اخبار سلامتکسب و کار خبر فوری

میزان ماندگاری لیفت سانترال لب چقدر است؟

ماندگاری لیفت سانترال چقدر است؟

قبل از هرکاری باید با انجام این نوع عمل زیبایی آشنایی کامل داشته باشید. لیفت سانترال لب در واقع یکی از انواع لیفت لب که از طریق آن پزشک به تقویت و برجسته سازی لب ها، فرم دادن به آنها، رفع نواقص و افتادگی لب ها، بهبود خط خنده و زیباتر شدن لبخند کمک می کند. برش این عمل معمولا در زیر بینی انجام می شود. معمولا برای فاصله لب بالایی با بینی با برداشتن چربی کمتر می شود. لب ها برجسته دیده می شوند.

لیفت سانترال لب، تکنیک ها و روش های مختلفی دارد. ماندگاری لیفت سانترال لب تا حد زیادی به مهارت پزشک در ایجاد برش و نوع تکنیک به کار برده با توجه به نواقص و ظاهر لب ها بستگی دارد. اما سوال اینجاست که ایا سانترال لب دائمی است یا موقتی؟ بله این کار دائمی است ولی در صورتی که این عمل را یک جراح با تجربه و با مهارت بالا انجام دهد. به طور حتم، می توانید از زیبایی و طراوت لب های خود برای مدت طولانی و حتی به صورت دائمی لذت ببرید. یا اگر به هر دلیلی مانند بالا رفتن سن سوانج یا شکل لب شما کامل تغییر کرده است این باعث نارضایتی شما می شود ما به شما امروزه لیفت سانترال لب به عنوان یک روش جدید جهت تقویت و بهبود زیبایی لب ها را توصیه می کنیم.

آیا با افزایش سن میزان ماندگاری لیفت سانترال لب نیز کاهش پیدا خواهد کرد؟

معمولا با بالا رفتن سن پوست حالت کشسانی خود را از دست می دهد و این به دلیل کمتر شدن تولید کلاژن است. البته از دست دادن خاصیت کشسانی پوست نه تنها ماندگاری لیفت سانترال لب را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه هر نوع جراحی پلاستیک نیز ممکن است، تحت تاثیر قرار بگیرد. کاهش تولید باعث می شود تا پوست به مرور دچار افتادگی شود از همین رو ممکن است، این اتفاق ناخوشایند لیفت سانترال لب را نیز تحت تاثیر قرار دهد. این کار به نوع عمل و لیفت بستگی ندارد. شاید به خاطر همین ماندگاری این نوع عمل مانند همه عمل های زیبایی دستخوش تغییرات منفی شود.

تزریق ژل

باید در کلیپ های پزشکی در آپارات تماشا کرده باشید که معمولا تزریق ژل کمک به بهتر و برجسته شدن لب ها می کند. تزریق ژل یک نوع تزریق موقت است که برای برجسته شدن لب ها انجام می دهند. در این روش از پرکننده ها جهت تزریق به لب پایین و لب بالایی استفاده می شود. این نوع فرم دهی لب ها به ترمیم و تقویت هر چند وقت یک بار نیاز دارد. بنابراین شما مجبور هستید، هزینه و وقت بیشتری را برای این منظور صرف کنید. اگر  به دنبال یک روش مطمعن برای برجسته شدن لب ها هستید می توانید عمل سانترال لب را انجام دهید.

آیا مراقبت های بعد از جراحی می تواند در ماندگاری لیفت سانترال لب تاثیر داشته باشد؟

معمولا هر نوع عمل زیبایی عوارض خطرناکی را به همراه دارد و بهتر است مراقبت های بعد از عمل را به درستی و طبق اصول انجام دهید تا نه تنها فرد به عوارض بعد از لیفت سانترال لب دچار نشود، بلکه از تاثیر این عوارض بر نتیجه جراحی نیز مصون بماند. مراقبت های سانترال لب که ماندگاری بیشتری داشته باشد عبارتند از :

  • استفاده درست از مسواک
  • مرطوب نگه داشتن لب ها، محل زخم و بخیه
  • استفاده به موقع از کرم ها و داروهای تجویز شده توسط پزشک
  • پرهیز از هر گونه فعالیت ورزشی سنگین تا چند هفته بعد از جراحی
  • اجتناب از استعمال سیگار و دخانیات
  • نخوابیدن روی صورت و شکم

عوامل موثر بر ماندگاری سانترال لب چیست؟

عواملی مانند سن، جنس پوست، سلامت بدن و میزان مهارت و تجربه پزشک، می‌توانند بر ماندگاری سانترال لب تأثیر بگذارند. در ادامه به هرکدام خواهیم پرداخت.

سن

در بازه سنی 20 تا 80 سال، امکان انجام این روش وجود دارد. اما مطمئنا هرچه در سنین پایین‌تر انجام شود، احتمال ماندگاری آن بیشتر می‌شود. زیرا از سن به بعد تولید پروتئین‌های ساختاری کلاژن و الاستین در پوست کم و میزان افتادگی و چین‌وچروک‌های پوست بیشتر می‌شود. این مسئله می‌تواند منجر به چرخش قسمت قرمزرنگ لب به‌سمت داخل و نازک‌تر نشان دادن لب‌ها شود. وقتی لب بالایی افتادگی پیدا می‌کند، دندان‌های جلویی را می‌پوشاند که می‌تواند فرم دهان را پیرتر نشان دهد.

