طراحی بروشور لوازم آرایشی در اصفهان

با توجه به اینکه سایز و سایز داروها بسیار متنوع است، چاپ جعبه دارو نیز متنوع است. اما چاپ جعبه دارو باید بر اساس اصول بسته بندی دارو باشد. طراحی بروشور در اصفهان ، از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا بروشور یکی از ابزارهای موثر در تبلیغات و بازاریابی است . اولین مرحله در چاپ، طراحی طرح تیغه جعبه و نمایشگر سه بعدی است. طراحی سه بعدی به شما امکان می دهد اندازه جعبه را به صورت سه بعدی ببینید. مرحله دوم طراحی کارتن و جعبه بسته بندی است. طبق اصول بسته بندی دارو در یک طرف جعبه مشخصات سازنده و اطلاعات کلی دارو به فارسی درج شده است. در طرف دیگر، همین اطلاعات به زبان انگلیسی وارد شده است.

طراحی بروشور لوازم آرایشی

عوامل موثر در قیمت چاپ و بسته بندی قیمت چاپ بسته بندی دارو بستگی به سایز محصول (طول، عرض، ارتفاع)، وزن محصول، مقدار و … طرح، روی، قالب و … اگر تیراژ جعبه کم باشد قیمت کل یک جعبه نسبت به تیراژهای بالاتر بیشتر می شود. به همین دلیل چاپ بسته بندی دارو با تیراژ کم مقرون به صرفه نیست. سفارش طراحی بسته بندی دارو طراحی بسته بندی دارو علاوه بر حفظ زیبایی‌های بصری باید از دارو در برابر آسیب‌های فیزیکی و محیطی مثل نور محافظت کند. با طیف گسترده‌ای از مدل‌های بسته بندی موجود در بازار، انتخاب یک بسته مناسب برای محصول شما می‌تواند گیج کننده باشد؛

به خصوص برای محصولات دارویی که نیاز به سطوح خاصی از حفاظت دارند. طراحان سلام گرافیک آماده پذیرش سفارش بسته بندی دارو در انواع شکل و جنس هستند. نکات طراحی بسته بندی دارو همانطور که تا کنون اشاره کردیم بسته‌ بندی دارو باید با حساسیت بالا و مطابق با اصول و استانداردهای مربوطه طراحی شود. شرکت سلام گرافیک با آگاهی کامل از نکات طراحی بسته بندی، طراحی بسته بندی در مشهد، اصفهان، تهران، یزد و… را نیز انجام می‌دهد تا به افزایش سهولت کار شما کمک کند. در ادامه برخی از نکات مهمی که بهتر است در طراحی بسته بندی دارو مد نظر داشته باشید را بررسی می‌کنیم، عموما داروخانه‌ها میزان داروی بالایی را به فروش می‌رسانند.

طراحی و ساخت بسته بندی دارو بر چه اساسی انجام می‌شود؟ طراحی بسته بندی دارو اول از همه باید طبق استانداردهای ملی و بین‌المللی انجام شود. موارد دیگری مانند مشخص کردن کاربرد رنگ‌ در بسته بندی دارو، استفاده از فونت بریل برای افراد نابینا، چاپ اطلاعات بر روی جعبه به هنگام عبور از دستگاه بسته بندی، استفاده از پلمپ جعبه و موارد تایید مانند برچسب اصالت کالا و برچسب‌های حرارتی، اهمیت زیادی دارد. طراحی بسته دارو با ظروف پلاستیکی ظروف پلاستیکی از دیگر انواع بسته بندی برای محصولات دارویی هستند و طراحی بسته بندی پلاستیکی می‌تواند به فروش و جذب مشتری کمک کند. از جمله مزایای استفاده از این نوع بسته بندی می‌توان به نشکن بود و قابلیت جمع شدن آن اشاره داشت.

از طرفی دیگر وزن ظروف پلاستیکی بسیار سبک بوده و حمل آن آسان است. امروزه ظروف پلاستیکی مناسب برای طراحی بسته بندی داروها در انواع شکل‌ها و رنگ‌ها و حجم‌های مختلف و مطابق با اصول بسته بندی داروها تولید و عرضه می‌شوند. ظروف شیشه ای برای بسته دارو از دیگر متریال‌های مورد استفاده برای بسته بندی ظروف داروها ظرف‌های شیشه‌ای است. یکی از دلایل استفاده از شیشه برای بسته بندی داروها مقاومت آن در برابر رطوبت است. طراحی بسته بندی شیشه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است. در بسیاری از مواقع برای محافظت دارو در مقابل نور از شیشه‌هایی با رنگ‌های تیره استفاده می‌شود.

