اخبار سلامتکسب و کار خبر فوری

گن لاغری پلاستیکی

آیا میدانید اگر در هنگام انجام ورزش های شکمی از های پلاستیکی یا از جنس لاتکس استفاده نمایید ، سد بزرگی بر سر راه چربی سوزی ایجاد خواهید کرد؟ وی در ادامه افزودند که یکی از فواید استفاده از گن های لاغری استفاده روزانه جهت از بین بردن اثرات منفی لاغر شدن بر پوست می باشد،

عوارض ناشی از چاقی بر همگان واضح و مبرهن است ، و از همه مهمتر آنکه هیچکس دوست ندارد شکمی چاق و بیرون زده داشته باشد. از اینرو و کاهش چربی های ناحیه شکم و حفظ لاغری مهمترین عامل انگیزشی برای افراد جهت ممارست در تمرینات ورزشی و متناسب نگه داشتن اندام است. ولی آیا برای رسیدن به این هدف باید از هر راهی استفاده کرد؟ آیا تحمل هرگونه سختی و مشقت رسیدن به اندام لاغر و متناسب را برای ما تضمین خواهد کرد؟ شاید بارها تبلیغات تلویزیونی را دیده باشید که مربی سطح شکم ورزشکار را با یک ماده چرب  ، تحت عنوان چرب می نماید .

و از او میخواهد 15 دقیق به تمرینات ورزشی بپردازد و پس از گذشت این زمان، بوسیله یک دستمال حوله ای، تعرقات زیر و یا شلوار ورزشی که تا روی شکم ورزشکار آمده را جمع میکند و آن را در لیوانی می چلاند. در سکانس بعدی لیوانی را نشان میدهد که آب و روغن در آن به دو فاز مجزا تقسیم شده و گوینده اظهار میکند که این روغن همان چربی زیر پوست شکم ورزشکار است که با این روش خارج شده است! عجب ! بنظر بنده اگر تصویر شماتیک بافت چربی زیر پوست شکم را به نمایش گذاریم ، هیچ فرد صاحب تفکری باور نخواهد کرد که این بافت چربی با چنین روشی از منافذ پوست بیرون آمده است. نظر شما چیست؟

طی مصاحبه کارشناس واحد علمی ماهان مدیکال با در پاسخ به این سوال که آیا اصولاً استفاده از گن لاغری و پلاستیک پیچ کردن شکم در حین حرکات ورزشی تأثیری درآب کردن چربی های شکمی خواهد داشت یا خیر  ، به این نکته اشاره فرمودند که : بطور کلی استفاده از گن لاغری بطور ظاهری فرد را لاغرتر از آنچه هست نشان می دهد ولی به تنهایی کمکی به سفت شدن عضلات شکم و شکل گرفتن آن نخواهد کرد. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم جهت رسیدن به شکمی صااف و خوش فرم، می بایست رژیم غذایی صحیح و تمرینات ورزشی منظم رادر برنامه روزانه خود جای دهید وانواع گن های لاغری مردانه یا گن های تمام بدن زنانه تنها بطور موقتی و ظاهری چربی نواحی مختلف بدن را فشرده می سازند.

بدین صورت که فردی که در پروسه لاغر شدن قرار گرفته است، چه با رژیم غذایی چه با ورزش و یا هر دو باهم ، در صورت کم کردن وزن و کاهش بافت چربی در نواحی مختلفی همچون بازوها ، ران ها و شکم ، امکان شل شدن و یا افتادگی پوست وجود دارد که در آنصورت استفاده از گن ها بصورت روزانه و مداوم جهت برطرف کردن این شل شدگی به فرد کمک خواهد کرد، البته گن هایی از الیاف طبیعی و از جنس نخ یا کتان ، نه گن های لاتکس که مانع از تنفس طبیعی پوست و فرآیند طبیعی تعرق پوست می شوند. همچنین ایشان صراحتا به این نکته اشاره نمودند که “استفاده از شکم بند های لاغری پلاستیکی یا از جنس لاتکس ، در حین حرکات ورزشی باعث کاهش میزان کالری سوزی خواهد شد” .

