اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

آموزش نفسگیری در شنا

نفس‌گیری در زیر آب یک مهارت به شمار می‌آید. به کار بردن تکنیک‌های مرتبط با تنفس زیر آب مهمترین چالش‌ برای شناگران مبتدی است، یکی از مشکلات در هنگام شنا این است که هر اندازه که هوا تنفس می ‌کنید همان مقدار نیز باید خارج شود.

تنفس در شنای کرال سینه

در زمان شنای کرال سینه اشتباه معمول این است که سر زود یا دیر چرخانده شود که این مشکل باعث می‌‌شود وضعیت بدن در یک راستا نباشد. در زمان بردن سر خود به سمت بالا نفس گیری را آغاز کنید، هنگامی که بازو‌ها روی آب به سمت بالا می‌‌آیند، یک تنفس سریع داشته باشید و سر خود را به حالت اولیه باز‌گردانید.

Breathing training in swimming

استخر قصر موج اصفهان

یک پیشنهاد عالی برای روزهای گرم تابستان، هیچ چیز بهتر از  رزرو اینترنتی استخر و رفتن به استخر قصر موج در بلوار ماه فرخی اصفهان نیست که دارای محیطی بهداشتی و آب تمیز است. استخرهای سرپوشیده نه تنها برای روزهای گرم تابستانی، بلکه برای زمستان نیز مناسب هستند. استخر قصر موج در اصفهان از تجهیزات گرمایشی استانداردی برخوردار است، بنابراین حتی در روزهای سرد و پاییزی نیز می‌توانید با خیال راحت در استخر شنا کنید.

استخرهای روباز که سالن سرپوشیده شنا ندارند فقط برای تابستان و روزهای گرم مناسب هستند. اما مزیت استخرهای سرپوشیده مانند استخر قصر موج اصفهان این است که در هر فصلی از سال به راحتی می‌توانید از خدمات این استخرها استفاده کنید. استخر نمونه کرد آباد اصفهان را همین حالا با تخفیف نیم بها خریداری کنید.

تنفس در شنای قورباغه

عضلات قسمت سینه و پشت باید به حرکت بازو‌ها کمک کنند تا سر از آب بیرون بیاید، رعایت زمانبندی نفس گیری مهم است، به دلیل اینکه تنفس در زمان نامناسب باعث آسیب‌های تنفسی می‌‌شود.

استخر کاج یزد

در انتهای زمان بیرون آمدن از آب شروع به تنفس کنید، قبل از باز گرداندن سر خود به وضعیت اولیه دهان باید برای یک تنفس سریع در سطح آب خالی باشد.استخر کاج یزد دارای جکوزی، سونا بخار، سونا خشک، حوضچه آب سرد و بوفه است. استخرهای یزد همگی از سطح استاندارد خوبی برخوردار هستند و استخر کاج را نیز می‌توان یکی از استخرهای خوب این شهر دانست. با تخفیف بلیط استخر پول تیکت، دیگر هزینه زیادی بابت خرید بلیت استخر یا بلیط پارک ابی پرداخت نکنید. تیم پول تیکت با هدف دسترسی ساده‌تر شما عزیزان به خدمات استخر و پارک‌های آبی یزد، فروش بلیط اینترنتی را راه اندازی کرده است.

نکات آموزشی برای تمرین تکنیک‌ های تنفسی

  • اطمینان پیدا کنید که عضلات صورت شما منقبض نمی‌‌شوند، این مشکل سبب نفس گیری اشتباه می‌شود.
  • شناگران مبتدی معمولا به جای نفس‌گیری در هنگام شنا، نفس خود را حبس می‌کنند. زمانیکه صورت‌تان در آب فرو رفت به آرامی نفس خود را بیرون دهید تا حباب‌‌ها از دهان یا بینی خارج شوند.
  • اکثر شناگران از قسمت دهان نفس‌گیری می‌‌کنند، این کار باید سریع و در حد یک ثانیه باشد.
  • تعداد عمل تنفس در زیر آب باید بیشتر از تنفس در بالای آب باشد، این کار به ریتم تنفسی راحت کمک می‌کند.

نکات آموزشی برای تمرین تکنیک‌ های تنفسی

برای فراگیری و به کار بردن تمامی موارد گفته شده شما نیاز دارید تا در مکان‌های مناسب آن آموزش ببینید، مرکز آموزش شنای  با دارا بودن کادری مجرب و تخصصی و آموزش شنا در بالاترین سطح توسط استاد حامد پور‌فیض این بستر را برای شما فراهم می کند تا بتوانید در این ورزش رشد کنید.

تکنیک ‌های نفس گیری

  1. وقتی تمام صورت در آب است، سر را در وضعیتی خنثی قرار دهید، خم شدن زیاد چانه به پایین یا خم شدن زیاد سر به بالا می‌تواند بالا آمدن آب از بینی شما را به همراه داشته باشد. این وضعیت به شما امکان می‌‌دهد که زمانی‌که صورت‌تان را از آب خارج می‌کنید نفس کشیدن موثرتر باشد.
  2. اگر به آن سطح از مهارت نرسیده‌‌اید که در آب راحت تنفس کنید، فراموش شدن بازدم می‌تواند مشکل به وجود آورد. این مشکل عموما در زمان حبس نفس برای مدت زیاد نمایان است، هنگامی که احساس شد هوای شما رو به اتمام است به محض اینکه سر از آب بیرون آمد، عمل دم را شروع کنید. حتما کمی تنفس کنید تا ریه‌‌ها پر از هوا شوند با تمرین مداوم این امر عادی‌تر می‌شود، تنفس از بینی یا دهان، به شما بستگی دارد.
  3. زمان‌‌بندی صحیح نفس‌گیری در هر حرکت مهم است، نفس‌گیری به شکل مداوم در همه حرکت‌ها گنجانده ‌شو. مطمئن باشید که هیچ وقفه‌ای در شنا به دلیل این نفس‌گیری رخ نمی‌دهد، در زمان شنای پروانه و آزاد در هنگام خروج بازو‌ها از آب تنفس کنید، این زمان را به نحوی تنظیم کنید که عمل بازدم قبل از خروج کامل صورت از آب، کامل شود.

