اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

دکوراسیون مدرن یا سنتی ؟ شما کدام را انتخاب می کنید؟

انتخاب سبک چیدمان داخلی منزل اهمیت بسیار مهمی دارد و می‌توان با تغییرات کوچکی روحیه افراد را متحول کرد، بسیاری از افراد فکر می‌کنند چیدمان سنتی شور و هیجان چندانی به خانه نمی‌دهد و قدیمی بودن سبک چیدمان می‌تواند زندگی را یکنواخت کند، بنابراین به سبک‌های مدرن چیدمان روی می‌آورند، در مقابل عده‌ای دیگر هم که کلا معتقدند مدرنیته باعث افسردگی و روزمرگی می‌شود بنابراین ترجیح می‌دهند که سبک‌های سنتی و پر نقش و نگار را انتخاب کنند و نظرشان بر این است که حضور رنگ‌ها و طرح‌های زیاد و متنوع افراد را سر کیف می‌آورد.

اما به‌طور کلی این نظرات بیشتر بسته به شخصیت و روحیات افراد شکل می‌گیرد و هرکس با توجه به روحیاتش با یکی از نوع چیدمان احساس بهتری دارد و عواملی مانند سن و جنسیت و منطقه زندگی هم می‌تواند تاثیر بسزایی روی این تصمیم‌گیری بگذارد. بسیاری از افراد هم ترکیبی از سبک مدرن و سنتی را انتخاب می‌کنند و تجربه هم نشان داده که اگر تلفیق این دو به درستی صورت گیرد در کنار هم می‌توانند ترکیب چشم‌نوازی به وجود بیاورند. اما درواقع تا قبل از سال 1950 سبک مدرن چندان در زندگی افراد مطرح نبود و این حاصل صنعتی شدن جوامع بود و کم کم در زندگی مردم نقش پیدا کرد و مهم شد.

ویژگی ‌های دکوراسیون مدرن در سادگی و خطوط صاف و هندسی است استفاده از خطوط صاف و هندسی در طراحی فضا، مبلمان و اکسسوری‌ها از بارزترین ویژگی‌های سبک مدرن است. رنگ‌های خنثی: رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری، کرم و مشکی پایه و اساس رنگ‌بندی در سبک مدرن هستند. مبلمان مینیمال: مبلمان در سبک مدرن ساده، کاربردی و بدون تزئینات اضافی هستند
یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های سبک مدرن زندگی، سادگی و استفاده از رنگ‌هایی در یک طیف و با شید‌های متفاوت است که معمولا هم تناژ خاکستری دارند و خود رنگ خاکستری نشان‌دهنده مدرنیته است. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز خانه‌های مدرن داشتن پنجره‌های بسیار بزرگ و بلند است که باعث ایجاد حس متفاوت می‌شود. استفاده زیاد از رنگ سفید و استیل هم ویژگی‌های دیگری از سبک مدرن است و مخصوصا استیل فضای مدرن را به خوبی و به شدت می‌تواند به نمایش بگذارد.
یکی از تفاوت‌های اصلی خانه‌های مدرن و سنتی در شکل معماری آنها است، خانه‌های مدرن برخلاف خانه‌های سنتی که در معماری شان اغلب از شکل‌های منحنی استفاده می‌شده بیشتر مکعبی هستند و گوشه‌دار و اگر خانه‌هایی را که به تازگی ساخته می‌شوند در نظر بگیرید حتی اشکال هندسی زاویه دار غیرمعمولی همچون مثلث و شش ضلعی و… را هم مشاهده می‌کنید. بنابراین چیدمان این خانه‌ها باید ساده‌تر باشد و اگر شما در چنین خانه‌هایی سکونت دارید بهتر است تا می‌توانید از رنگ‌های ساده و روشن و چیدمان منزل با وسایل ساده استفاده کنید تا به‌خاطر زاویه‌دار بودن معماری اتاق‌ها ظاهر خانه شلوغ و عجیب به نظر نرسد.

ترکیب مدرن و سنتی

یکی از کارهایی که برای ترکیب چیدمان مدرن و سنتی می‌توانید انجام دهید این است که در کنار میزهای مربع شکل مدرن از مبلمان چوبی کلاسیک استفاده کنید یا برعکس. لزومی ندارد کوسن‌هایی که برای مبلمان کلاسیکتان انتخاب می‌کنید حتما مطابق با پارچه آن انتخاب شود و گاهی با یک تضاد درست هم می‌توانید چندکوسن با طراحی‌های مدرن برایشان انتخاب کنید. در مورد پارچه‌های پرده‌ای هم همین‌طور؛ لزومی ندارد هر سه تکه پارچه پرده اتاق‌پذیرایی شما از پارچه‌های کلاسیک و گلدار باشد می‌توانید با ترکیب پارچه‌های گلدار و پارچه‌های ساده و مات مدرن ترکیب بسیار زیبایی به وجود بیاورید.

همان طور که می دانید یکی از مهم ترین تفاوت های خانه های مدرن و سنتی، شکل معماری آنها می باشد. دکوراسیون سنتی بر پایه زرق و برق و تجملات استوار است، اما در دکوراسیون مدرن سادگی و مات بودن حرف اول را می زند. اما شما این امکان را دارید که این دو سبک را باهم تلفیق کرده و با در کنار هم قرار دادن آنها فضایی دلنشین را ایجاد کنید.