از دیگر مزایای استفاده از این نوع بسته بندی مقرون به صرفه بودن و سهولت در پر کردن است. البته توجه داشته باشید که نوع دارو نیز در انتخاب بسته بندی بسیار مهم است. با توجه به اینکه ممکن است سطح ظرف شیشه‌ای به دلیل آزادسازی قلیایی محصول را تحت تاثیر قرار دهد نمی‌توان از آن برای تمام داروها استفاده کرد. کاربرد ظروف فلزی در بسته دارو در بسته بندی دارو از چه فلزی استفاده می‌شود؟معمولا بسته بندی فلزی به دلیل نفوذناپذیری، کاهش خطرات آلودگی، و همچنین قابلیت محافظت از محصول در برابر ضربه و رطوبت گزینه بسیار مناسبی برای بسته بندی بسیاری از محصولات دارویی به شمار می‌روند.

البته توجه داشته باشید که معمولاً لایه ‌های بسته بندی داروها دو بخش دارد. معمولاً بسته بندی اولیه با توجه به نوع دارو از میان فلز، پلاستیک، و شیشه انتخاب می‌شود. بسته بندی ثانویه نیز از کارتن و جعبه‌های مقوایی است. معمولاً طرح‌های گرافیکی و اطلاعات لازم برای مصرف‌کنندگان بر روی بسته بندی ثانویه چاپ می‌‌شوند. طرح‌های گرافیکی آن نیز با توجه به گروه سنی مصرف‌کننده تغییر می‌کنند. داروها برای ذخیره‌سازی و حمل و نقل در جعبه‌های بزرگ‌تر به عنوان بسته بندی سوم قرار می‌گیرند. جعبه‌های مقوایی دارو از جمله رایج‌ترین روش‌های بسته بندی داروها استفاده از جعبه‌های مقوایی و کارتنی است.

جعبه‌های مقوایی را می‌توان عنصر اصلی در صنعت بسته بندی به ویژه صنایع غذایی و دارویی دانست. با چاپ جعبه مناسب می‌توان محصول را به صورت کاملاً بهداشتی ارائه داده و از آن در برابر صدمات احتمالی محافظت کرد. این نوع بسته بندی‌ها ایمن و ارزان بوده و می‌توانند مقادیر زیادی از محصول مورد نظر را در خود جای دهند. علاوه بر این جعبه‌های مقوایی قابل بازیافت هستند و از این طریق به حفظ محیط زیست و کاهش هزینه‌ها نیز کمک می‌کنند. جعبه‌های دارویی در برابر تراوش مواد نیز مقاوم بوده و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند دارو در بسته بندی نفوذ کند. خوشبختانه بسیاری از شرکت‌های بسته‌ بندی دارویی حفاظت از محصول پس از بسته بندی را نیز تضمین می‌کنند.

چاپ لیبل گچی: این نوع لیبل ها همانطور که از نامش پیداست بعد از چسباندن به سطح سفت و خشک میشود و نمیتوان آن را با خیال راحت جدا کرد و در هنگام کندن آن ، خرد شده و از بین میرود این لیبل ها در مواردی مانند گارانتی و یا پلمب بسته بندی کالاست که نتوان برچسب را باز کرده و دوباره چسباند. این لیبل ها چسبندگی بسیار بالایی دارند اما به دلیل جنس خاص آن ها، کیفیت چاپ در آن ها کمی پایین تر از لیبل های کاغذی است.. چاپ برچسب متالایز ضد آب: لیبل های متالایز از مواد پی وی سی ساخته شده و در سه رنگ طلایی، نقره ای و هفت رنگ تولید و چاپ می شوند. این تگ ها لوکس ترین و زیباترین لیبل های موجود در بازار هستند.

متالایز پی وی سی جدا از اینکه به دلیل داشتن مواد پی وی سی بسیار بادوام و ضد آب هستند، بسیار ظریف و براق هستند و رنگ های  طلایی و نقره ای بسایر شکیل و درخشنده است. از برچسب متالایز در محصولاتی که نوع بسته بندی باید شیک باشد مانند شیشه ی عطر و ادکلن و زعفران میتوان استفاده کرد. لیبل متالایز کاغذی لیبل های کاغذی متالیک فقط به رنگ نقره ای موجود هستند و توانسته اند زیبایی و ظرافت لیبل های متالایز را با قیمت بسیار مناسب تری برای مصرف کننده به ارمغان بیاورند. ترکیب قیمت مناسب به خاطر کاغذی بودن و زیبایی لیبل متالایز ، باعث شده این لیبل برای مواردی که نیاز به ماندگاری بالا و یا مقاومت در برابر آب ندارند بسیار پر کاربرد باشد.