اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

سئو مهم تر از نون شب

طراحی سایت از نان شب واجب تر است – راه اندازی  یک سایت قدرتمند برای هر کسب و کار بسیار مهم است و سئو البته از آن مهمتر – طراحی صفحات سایت یا ایجاد کاتالوگهای اینترنتی زمانی صرفا جهت اطلاع بازدیدکنندگان خاص و یا خالی نبودن عریضه بود و هیچگاه دغدغه اصلی کارفرمان یا مدیر یک شرکت به حساب نمی آمد . البته این مربوط به زمانی بود که محتوا ارزشی به میزان ارزش محتوای کنونی نداشت و شرکتها و اشخاص بجز اطلاعات تماس و یک متن معرفی محتوایی را الزامی نمی دانستند.

سئو در شیراز یعنی ورود به یک رقابت سنگین با سایت های دیگری که در حوزه فعالیت شما کار میکنند. چون که شما باید بهتر از این سایت ها عمل کنید تا در نتایج گوگل به رتبه های بالاتر از آنها برسید. پس برای موفقیت لازم است که شناخت کافی از رقبای خود داشته باشید. این شناخت باید از جنبه های مختلفی باشد و به آنالیز و شناسایی رقبای کسب و کار شما کمک کند تا با افزایش درصد موفقیت شما، همیشه یک قدم از آنها جلوتر باشید.

تفاوت گذشته سایت با امروز

گذشته یعنی قبل از دینامیک و پویا شدن سایتها .سایتهای استاتیک بسیار بی حرکت و تقریبا مرده بودند .و صفحات سایت های پویا همانطور که از نامش پیداست بسیار پویا و در هر لحظه قابل تغییر است. در گذشته ارزش محتوا به این معنا درک نمی شد.ولی به تدریج سایتها معنای جدیدی پیدا کردند.دنیا خود را در تسخیر سامانه های قدرتمند، موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی دید و همه ملزم به استفاده از این مقیاس گسترده اطلاعات شدند.

ارزش اطلاعات برای مشاغل مهم است

اطلاعات ارزش پیدا کردند اگر در مشاغل سنتی رقابت چشم در برابر چشم بود امروز اطلاعات حرف اول را می زند.اطلاعات موثر میزان تاثیر و ارزش و معیارهای یک سازمان را همانند یک ویترین روبروی مخاطبان قرار میدهد. به گونه ای که هر شخص اگر بهترین محتوا از نظر ساختار و کارآمدی و حتی نحوه نمایش را تولید و عرضه کند از دیدگاه عموم بهترین است . و همین موضوع باعث رشد قابل توجه سایتهایی شد که معیار اصلی رشد شرکتها و سازمانها شده اند.

سایتها نقش ویترین کسب و کار را دارند

درحال حاضر روال کارها طوری رقم خورده که هر چقدر برنامه بازاریابی قوی و برنامه ریزی شده ای را دنبال کنیم در آخر حتی مخاطب عادی از ما آدرس سایت شرکت را برای اطمینان طلب می کند.سایتها از دیدگاه مشتریان تعاریف زیادی دارند. اما به طورکلی سایتها نماینده ای قدرتمند برای نمایش محصولات و خدمات شرکتها و سازمانها و حتی اشخاص در دهکده جهانی اینترنت هستند.

شرح کلی فعالیت طراحی سایت وسئو

طرحی سایت و سئو مقوله ای جدا از هم نیستند و هر سایتی بعد از فرایند پیچیده طراحی و راه اندازی و  تولید محتوا نیاز به تنظیمات و برنامه ریزی های زمانبندی شده سئو هستند . سئو به مفهومی ساده یعنی معرفی صفحات و محتوای سایت به موتورهای جستجو است که البته در این مورد هم تعاریف با توجه به فریمورکها و سیستم های مدیریت محتوا و حتی شبکه های مجازی با هم متفاوت اند.

طراحان سایت چه کسانی هستند.