اهمیت دکوراسیون داخلی :

انتخاب سبک دکوراسیون برای هر خانه ای بسیار اهمیت دارد و این امر به قدر مهم است که با تغییرات کوچکی می توان روحیه افراد خانه را متحول کرد. بعضی از افراد به این علت به دکوراسیون مدرن رو می آورند که گمان می کنند دکوراسیون سنتی شور و هیجان زیادی به خانه نمی آورد و به دلیل قدیمی بودن سبک  دکوراسیون این امکان وجود دارد که زندگی را یکنواخت و بی روح کند. اما در نقطه مقابل افرادی هستند که فکر می کنند آنچه باعث افسردگی و روزمرگی می شود، چیزی جز مدرنیته نخواهد بود.

از این رو ترجیح می دهند که از سبک سنتی برای چیدمان منزل خود استفاده کنند. این افراد معتقدند که رنگ ها و طرح های زیاد باعث می شود تا انسان روحیه بشاش داشته باشد. اما بهتر است بدانید که همه این نظرات وابسته به شخصیت و روحیات افراد خواهد بود و هر کس با توجه به روحیاتی که دارد از سبک خاصی برای دکوراسیون منزل خود استفاده می کند.

نکته مهم این است که عوامل زیادی چون  سن، جنسیت و منطقه زندگی و… می تواند تاثیر بسزایی روی این تصمیم گیری داشته باشد. البته کسانی هم هستند که ترکیب این دو سبک را می پسندند و جالب اینجاست که اگر تلفیق این دو سبک در کنار هم به درستی صورت بگیرد، چیدمان شیک و چشم نوازی ایجاد خواهد شد.

تفاوت خانه مدرن و سنتی :

یکی از تفاوت های اصلی خانه های مدرن و سنتی در شکل معماری آنها است. بهتر است بدانید که در خانه های سنتی از اشکال منحنی استفاده می شود. اما در خانه ای که با سبک مدرن ساخته شده باشد، اشکال مکعبی و گوشه دار و حتی اشکال هندسی زاویه دار غیر معمول مانند مثلث و شش ضلعی هم دیده می شود. در خانه های مدرن باید از چیدمان ساده تری استفاده شود و حتی استفاده از رنگ های ساده و روشن هم پیشنهاد ایده الی برای این سبک خانه ها می باشد، تا ظاهر خانه شلوغ و عجیب به نظر نرسد. اما آنچه که در دو سبک یکسان است، نور داخلی می باشد که به طور معمول در هر دو سبک باعث بزرگ تر نشان دادن فضا می شود.

همان طور که می دانید آشپزخانه فضایی از خانه است که معمولا به سبک سنتی دکوراسیون می شود، اما شما این امکان را دارید که با انتخاب وسایلی با رنگ نقره ای و دودی و حتی وجود لامپ های سقفی شیشه ای آن را تبدیل به آشپزخانه ای مدرن نمایید. البته می توانید به و جای چوب از سنگ برای سطوح کابینت ها استفاده کنید و وسایل آشپزخانه را از استیل انتخاب کنید.

با استفاده از دکورهایی  به شکل جعبه می توانید ظاهر اتاق خود را مدرن کرده و برای اینکه جلوه اتاق نشیمن را مدرن سازید، بهتر است از مبلمانی با طراحی غیرمتعارف و تضاد رنگی تیره و روشن استفاده کنید. البته بهتر است که مبلمان طوری چیده شود که حس صمیمیت را هم در بین اعضای خانه در اتاق نشیمن القا کند.

ترکیب مدرن و سنتی :

شما این امکان را دارید که در خانه خود از هر دو سبک مدرن و سنتی استفاده کنید. اما بهتر است بدانید که برای ترکیب این دو سبک باید در هنگام چیدمان اصولی را رعایت کنید. برای مثال در کنار میزهای مربع شکل مدرن از مبلمان چوبی کلاسیک استفاده کنید یا برعکس. حتی می توانید برای مبلمان کلاسیک منزل خود از کوسن هایی با رنگ متضاد و طراحی مدرن بهره بگیرید. در مورد انتخاب پرده هم می توانید از ترکیب این دو سک استفاده کنید. برای مثال می توانید با ترکیب پارچه های گلدار و پارچه های ساده و مات مدرن ترکیب بسیار زیبایی به وجود بیاورید. ایده دیگری که می توانید از آن استفاده نمایید، وجود یک میز براق در کنار مبلمانی مات است. البته توجه داشته باشید که اگر بر روی هر میزی در اتاق نشیمن شیشه قرار دهید، آن را براق جلوه می دهد.

تصمیم گیری برای انتخاب کف پوش بسیار متفاوت می باشد. بعضی از افراد با اینکه تمام وسایل آنها مدرن است، اما ترجیح می دهند از فرش ایرانی برای کفپوش منزل خود استفاده کنند. البته شایان ذکر است که امروزه فرش های مدرن که دارای طرح های ساده و  اشکال هندسی مختلف هستند، به صورت تک رنگ و در اندازه های نسبتا” کوچک در بازار موجود است و شما می توانید به راحتی آنها را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. نکته مهم این است که قرار دادن فرش ایرانی در کنار دکوراسیون مدرن جلوه خوبی پیدا می کند، چون فرش ایرانی نقش و نگار بسیاری دارد و رنگ های متنوع و شاد آن در کنار رنگ های خاکستری و سفید فضای مدرن می تواند روح و تازگی به فضا ببخشد.