شاید مفیدترین توصیه ای که به افرادی که شغل های پشت میز نشینی دارند و در طی هفته فرصت استفاده از محیط های ورزشی را ندارند این باشد که در طول روز هفت الی هشت بار و هربار به مدت یک دقیقه عظلات شکم را سفت کنند و شکم را به داخل بکشند؛ این عمل باعث تقویت عضلات صاف شکمی شده و به مرور زمان ظاهر شکم را بهبود می بخشد. عضلات شکمی وظیفه نگهداری اعضاء داخل شکمی را بر عهده دارند و با سفت کردن شکم و منظم انجام دادن آن در طول روز نوعی حرکت استقامتی را برای بدن فراهم می کنیم و با تقویت عضلات صاف شکمی بطور طبیعی و ناخود آگاه مانع از بیرون زدن احشاء داخل شکمی می شویم و در نهایت ظاهر مناسب تری را برای شکم ایجاد می کنیم.

متأسفانه باور غلطی که ناشی از تبلیغات تلویزیونی برخی شرکت های تجاری است در ذهن افراد چنین نقش بسته که با پوشیدن گن لاغری و یا لباس هایی از جنس پلاستیک و با بوجود آوردن گرمای بیشتر در حین تمرینات ورزشی سعی در از بین بردن چربی های ناحیه شکم دارند که این باور کاملاً غلط است. بعلاوه چنین حرکات اشتباهی حتی ممکن است خطرناک نیز باشد زیرا از آنجاکه پوشش نامبرده اجازه نمیدهد که عرق بدن خشک شود،

بنابراین بدن نمی تواند بطور طبیعی به کمک سیستم تعریق بدن خنک شود و ممکن است شوک حرارتی را برای بدن ایجاد نماید. خرید گن ساعت شنی جلیقه ای از راهکارهای موثر برای ایجاد انطباق در لباس و شکل دهی به ظاهر بدن است . این عضو جامعه جراحان ایران همچنین به این نکته اشاره فرمودند که علاوه بر نکات مطرح شده با بستن شکم بوسیله گن و پوشش های پلاستیکی و سفت مانع از تحرک عضلات نواحی مورد تمرین می شویم و در نتیجه فرآیند خون رسانی به آن نواحی را مختل کرده و در نهایت منجر به کاهش فرآیند کالری سوزی می شویم.

بستن عضلات و محدود کردن دامنه حرکت آنها یعنی جلوگیری از انقباظ و انبساط عضلات و تمرین ورزشی یعنی قرار دادن عضلات در فرآیند متوالی منبسط و منقبض شدن ، پس با محدود کردن دامنه حرکت عظله در حقیقت میزات تمرین را کاهش داده ایم و در نهایت کاهش کالری سوزی و چربی سوزی را رقم زده ایم. نتیجه آنکه پیروی از رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشی هوازی مانع از تجمع بافت چربی در نواحی مختلف و بخصوص شکم خواهد شد و با استفاده از ورزش های شکمی مانند انواع دراز و نشست های اصولی و کار بر روی عضلات شکمی میتوان شکمی خوش فرم و اندامی متناسب داشت.

  • پس از عمل لیپوساکشن
  • جهت کوچک نمودن شکم
  • پس از عمل لیپوساکشن
  • جهت کوچک نمودن شکم
  • پس از عمل لیپوساکشن
  • جهت کوچک نمودن شکم

تمام آدم ها از خانم و آقا و پیر و جوان دوست دارند اندام مناسب و جذابی داشته باشند. اما برای افراد زیادی این موضوع فقط در حد علاقه باقی می ماند و برای رسیدن به آن تلاش نمی‌کنند. راه های متفاوتی مثل عمل جراحی برای چنین افرادی وجود دارد تا به اندام دلخواه خود برسند اما نکته‌ قابل توجه این است که روش های طبیعی مثل ورزش و رژیم غذایی اصلی‌ ترین و مهمترین گزینه هستند. در این مسیر بعضی وسایل می توانند تاثیر قابل توجهی در سرعت و نتیجه ی عملکرد داشته باشند که یکی از این موارد استفاده از انواع شکم بند لاغری است.

