اخبار جامعه

شناسایی استعدادهای قرآنی و سرمایه‌گذاری به روی آنها/ انس با قرآن در دستور کار آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش مهم ترین هدف آموزش و پرورش را شناسایی استعدادهای قرآنی و معرفی آنها در قالب مسابقات و سرمایه گذاری نسبت به آنها اعلام کرد.

به گزارش خبر فوری، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه چهارمین مسابقات بین المللی قرآن کریم و هشتمین مسابقات بین المللی دانش آموزان جهان اسلام که در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد،‌ گفت: نزول قرآن به معنای تجلی لحظه به لحظه صاحب آن است. در مقام تفسیر و فهم قرآن باید به حبل الله المتین متصل به آن یعنی پیامبر صلی الله علیه و آله اهل بیت ایشان مراجعه کرد.

وی افزود: آموزه‌های قرآن در صدر گزاره‌های رسمی جمهوری اسلامی قرا ردارند. مهم ترین پشتوانه نظام تعلم و تربیت ایران قرآن است. بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در تمامی ساحت‌های شش گانه منطبق بر معیارها و مبانی تعلیم و تربیت اسلامی، قرآن مبنای اصلی است. قرآن قطب نمای حرکت و تحول است.

صحرایی با اشاره به اینکه  آموزش قرآن مقدمه ای برای تربیت قرآنی است، ادامه داد: برای تحقق این امر، سند تحول بنیادین راهکار انس با قرآن کریم را میان دانش آموزان مطرح می کند. امروز انس با قرآن در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است. درک مفهوم انس با قرآن برای دستیابی به هدف غایی ما اهمیت زیادی دارد. انس با قرآن لذتی بی بدیل در انسان پدید می آورد تا آنجا که به خوی او تبدیل شود. غایت انس با قرآن، انس با پیامبر (ص) و عترت او به ویژه امام عصر عجل الله تعالی فرجه است.

وی با تأکید بر اینکه مهم ترین هدف آموزش و پرورش، شناسایی استعدادهای قرآنی و معرفی آنها در قالب مسابقات و سرمایه گذاری نسبت به آنهاست، گفت: در رویکرد جدید و در راستای سند تحول، مسیر پرورش قرآنی بر آموزش قرآنی پیشی گرفت و همزمان با آموزش عمومی قرآن، استعدادیابی و شوق آفرینی و ارائه تصویری کارآمد از قرآن و دین به دانش آموزان در دستور کار قرار گرفت. هدف ما این است که دانش آموزان قرآن را فرا بگیرند و تربیتی قرآنی داشته باشند. چنین تربیتی، انسان هایی فرهیخته و انقلابی که دل در گروی محبت اهل بیت دارند می‌سازند. در واقع از مسیر محبت عترت نیز انس با قرآن هم حاصل می شود.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.