اخبار عمومی

نصاب رفتار مردم نصاب رفتار سیاسیون

جوشش عواطف ملت ایران و سرریز شدن بی دریغ آن در خیابان های تهران، مشهد، قم، تبریز و بیرجند، سرمایه بزرگ اجتماعی است که در کمتر کشور دنیا می توان شبیه آن را سراغ گرفت. کدام رئیس جمهور و نخست وزیری این میزان از عواطف بی آلایش را به همراه خود دارد؟

به گزارش خبر فوری، محمد ایمانی در یادداشتی در تلگرام نوشت: بیانات رهبر انقلاب درباره رئیس جمهور شهید، حاوی دو بخش مهم است. نخست، درباره شخصیت آقای رئیسی که فرمودند:
“رئیس جمهور جامع‌الاطراف… رئیسی عزیز خستگی نمی شناخت… عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش… برادر بسیار خوب، مسئولی کارآمد و با کفایت و صمیمی و جدی… ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزش را از دست داد… برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است، بر همه چیز ترجیح داشت”.

دوم؛ رویکرد توام با متانت و حکمت نسبت به این مصیبت تلخ و تبدیل آن به فرصت پیشرفت:
“چاره‌ای نیست؛ اینها را باید تحمل کرد در راه خدای متعال.
به رغم این فقدان، حرکت کشور هیچ تغییری نخواهد کرد
حادثه از دست دادن رئیس جمهور و جمعی از مسئولین و همراهان آنها، سنگین است؛ اما در طول دوران جمهوری اسلامی همواره مشاهده کرده‌ایم که بر اساس حکمت الهی و با صبر و پایداری مردم، حوادث تلخ منشاء پیشرفت‌ها و حرکت‌ها شده‌اند.
از دست دادن شهید دکتر رئیسی برای ما سخت است؛ اما به لطف خداوند، ملت ایران از این حادثه تلخ به عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد، همان‌گونه که در سال‌های گذشته از حوادث سخت تولید فرصت شده است.  ان‌شاءالله ملت ایران از این حادثه سود خواهد برد”.

این بیانات، اشاره به ظرفیت تاریخی موجود در ملت ایران بر ای تبدیل تلخی ها و چالش ها و تهدید ها به فرصت است.
تبدیل جنگ تحمیلی به دفاع مقدس، تبدیل تهدید گروهک های نفوذی و تروریست به فرصت بیداری و رشد عمیق بینش عمومی، تبدیل چالش تحریم به فرصت شکوفایی استعداد های نخبگان، نمونه هایی از این توانمندی بزرگ است که در اثر اهتمام خواص متعهد حاصل شده است.
شهادت رئیس جمهور خدمتگزار، مصیبتی بزرگ برای ملت ماست، اما در گام اول به برکت اخلاص شهید و همراهانش و مدیریت حکیمانه رهبر انقلاب، تبدیل به عامل همدلی کم نظیر ملی شد.
جوشش عواطف ملت ایران و سرریز شدن بی دریغ آن در خیابان های تهران، مشهد، قم، تبریز و بیرجند، سرمایه بزرگ اجتماعی است که در کمتر کشور دنیا می توان شبیه آن را سراغ گرفت. کدام رئیس جمهور و نخست وزیری این میزان از عواطف بی آلایش را به همراه خود دارد؟
همچنین در کنار اعزام هئیت های عالی رتبه ۷۰ کشور برای ابراز همدردی و عرض تسلیت، عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران از کشمیر و هند و پاکستان و افغانستان، تا عراق و سوریه و ترکیه و لبنان و یمن و فلسطین و جنوب خلیج فارس و برخی کشورهای آفریقا و آمریکای لاتین به نمایش درآمد.
اکنون نوبت جریان های سیاسی است که این همدلی قدرت آفرین و الهام بخش را با قدرشناسی پاس بدارند، و رویکرد آینده خود در انتخابات و پس از آن را در تراز و نصاب همین همدلی قرار دهند. این رمز پیروزی های آینده ملت ما در برابر دشمنان خبیثی مانند آمریکا و اسرائیل و انگلیس است.

انتهای پیام