ساده ترین راه لاغری

اصولا انسان‌ها به دنبال ساده ‌ترین روش برای رسیدن به نتیجه‌های دلخواه خود هستند. در مورد لاغری و لاغر شدن نیز این قضیه صدق می‌کند. آدم‌ها معمولا به دنبال لاغر شدن با استفاده از کمربرند‌های لاغری یا روش‌هایی مانند خوردن قرص‌های لاغری هستند. استفاده از قرص های لاغری عوارض زیادی را برای شخص به همراه دارند و به هیچ عنوان روش مناسبی برای کاهش وزن نیستند. اما کمربند های لاغری یکی از راه های تاثیر گذار به حساب می آید که در مواقع مختلف به خصوص هنگام ورزش به تناسب اندام کمک می کند.

ویژگی مهم شکم بند لاغری

شکم بندهای لاغری معمولا دارای خاصیت الاستیسیته هستند و به اصلاح حالتی کشی دارند که به دور شکم و کمر پیچیده می‌شوند. شکم ‌بندها دارای چسب های قابل تنظیم هستند که موجب می شود اشخاص متفاوت با هر سایزی بتوانند از این شکم بندها استفاده نماید. از شکم بندها به عنوان یک محصول لاغری استفاده می‌شود و معمولا افراد به هنگام ورزش گن ساعت شنی سوتین دار یا شکم بند را در زیر لباس خود بر تن می‌کنند. بعضی افراد در زمان های دیگر روز هم این شکم بند ها استفاده می کنند که این کار هم می تواند نتیجه بخش باشد. حتی بانوان بعد از سزارین برای لاغر شدن و از دست دادن چربی‌ های شکمی به دنبال پوشدن انواع شکم بند‌های لاغری می‌روند.

تاثیر شکم بند لاغری شکم بند های‌ لاغری معمولاً از موادی تهیه می شوند که در درجه اول محکم بوده و فشار کافی به شکم و پهلو ها وارد کند و تا حد امکان آنها را فشرده کنند. و در درجه دوم این مواد به نوعی ساخته می شوند که با ایجاد گرما ، تعریق را افزایش داده و باعث تسریع در آب شدن چربی های موجود در این ناحیه شوند. اما با این وجود باید گفت بهترین عملکرد شکم بند های لاغری را هنگام انجام ورزش تجربه خواهید کرد و صرفاً استفاده از کمربند لاغری به تنهایی چندان تاثیری ندارد.

کمربند لاغری کمربند لاغری در اصل همان شکم بند لاغری است که برخی به اشتباه آنرا کمربند لاغری می نامند  و یکی دیگر از کاربردهای مهم و اساسی آن ، فشرده کردن چربی های ناحیه شکم و پهلو می باشد. از آنجایی که چربی ساختار سفت و محکمی ندارد با ایجاد فشار بر روی آنها می توان شکل آن را تغییر داد. به همین دلیل اگر برای مدتی از شکم بند های لاغری استفاده کنید ، علاوه بر گرم کردن بدن باعث فشرده شدن چربی ها شده و موجب می‌شود لاغر تر به نظر برسید.

جنس شکم بند لاغری کمربندهای لاغری معمولاً از جنس نئوپرن یا دیگر مواد پلاستیکی مشابه ساخته می شود تا بتوانند دو خصوصیت اصلی یعنی ایجاد فشار مناسب و ایجاد گرمای مناسب را داشته باشند. به همین دلیل لازم است هنگام خرید گن ساعت شنی ۶ قزنه ، جنس آن را بررسی نموده و مطمئن شوید به اندازه کافی گرم و محکم است.

سوالات متدوال

قیمت حدودی شکم بند لاغری چقدر است؟ شکم بندهای لاغری را با توجه به نوع مواد اولیه به کار رفته ، میتوان از تا تهیه نمود. که مسلما هرچه پارچه بکار رفته از کیفیت بیشتری برخوردار باشد، قیمت بالاتری دارد. حدود قیمت ۲۳۰ هزار تومان تا ۳۷۰ هزار تومان در محصولات تن یار. آیا شکم بند لاغری با گن فرق دارد ؟ گن ها انواع مختلفی دارند شامل شکم بندهای لاغری ، گن ساعت شنی و… که شکم بندهای لاغری طبی بوده و علاوه بر ایجاد زیبایی ، به لاغری شکم هم کمک میکنند اما دیگر انواع گن ها معمولا زیبایی موقتی در هنگام استفاده ایجاد میکند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.