اخبار سلامت

چین پهپادهای پیشرفته خود را به یک کشور آفریقایی می‌فرستد/ عکس

‍به گزارش خبرگزاری خبر فوری و براساس گزارش کانال خبری پارتیزان، حساب توییتری ORCA Military در پستی نوشت، الجزایر با در اختیار گرفتن ۴ پهپاد WJ-۷۰۰ Falcon از شرکت علوم و صنایع هوافضای چین (CASIC) توانایی های نظامی خود را افزایش می دهد. این پهپادهای کلاس مداومت پروازی بالا- ارتفاع بالا (HALE) که در حال حاضر در مراحل پایانی آزمایش هستند، هم برای عملیات شناسایی و هم برای حملات دقیق طراحی شده اند و قادر به درگیری با اهداف تا فاصله ۱۰۰ کیلومتری با استفاده از موشک CM-۱۰۲ که دارای برد ۱۰۰ کیلومتر و وزن ۸۰ کیلوگرم است را دارد. این خرید مهم در بحبوحه تنش های منطقه ای جاری، به ویژه با کشور همسایه مراکش، رخ می دهد.

پهپاد WJ-۷۰۰ Falcon در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و اولین پرواز خود را در ژانویه ۲۰۲۱ انجام داد. از ویژگی های WJ-۷۰۰ می توان به حداکثر وزن برخاست ۳۵۰۰ کیلوگرم، ظرفیت حمل بار بیش از ۸۰۰ کیلوگرم، مداومت پروازی ۲۰ ساعت و بیشینه ارتفاع پروازی ۱۵ کیلومتر با سرعت نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر در ساعت اشاره کرد.

چین پهپادهای پیشرفته خود را به یک کشور آفریقایی می‌فرستد/ عکس

چین پیش بینی می کند که فروش پهپادهای نظامی این کشور تا سال ۲۰۲۴ حدود ۲۵ درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد و درآمد پیش بینی شده ۱۷ میلیارد یوان (۲.۶ میلیارد دلار) و بیش از ۱۱۰ میلیارد یوان (۱۶.۸ میلیارد دلار) در بیش از یک دهه آینده را به دنبال داشته باشد.

لازم به ذکر است زرادخانه پهپادهای موجود الجزایر شامل پهپادهای CH-۴ و CH-۳ ساخت چین است و الجزایر قرار است پهپاد ترکیه ای Aksungur را پس از سفارش ۶ فروند به کار گیرد. آکسونگور که توسط شرکت هواپیمایی ترکیه (TAI) طراحی شده است، برای ماموریت های ISR و حمله مناسب است. علاوه براین، الجزایر ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین Anka-S را به TAI سفارش داده است تا توانایی های هوایی خود را افزایش دهد.

۲۲۷۲۲۷

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.