اخبار ورزشی

پاکستان مرحله جدید اخراج پناهجویان افغان را شروع می‌کند

پاکستان مرحله جدید اخراج پناهجویان افغان را شروع می‌کند

پاکستان در حال آماده شدن برای راه اندازی مرحله دوم اخراج اتباع افغانستان با هدف اخراج نزدیک به یک میلیون پناهجوی «بامدرک» افغانستان است.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشریه پاکستانی «داون نیوز» نوشت مقام‌های شهرستان‌ها و پلیس این کشور دستورالعمل‌هایی را مبنی به تثبیت محل و گردآوری اطلاعات از محل نگهداری اتباع افغانستان در سراسر کشور دریافت کرده است.

در این گزارش از یک مقام که خواسته نامش فاش نشود، نقل شده که اداره‌های محلی و پلیس دستوراتی را برای تسریع دریافت محل دارندگان کارت شهروندی افغانستان(ACC) دریافت کرده‌اند.

هنوز تاریخ دور جدید اخراج پناهجویان افغان اعلام نشده است، اما یک مقام رسمی که خواست نامش فاش نشود، گفت این روند ممکن است در اوایل تا اواسط تابستان، پس از تایید دولت فدرال، آغاز شود.

«عابد مجید» دبیر ارشد خیبرپختونخوا دراین‎‌باره گفت: ما از قبل روند نقشه‌برداری را آغاز کرده‌ایم. این روند پس از ماه رمضان افزایش خواهد یافت و ما امیدواریم که این روند را تا 30 آوریل(11 اردیبهشت) تکمیل کنیم.

از اکتوبر سال گذشته میلادی(آنلاین 1402) تاکنون، پاکستان بیش از نیم میلیون پناهجوی بی‌مدرک افغانستان را اخراج کرده است.

پاکستان ابتدا روند اخراج مهاجرانی را آغاز کرد که هیچ سندی اقامتی و مهاجرتی با خود ندارند. در مرحله دوم قرار است مهاجرانی اخراج شوند که مدرک مهاجرتی «کارت شهروندان افغان» را دارند و در مرحله سوم مهاجرانی اخراج خواهند شد که کارت مهاجرت سازمان ملل را دارند.

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.