اخبار سلامتکسب و کار خبر فوری

خطرات زگیل تناسلی در مردان

در مورد خطر ابتلا به زگیل تناسلی در مردان می توان گفت که زگیل برخلاف تصور عمومی بیماری خطرناکی نیست و اغلب باعث سرطان نمی شود، اما ظاهر نامناسب زگیل از نظر زیبایی، استرس و اضطراب. به دلیل امکان انتقال یکدیگر و احتمال وجود سرطان ها و سارکوئیدها هر چند کوچک که افزایش یافته و به مکان های جدید در ناحیه تناسلی سرایت می کنند، دلایلی برای نظارت و درمان است.

خطر زگیل تناسلی در مردان

اگر زگیل تناسلی مردانه درمان نشود چه اتفاقی می افتد؟ اگر زگیل درمان نشود، می تواند بزرگ شده، خونریزی کند و باعث درد یا خارش شود. زگیل تناسلی به ندرت منجر به سرطان می شود.

لازم است بدانید که خطر ابتلا به سرطان در افراد آلوده به HPV بسیار کم است و اکثر عفونت های HPV گذرا هستند، بنابراین ممکن است استفاده از کلمه “پرخطر” یا زگیل سرطانی برای این گروه از افراد گمراه کننده باشد. ویروس ها

اگر در نظر داشته باشید که یکی از مهم ترین پایه های زندگی مشترک، رابطه جنسی زن و شوهر است و ممنوعیت آن گاهی غیر ممکن است و می تواند تأثیر مخربی بر زندگی مشترک داشته باشد. زن و شوهر می توانند به رابطه خود ادامه دهند. در این موارد کاندوم می تواند از انتشار ویروس جلوگیری کند.

آیا زوج هایی که دستگاه تناسلی دارند می توانند رابطه جنسی داشته باشند؟

زمانی که افراد زگیل‌هایی به وضوح روی پوست در ناحیه تناسلی دارند، بهتر است پس از درمان و برداشتن زگیل، رابطه جنسی را موقتاً محدود کنند.

اگر یکی از همسران زگیل تناسلی داشته باشد چطور ممکن است طرف مقابل هم زگیل تناسلی داشته باشد؟

ابتدا باید بین عفونت HPV و عفونت تمایز قائل شد، احتمال ابتلا به ویروس 100 درصد است، اما احتمال عفونت بسیار کمتر است. به عبارت دیگر، بسیاری از افرادی که ویروس را به پوست خود منتقل می کنند، به دلیل سیستم ایمنی بدن از شر این ویروس خلاص می شوند.

آیا زگیل تناسلی در دوران بارداری به جنین منتقل می شود؟

زگیل تناسلی در دوران بارداری به جنین منتقل نمی شود و در دوران بارداری خطری برای جنین ندارد.

آیا زگیل تناسلی مانعی برای بچه دار شدن است؟

خیر، زگیل تناسلی مانعی برای تولد فرزند نیست، اما اگر دهانه رحم و واژن آلوده به ویروس باشد، برخی سزارین را توصیه می کنند.

آیا مردان می توانند با زگیل تناسلی ازدواج کنند؟

بله، آنها می توانند ازدواج کنند، اگرچه توصیه می شود که زوج ها قبل از رابطه جنسی یک دوره پیشگیری از بارداری را بگذرانند.

آیا تعیین نوع ویروس با روش PCR ضروری است؟

انجام این کار در آقایان الزامی نیست زیرا باعث تغییر در روند درمان و دوره درمان نمی شود اما در خانم ها بهتر است نوع ویروس مشخص شود.

چه زمانی زگیل تناسلی در مردان عود می کند؟

میزان عود زگیل تناسلی در مردان به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله میزان ویروس وارد شده به بدن، زمان بین شروع علائم تا شروع درمان و اینکه آیا از تیغ برای کوتاه کردن موهای ناحیه تناسلی استفاده می شود یا خیر. وضعیت سیستم ایمنی فرد این استرس با سیگار کشیدن و غذا خوردن مرتبط است. بنابراین نمی توان تعیین کرد که چه زمانی بیمار با این بیماری همراه بوده است.

آیا همسرتان به زگیل تناسلی مبتلا شده است؟

پاسخ به این سوال دشوار و اغلب غیرممکن است. زیرا از یک طرف تجاوز به حریم شخصی افراد اشتباه است و بیماران اغلب برای حفظ جان خود از گفتن حقیقت اجتناب می کنند، اما از طرف دیگر کار بسیار خطرناکی است. انتقال غیرجنسی بعید است.