میزان مهارت و تجربه پزشک

مطمئنا اگر پزشک مهارت کافی برای انجام این روش را نداشته باشد، در اثر بروز عوارض سانترال لب مانند عفونت یا آسیب عصبی ممکن است نیاز به انجام جراحی مجدد باشد. این مسئله ماندگاری لیفت سانترال لب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتماً به بهترین جراح سانترال لب تهران یا شهر خود مراجعه کنید.

جنس و میزان خاصیت ارتجاعی پوست

هرچه پوست خاصیت ارتجاعی بیشتری داشته باشد، احتمال افتادگی آن کمتر است. برخی از افراد به‌صورت ژنتیکی پوست شلی دارند. مطمئنا اگر برای لیفت لب اقدام کنند، میزان ماندگاری نتایج آن‌ها کمتر از سایر افراد است.

وضعیت سلامت بدن

مطالعات نشان داده‌اند که در افراد مبتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی، به‌دلیل خونرسانی ضعیف ممکن است لیفت‌های لب ماندگاری دائمی نداشته باشد. همچنین عدم ترک سیگار بعد از جراحی، می‌تواند زمینه افتادگی مجدد لب‌ها را فراهم کند.

تفاوت ماندگاری سانترال لب و انواع لیفت لب

علاوه‌بر لیفت سانترال لب، انواع دیگری مانند لیفت لب شاخ گاوی، ایتالیایی، مستقیم و غیره نیز وجود دارد. تفاوت اصلی میان این‌ روش‌ها در ناحیه و نحوه ایجاد برش برای بالا کشیدن لب‌ها است. تجربه نشان داده است که ماندگاری سانترال لب به‌دلیل عوارض اندک و اثربخشی قابل توجه آن، بیشتر از سایر انواع لیفت است.

مراقبت‌های بعد از لیفت لب برای افزایش ماندگاری آن

معمولا پزشک بعد از جراحی، یک دستورالعمل ارائه می‌دهد تا احتمال بروز عوارض را کاهش و میزان ماندگاری نتایج را افزایش دهد. معمولا نکاتی‌که گوشزد می‌شوند عبارتند از:

  • حداقل 24 ساعت بعد از جراحی استراحت کنید و فعالیت نداشته باشید.
  • تا چند روز محل برش را تمیز کنید و برای پیشگیری از عفونت از پماد آنتی‌بیوتیک استفاده کنید.
  • برای کاهش درد و تورم می‌توانید از کمپرس یخ و مسکن استفاده کنید.
  • تا یک هفته غذاهای نرم و کم‌حجم مثل سوپ و پوره سبزیجات بخورید تا نیازی نباشد دهان خیلی باز شود. در این مدت از خوابیدن روی صورت نیز خودداری کنید تا به محل برش فشار وارد نشود.
  • حداقل تا 2 هفته از خوردن الکل و کشیدن سیگار پرهیز کنید. در این مدت انجام فعالیت بدنی سنگین و ورزش حرفه‌ای نیز توصیه نمی‌شود.
  • مدام لب‌های خود را با بالم لب یا وازلین استریل چرب و مرطوب نگه دارید. هنگام بیرون رفتن، مناطق اطراف لب‌ها را با ضدآفتاب پوشش دهید.
  • برای مسواک زدن از یک مسواک کوچک استفاده کنید.

آیا سانترال لب به حجیم شدن لب های پایین کمک می کند؟

در سانترال لب قسمت مرکزی لب فوقانی را بالا می برند تا ظاهر لب ها حجیم تر شود.این عمل برای لب پایین نیز انجام می شود و با تغییر شکل آن به صورت دائمی به زیبایی چهره منجر می شود. در این جراحی از حجم خود لب ها برای برجسته تر کردن آن ها استفاده می شود. برای این کار حتما باید به یک پزشک ماهر و با تجربه مراجعه کنید و این نیازمند تحقیقاتی در این بخش است.انتخاب کلینیک و پزشک در این بخش هزینه های درمانی شما را کاهش می دهد و نتایج بهتری برای شما به همراه خواهد داشت.

تکنیک های جدیدی در سانترال لب پایین وجود دارد که با هدف زیبایی و برجسته کردن آنها هنگام باز و بسته کردن دهان است.این روش به پر شدن لب ها منجر می شود و به تقویت بافت لب ها کمک می کند.این جراحی از طریق برش های ریزی در بافت مخاطی و پایین لب ها صورت می گیرد. در این روش هیچ گونه جای زخمی باقی نخواهد ماند و نگرانی در این مورد وجود ندارد. بازسازی لب پایین، فلپ مخاطی باعث تقویت لب ها و بازسازی آن ها می شود. شما می توانید از این جراحی برای تکمیل زیبایی صورت و تقویت لب ها استفاده کنید