رامین محمدزاده – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

  • استان: آذربایجان شرقی
  • حوزه انتخابیه: تبریز، اسکو و آذرشهر
  • شعار انتخاباتی: مجلس قوی در گرو مشارکت حداکثری

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری آنلاین با عنوان «با آنلاین انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

رامین محمدزاده یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات آنلاین در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

دکترای داروسازی

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

عدم تحول، ترجیح منافع حزبی و گروهی بر منافع ملی انفعال و ضعف در عمل به موقع در مورد برخی مسائل بین المللی، عدم شفافیت آرا و کیفیت عملکرد نمایندگان

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

استفاده از کارشناسان مجرب، جدیت و کار جهادی، نترسیدن از عاملان زر و زور می‌تواند مؤثر باشد.

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

حب دنیا و دلبستگی به آن مایه گمراهی و فراموش کردن قلبی خدا و ملت می‌شود.

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

هماهنگی و یکنواختی در بین صحبت‌ها و اعمال مسئولین کشور در این خصوص مؤثر است.

*مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

همین وضع امروز نتیجه عدم مسئولیت پذیری است.

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

حفظ ارتباط مستقیم با مردم و احساس مسئولیت و پاسخگو بودن در خصوص حوزه انتخابیه و شفافیت عملکرد در طی دوره نمایندگی ضروری است.

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

تقوا، روحیه و عمل جهادی، ولایت پذیری و ولایتمداری عملی، بروز بودن و پرهیز از دنیاگرایی در این خصوص مؤثر است.

  • سوالات استانی:

* برنامه شما برای حل معضل حاشیه نشینی در شهرهایی نظیر تبریز چیست؟ با توجه به اینکه چیزی حدود ۱۰۰ هزار مسکن غیر مجاز در این کلان شهر ساخته شده است.

تجمیع و هماهنگی توان استان و خیرین و ارائه برنامه عملیاتی همه جانبه به جای شعار برای کسب رأی و سپس فراموشی، می‌تواند گره حاشیه نشینی را در تبریز باز کند.

* برنامه شما برای حل تنش آبی در حوزه کشاورزی استان چیست؟

پیگیری شناسنامه دار کردن و ایجاد پرونده الکترونیک جهت مدیریت استفاده صحیح پیشنهاد اجرای برنامه‌های آموزشی جهت صرفه جویی و استفاده بهینه می‌تواند ضروری باشد.