تکنیک ‌های نفس گیری

برای انجام نفس‌گیری در شنای کرال سینه از بازو‌ها استفاده شود تا سر از آب خارج و در همان زمان نفس بگیرید،. دقت کنید که مدت زمان آن به نحوی تنظیم شود در که هنگام شروع این حرکت، عمل بازدم کامل شود. نکته طلایی این است که به شکلی کامل درست قبل خروج صورت از آب، بازدم را انجام دهید تا زمان تنفس به حداقل برسد.

  1. الگوی نفس‌گیری از عوامل مهم در ریتم و سرعت تنفس خواهد بود. اگر الگوی نفسی‌گیری ثابت باشد حرکات هماهنگ‌تر می‌شوند، این الگوی اطمینان می‌‌دهد که در بین نفس‌‌گیری‌ها حرکت زیادی نداشته باشید.

آموزش هواگیری در شنا

برخی از شناگران با این که مدتهاست که در این رشته فعالیت دارند، اما هواگیری را به شکلی صحیح به کار نمی‌برند و نمی ‌توانند خود را به سطحی حرفه‌‌ای برسانند.

آموزش هواگیری در شنا

اکثر این شناگران حتی این نکته به ذهنشان نمی رسد که در هوا‌گیری مشکل دارند و به همین دلیل به سمت تمرین هواگیری نمی‌ روند.

عمل دم در زیر آب

بهترین شکل برای هواگیری در زیر آب، دم از قسمت دهان و بازدم از بینی باشد، به دلیل اینکه تنفس به این شکل اجازه ورود آب به بینی را نمی‌دهد، وقتی از دهان عمل دم را انجام می‌دهید، امکان ورود آب به دهان وجود دارد اما در این حالت آب دهان را قورت ‌ندهید.

عمل دم روی آب

روشی دیگر برای هواگیری در شنا این می‌باشد که شما در زیر آب نفس خود را حبس کرده و عمل دم را انجام ندهید و هر چند ثانیه یک بار صورت خود را برای هواگیری از آب بیرون بیاورید و مجدد به زیر آب ببرید، توجه کنید که دم شما خارج از آب باشد و بازدم نیز در زیر آب باشد.

بازدم به شکلی صحیح

در زمان شنا کردن بازدم فقط در زیر آب انجام ‌شود، بدلیل اینکه بازدم باید به شکلی آرام انجام شود، وقتی که شما برای عمل دم سر خود از آب خارج می‌کنید به آن اندازه فرصت ندارید تا هم دمی عمیق داشته باشید و هم بازدم را آرام انجام دهید.

افزایش حجم نفس گیری

چگونگی تنفس در شنا را باید یاد بگیرید، وقتی درون آب معلق هستید قفسه سینه فشرده می‌‌شود و تنفس کمی دشوار می‌شود، اما اگر حجم ریه خود را زیاد کنید بهتر شنا می‌کنید و مسافت‌های طولانی را راحت شنا می‌کنید.با هر حرکت شنا نفس بکشید تا مطمئن شوید که مقدار هوای کافی وارد ریه می‌شود، این نفس‌گیری در زمان شنای کرال سینه بسیار اثر‌گذار است، یک راه دیگر این است که نفس‌گیری دو طرفه داشته باشید، برای این کار و با هر حرکت بازو نفس‌گیری خود را از سمت چپ به راست تغییر دهید، در ابتدا این کار دشوار است اما اگر در آن حرفه‌ای شوید ظرفیت ریه افزایش می‌یابد.

در زمان شنای کرال سینه و پهلو، در حین شنا تنفس‌هایی عمیق داشته باشید. برای شنایی مانند پروانه که انرژی زیادی از بدن می‌گیرد در زیر آب نفس خود را خارج کنید و در زمان بالا آمدن، عمل دم را انجام دهید، در زمان دم سر خود را کمی به پایین و کمی هم به جلو خم کنید تا فشار کمتری به گردن‌تان وارد شود.در هنگام تنفس، نفس خود را زیاد حبس نکنید، بعضی افراد نفس خود را طولانی مدت حبس می ‌کنند که این کار ممکن است به سرگیجه منجر شود، برای افزایش گنجایش ریه خود کمی حبس نفس را تمرین کنید، برای تمرین قبل از زیر آب رفتن نفسی عمیق بکشید و در زمانی که در زیر آب هستید قبل از بالا آمدن تا عدد ده بشمارید.

اپارک

opark یک پارک آبی سرپوشیده در شهر تهران، استان تهران است. این پارک آبی برای تمام سنین مناسب است و دارای امکانات مختلفی از جمله استخر بزرگسالان، استخر کودکان، سونای خشک و بخار، جکوزی، حوضچه آب سرد، بوفه و رختکن و حمام است.

امکانات اپارک:

  • استخر بزرگسالان به ابعاد 25 متر در 15 متر و عمق 120 سانتی متر تا 220 سانتی متر
  • استخر کودکان
  • سونای خشک و بخار
  • جکوزی
  • حوضچه آب سرد
  • بوفه
  • رختکن و حمام