اخبار جامعه

آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در پی ورود سامانه بارشی استان اصفهان 

خبر فوری/اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به پیش بینی وزش تندبادهای موقتی،  سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش میدان دید و لغزندگی محورها و معابر شهری، روستایی و جاده‌ای از جمله در جاده‌های مرزی بین استان اصفهان و استان‌های مرکزی، قم، یزد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهکیلویه و بویر احمد مورد انتظار است، گفت: مسافران نوروزی از سفرهای غیر ضروری در محورهای جاده‌ای در این دو روز پرهیز کنند،

نصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبر فوری، درباره اعلام آمادگی مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در پی هشدار سطح نارنجی و ورود سامانه بارشی به استان اصفهان، اظهارکرد: از اواخر روز یکشنبه تا دوشنبه هفته پیش‌رو در تمامی مناطق استان بارش باران، وزش تندباد، طوفان لحظه‌ای و کاهش دما پیش‌بینی شده است که شدت بارش‌های رگباری باران در نواحی غرب و جنوب استان اصفهان خواهد بود.

وی با بیان اینکه از دوشنبه ۶ فروردین‌ماه وزش باد شدید بیشتر در مناطق شمال و شرق خواهد بود، افزود: شدت بارش‌های رگباری روز دوشنبه با هشدار سطح نارنجی در نوار جنوبی و غربی شهرستان‌های فریدونشهر، سمیرم، فریدن، چادگان، بویین میاندشت، خوانسار، دهاقان، شهرضا و با شدت کمتر در شهرستان‌های خمینی شهر، اصفهان، لنجان، مبارکه، نجف آباد، فلاورجان، تیران وکرون را مشاهده خواهیم کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: هشدار سطح نارنجی وزش باد شدید، طوفان گرد و غبار از پیش ازظهر روز دوشنبه در شهرستان‌های نایین، اردستان، خورو بیابانک، ورزنه، کاشان، آران و بیدگل، کوهپایه، هرند و جرقویه شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران استان اصفهان خواستار تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی، ستادهای خدمات سفرهای نوروزی برای پیشگیری و کنترل حوادث سیلاب، طوفان، آبگرفتگی معابر و جاده‌ها است، تاکیدکرد: اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های آزادراهی، شرکت‌های امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب، برق، آب منطقه‌ای،  فاضلاب و دهیاران و همچنین آمادگی ستاد مدیریت بحران،  فرمانداری‌ها و ستادهای خدمات سفرهای نوروزی آمادگی دارند.

شیشه‌فروش اضافه کرد: با توجه به پیش بینی وزش تندبادهای موقتی، سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش میدان دید و لغزندگی محورها و معابر شهری، روستایی و جاده‌ای از جمله در جاده‌های مرزی بین استان اصفهان و استان‌های مرکزی، قم، یزد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهکیلویه و بویر احمد مورد انتظار است.

وی افزود: استقرار تجهیزات امدادی، کنترل سیل، آماده بودن ماشین آلات در معابر شهری، روستایی، جاده‌ها لازم بوده و رعایت الزامات ایمنی در محل‌های اسکان مسافران، کمپ‌های اسکان موقت و مناطق گردشگری بسیار مهم است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: تقویت امکانات امداد سیل، تیم‌های عملیاتی وجمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تامین اقلام و پیش بینی‌ها برای ظرفیت‌های اسکان مسافران و گردشگران نوروزی ضروری است.

وی با بیان اینکه از سفرهای غیر ضروری در محورهای جاده‌ای در این دو روز پرهیز کنند، گفت: کاهش خطر با استحکام بخشی به سازه‌های ناپایدار، تابلوها، داربست‌ها وچادرهای محل استقرار تیم ها، بازارچه‌های موقت در برابر تندبادها برای اجرای این طرح‌ها انجام شد. همچنین از صعود به ارتفاعات جلوگیری کرده و الزامات ایمنی را با توجه به توصیه های ایمنی پلیس در جاده‌ها رعایت کنند.

شیشه فروش با اشاره به اینکه از محصولات سازه‌های کشاورزی گلخانه‌ها و همچنین از واحدهای دام و طیور، شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد، گرد و غبار و بارش رگبار باران حفاظت می‌شود، اضافه کرد:  رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمازا و گاز سوز با کنترل ضروری بوده و در نصب و استفاده از بخاری‌ها، باز بودن مسیر خروج دود از مسیر دودکش در اماکن عمومی، گردشگری، کارگاه‌های معادن، مساجد و محل های اسکان مسافران اطمینان حاصل کنند.
انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.