طراحان سایت اشخاصی هستند که تقریبا خستگی ناپذیرند و قصد دارند به جهت علاقه بی حد خود از شبکه اینترنت حداقل کارموثری برای کسب درآمد و یا سرگرمی ها و حتی آینده نگری های خود داشته باشند. داشتن علاقه به موضوعات جدید و نو آورانه و خلق ایده های جدید کسب و کار و شاخ و برگ دادن  به کسب و کارهای سنتی بخشی از طرز فکر خلاقانه این افراد است و همین موجب تبلور ایده های استارت آپی جدید است.

search intent چیست؟

بیایید اول از همه یک پاسخ ساده به اینکه Search Intent چیست بدهیم، در غیر این صورت به همین موضوعی که می خواهیم درباره آن صحبت کنیم خیانت کرده ایم. Search Intent که به آن User Intent هم می گویند، معنی اش در فارسی می شود “نیت جست و جو” یا به عبارت ساده تر “هدف از جست و جو کردن” که تعریف آن هم در همین معنای آن نهفته است.

Search Intent در واقع هدف اصلی کاربر موتور جست و جو از تایپ کردن یک Query در نوار جست و جوی یک موتور جست و جو است. ما 4 نوع Search Intent داریم که شامل Informational یا اطلاعاتی، Commercial یا تبلیغاتی، Navigational یا راهبری و Transactional یا پرداختی می شوند. حال در سئو سایت ما باید به تمامی این موارد توجه کنیم و حتما لازم است که در سئو سایت Search Intent های مختلف را بشناسیم. چرا؟

بگذارید یک مثال برای شما بزنیم که این مطلب را خوب درک کنید. فرض کنید شما دلتان شدیدا هوس قرمه سبزی کرده است که همه ما می دانیم که بر هر دردی دواست. حال شما خیلی گرسنه هستید و هرچه زودتر قرمه سبزی می خواهید. پس سریع به سراغ گوگل می روید و تایپ می کنید “دستور پخت سریع قرمه سبزی” و یک سری نتایج برای شما می آید. مثلا نتیجه اول را نگاه می کنید و به نظرتان جالب می رسد. اما دستور پختی که ارائه می دهد حداقل 3 ساعت زمان لازم دارد. پس صفحه را می بندید و به سراغ نتیجه دوم می روید. نتیجه دوم همان چیزی است که می خواهید و به شما آموزش می دهد که در نیم ساعت قرمه سبزی درست کنید. (فکر نکنم چیز جالبی از آب دربیاید) اینجاست که گوگل می فهمد نتیجه دوم بهتر است.

اهمیت Search Intent چیست ؟ چرا در سئو سایت مهم است؟

با مثالی که بالاتر زدیم باید متوجه شده باشید که اهمیت Search Intent چیست و بگذارید به شما بگوییم که Search Intent هدف شماره یک گوگل است. پس اگر می خواهید سئو سایت موفقی داشته باشید، Search Intent باید رویکرد اصلی شما باشد. گوگل روز به روز دارد تلاش می کند که کاربر را همیشه به هدف اصلی اش برساند. این هدف اصلی همان Search Intent است و گوگل هم سایت هایی را در اولویت قرار می دهد که وقتی کاربر عبارتی را جست و جو می کند، پاسخ کاربر را طبق قصد و نیت کاربر بدهند و کاربر بعد از خواندن آن صفحات، سراغ صفحه دیگری نرود. ما می دانیم که گوگل به محض اینکه کاربر وارد موتور جست و جویش می شود، رفتار او را زیر نظر دارد و طبق رفتار کاربر است که به سایت های داخل موتور جست و جویش رتبه می دهد.

بله درست است که همچنان بک لینک ها مهم هستند و همچنان فاکتور های دیگر سئو سایت سر جایشان هستند. اما این Search Intent است که می تواند حتی از همه آن ها نیز مهمتر باشد. حال شما بهترین محتوا را هم نوشته باشید، در بهترین سایت ها بک لینک داشته باشید و مثل موشک هم سایت شما بارگذاری بشود ولی کاربر را به آن چیزی که می خواهید نرسانید، گوگل خیلی از این موضوع خوشش نخواهد آمد. حال چه کاری باید انجام دهیم؟ ما برای شما یک سری روش خوب آماده کرده ایم که بتوانید Search Intent کاربران موتور جست و جو را پاسخگو باشید. پس در ادامه همراه ما باشید.