رغبت می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

اعتبار مدارک فنی و حرفه ای برق صنعتی

افرادی که پس از گذراندن فرآیند تعریف شده در سازمان فنی و حرفه‎‌ای موفق به اخذ گواهینامه شوند، با توجه به بین المللی بودن این مدرک می‌توانند در تمامی کشورهایی (186 کشور) که عضو سازمان جهانی کار (ILO) هستند، مشغول به کار شوند؛ چرا که این گواهینامه بین‌المللی در همه این کشورها دارای اعتبار است. لیست کشورهای عضو سازمان جهانی کار را در این لینک ILO مشاهده نمایید.در طول دوره آموزشی برق صنعتی در فنی و حرفه ای دارالفنون، کارآموزان تجربه کار عملی بر روی تجهیزات مختلف را خواهند داشت.

وضعیت بازارکار برق صنعتی چگونه است؟

به گزارش خبرگزاری ایسنا مورخ 30/10/1396 طی 6 ماه نخست سال 1396 تعداد 40 هزار و 361 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده که نشان از رشد 1/5 درصدی نسبت به 6 ماه سال قبل دارد و این واحدها توانسته‌اند در طی این 6 ماه 15 هزار 941 نفر را مشغول به کار کنند.

در نتیجه هرچه تعداد واحدهای صنعتی بیشتر شوند، نیاز به برقکار صنعتی نیز افزایش پیدا می‌کند. با توجه به گزارش تیتر شهر مورخ آذر ماه 1395 به‌طور متوسط روزانه بالغ بر 3 هزار واحد مسکونی جدید در کشور احداث می‌شود و با توجه به رشد ساخت‌وساز در کشور نیاز به برقکار روزبه‌روز در حال افزایش می‌باشد.همچنین با توجه به اجباری شدن نصب آسانسور در واحدهای مسکونی و با توجه به آنکه اکثر آسانسورها با برق سه فاز کار می کنند؛ بازار کار برق صنعتی به این زودی‌‎ها اشباع نخواهد شد.

وضعیت استخدام شغل برقکار صنعتی در برخی کشورهای جهان چگونه است؟

در این بخش می‌خواهیم به بررسی بازار کار و درآمد این شغل در سطح بالاتری بپردازیم. در کشور استرالیا در بازه زمانی ۵ سال گذشته، میزان استخدام این شغل رشد ۲۱٫۶ درصدی داشته و در آینده رشد بسیار زیادی برای آن پیش‌بینی می‌شود. همچنین پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در آمریکا میزان استخدام برق کارها بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲2، رشد ۲۳ درصدی خواهد داشت؛ در حالی که متوسط این رشد برای همه مشاغل 13 درصد می باشد.دقت داشته باشید که در انگلستان متوسط درآمد سالانه این شغل در ابتدای دوره کارآموزی سالانه 12000 دلار، برای افراد تازه کار بین 26000 تا 30000 دلار و برای افراد باتجربه بین 37000 تا 50500 دلار می‌باشد.

فرصت‌های شغلی، بازار کار و وضعیت استخدام برقکار صنعتی

کار آموزان می‌توانند پس از گذراندن این دوره آموزش برق صنعتی، بسته به شرایط و فاکتورهایی که در نظر دارند، در جایگاه‌های شغلی مختلفی مشغول به کار شوند. برخی از این عناوین شغلی برای تکنسین‌های برق به شرح زیر است:

  1. به عنوان برقکار صنعتی به نصب دستگاه‌های کاخانجات مشغول به کار شود.
  2. به عنوان برقکار در اداره برق و نیروگاه‌ها مشغول به کار شود.
  3. به عنوان برقکار صنعتی به عیب‌یابی و سرویس دستگاه‌های کارخانه مشغول به کار شود.
  4. به عنوان تابلوساز به تولید و مونتاژ تابلوهای برق صنعتی مشغول به کار شود.
  5. به نصب ،سیم کشی و راه اندازی ،تعمیر موتورهای الکتریکی مشغول به کار شود.
  6. به فروش تابلوهای برق صنعتی و ساختمانی مشغول شود.
  7. به عنوان رشته شغلی برقکار در منازل، کارخانجات، ادارات، شرکت‌ها، فروشگاه‌ها ،بیمارستان‌ها، مراکز نظامی و انتظامی به تعمیر، سرویس و نگهداری برق منازل و مراکز مشغول به کار شود.
  8. با دریافت گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای و مراجعه به اتحادیه مربوطه جواز کسب دریافت کرده و با تاسیس مغازه الکتریکی به فروش لوازم برق صنعتی و برق ساختمان اقدام کند.
  9. به عنوان برقکار صنعتی سیار مشغول به کار شود.
  10. به عنوان نصاب اتصال زمین (ارتینگ) مشغول به کار شود.

شما عزیزان می‌توانید بعد از اتمام دوره و قبولی در آزمون نهایی، بسته به شرایط و فاکتورهای مورد نظرتان در یکی از این جایگاه‌های شغلی فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کنید.

میزان درآمد برقکار صنعتی چقدر است؟

در صورتی که شما به عنوان برقکار صنعتی در شرکت‌ها ، ادارات، کارخانجات و…کار کنید، حداقل ميزان حقوق شاغلين بر اساس مصوبات شورای عالی در چارچوب ماده 41 قانون كار که هر ساله تعيين می‌گردد، شروع می شود؛ كه در صورت رضايت كارفرما تا دو الی سه برابر پایه وزارت کار قابل افزايش خواهد بود.

در صورتی که شما به صورت مستقل و برای خودتان کار می‌کنید، عوامل زیر می‌توانند بر میزان درآمد ماهانه شما تاثیر بگذارند:

  • نزدیکی مغازه به مراکز صنعتی
  • شهرکت‌های صنعتی
  • خیابانی که مغازه شما در آن قرار دارد و مقدار رفت و آمد در آن محله
  • بزرگی و کوچکی مغازه الکتریکی
  • مجهز بودن مغازه به تجهیزات مدرن و به‌روز
  • دوری و نزدیکی سایر مغازه‌های الکتریکی

براساس تحقیق محیطی انجام شده توسط نگارنده، مبلغ در آمد برقکار ساختمان بین 3 الی 7 برابر حداقل حقوق اداره کار و در برخی شرایط بیشتر از این مقدار نیز می‌باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که سه اصل مهم مهارت ، انصاف و اخلاق‌مداری شخص برقکار صنعتی در تعیین تعداد مشتریان و درآمد او اهمیت زیادی دارد. در ضمن شخص برقکار می تواند از فروش لوازم برقی نیز 25 الی 30 درصد سود دریافت کند و میزان درآمد خود را بالا ببرد.