دیدن زگیل تناسلی مردان چقدر طول می کشد؟

هنگامی که فردی به ویروس آلوده می شود، زمان لازم است تا علائم ظاهر شوند. مدت زمانی که طول می کشد تا ویروس در داخل سلول های پوست تکثیر شود و به صورت زگیل ظاهر شود حداقل 2 ماه است، اما این زمان می تواند بسیار متفاوت باشد و زگیل ها حتی سال ها پس از آلوده شدن به ویروس ظاهر شوند.

علائم زگیل تناسلی در مردان چیست؟

زگیل تناسلی در مردان معمولا به صورت برجستگی های گوشتی گل کلم مانند در ناحیه تناسلی ظاهر می شود و می تواند همرنگ پوست یا تیره یا روشن باشد. گاهی اوقات زگیل صاف است و تشخیص را دشوار می کند. زگیل در نواحی مرطوب و چروکیده مانند کشاله ران، ابتدای دهانه مجرای ادرار، دهانه واژن و اطراف مقعد می تواند باعث درد، خارش، خونریزی و ترشحات بدبو شود، اما این علائم شایع نیستند. . از جمله روی بدن آلت تناسلی، سر، داخل دهانه و مجرای ادرار، کیسه بیضه، کشاله ران، سر آلت تناسلی، باسن و نواحی رویش مو در اطراف مقعد و در زنان، علاوه بر نواحی مشترک ذکر شده، روی لب های کوچک و بزرگ، از جمله واژن و فرج

آیا برای شیوع این بیماری جراحی کامل شکم یا واژن لازم است؟

علت ایجاد زگیل تناسلی در مردان تماس بین قسمت های آلوده و سالم ویروس است، بنابراین حتی در صورت عدم نفوذ واژینال یا رکتوم، احتمال انتقال ویروس و بیمار شدن وجود دارد. به دام نمی افتند و فقط مناطقی که در تماس بوده اند آلوده می شوند.

مهمترین، رایج ترین و شناخته شده ترین راه برای ابتلا به زگیل تناسلی، رابطه جنسی است. اگرچه تیغ و حوله مشترک نیز می تواند باعث انتقال بیماری شود، اما این روش در دنیای امروز رایج نیست. در مورد استخر و سونا نیز باید گفت که حداقل در ایران راه انتقال ویروس زگیل تناسلی رایج نیست. توالت و روش های دیگر نیز اثبات نشده است.

چگونه زگیل تناسلی در مردان را تشخیص دهیم؟

مهم ترین راه تشخیص زگیل تناسلی بررسی و مشاهده ضایعات فیزیکی و گاهی مشاهده گل کلم در ناحیه تناسلی است و در صورت تایید تشخیص با معاینه نیازی به بررسی نیست ولی در صورت شک در تشخیص نمونه برداری می شود. . برای بررسی بافت شناسی و همچنین مطالعه PCR مفید است. در زنان از تست PCR همراه با تست پاپ برای بررسی دهانه رحم و محیط داخلی اندام تناسلی زنان استفاده می شود.

مانند پاپیلوماتوز دهلیزی، پاها، غدد چربی، کیست های اپیدرموئید، نرم تنان، تبخال تناسلی، کراتوز سبورئیک، لیکن پلان، پاپول های مروارید آلت تناسلی، پاپول های مروارید آلت تناسلی، ضایعات فوردایس، ضایعات، امکان ارث بردن نواحی تناسلی وجود دارد. به ویژه پوست ختنه گاه)، فیبروم، سیرنگوما، آنژیوکراتوم

آیا درمانی برای زگیل تناسلی وجود دارد؟

وقتی صحبت از درمان زگیل تناسلی مردانه می شود، انواع مختلفی وجود دارد که به دو دسته تقسیم می شوند:

1- درمان های قابل استفاده بیمار مانند کرم پوفیلین، ایمیکیمود یا آلدرا، TCA تری کلرواستیک اسید در غلظت های 80 و 90 درصد، سالیسیلیک اسید، پماد سینکاتچین.

2- درمان های انجام شده توسط پزشک مانند لیزر درمانی زگیل تناسلی، کرایوتراپی یا انجماد، جراحی و کوتریزاسیون.

انتخاب نوع درمان برای دستگاه تناسلی مردانه به عوامل زیادی مانند محل، تعداد، اندازه زگیل، ترجیح بیمار و پزشک، تجربه پزشک و تجهیزات موجود بستگی دارد. این روش لیزر درمانی با بیشترین میزان موفقیت و کمترین احتمال عود در یک سال است. به شما پیشنهاد می کنیم برای درمان زگیل تناسلی به متخصص اورولوژی مراجعه نمایید.