اخبار سلامت

قیمت برق در این کشور منفی شد!

قیمت برق در این کشور منفی شد!

به گزارش خبرگزاری خبر فوری، روزهای آفتابی در آلمان، به معنای حضور ابرهای خاکستری و سودآوری از طریق تولید انرژی خورشیدیاست. این روزها، غوطه‌وری این کشور در انرژی‌های تجدیدپذیر، باعث شده است که میزان انرژی بیشتر از میزان تقاضای مصرف‌کنندگان باشد.

بر اساس تحقیقات گروه اس‌ای‌بی، به‌تازگی تولیدکنندگان انرژی خورشیدی در دوره‌ای ۱۰ روزه، مجبور به کاهش ۸۷ درصدی قیمت‌ها در ساعات اوج تولید شده‌اند. در واقع، زمانی که تولید انرژی به اوج خود می‌رسد، قیمت برق به زیر صفر کاهش می‌یابد.

به طور متوسط، هزینه‌ی دریافتی برای انرژی خورشیدی به ازای هر مگاوات ساعت، به ۹٫۱ یورو رسیده که به میزان چشمگیری کمتر از هزینه‌ی انرژی غیرخورشیدی است. در ساعات غیرخورشیدی، قیمت انرژی به ازای هر مگاوات ساعت ۷۰٫۶ یورو است.

بانک مرکزی سوئد نوشته است: «این اتفاق زمانی برای قیمت برق پیش می‌آید که حجم برق بی‌رویه، بیشتر از تقاضا باشد: قیمت‌ها زمانی سقوط می‌کند که انرژی بی‌رویه، به بیشترین حد در تولید برسد.»

هزینه انرژی خورشیدی به ازای هر مگاوات ساعت، ۹٫۱ یورو و هزینه انرژی غیرخورشیدی، ۷۰٫۶ یورو است.

موج بی‌سابقه‌ی تأسیسات خورشیدی در سال گذشته، با افزایش موجودی فراتر از مصرف، موجب سقوط قیمت برق در آلمان شده است. بیارن شیلدروپ، تحلیلگر ارشد محصولات اس‌ای‌بی، خاطرنشان می‌کند: «تا پایان سال ۲۰۲۳، ظرفیت کل انرژی خورشیدی به ۸۱٫۷ گیگاوات رسید، در حالی که بار تقاضا تنها ۵۲٫۲ گیگاوات بود.» تفاوت بین این دو در تابستان افزایش می‌یابد، زیرا در این فصل تولید به اوج و تقاضا به کمترین حد می‌رسد.

البته، لازم به ذکر است که مصرف‌کنندگان نیز از قیمت پایین انرژی سودی نمی‌برند، زیرا بیشترین میزان انرژی معمولاً در ساعات غیرخورشیدی مصرف می‌شود. شیلدروپ می‌گوید اگر تأسیسات جدید توسط یارانه‌ها یا قراردادهای خرید برق تشدید نشود، سودآوری مضاعف می‌تواند در نهایت توسعه‌ی خورشیدی آلمان را متوقف کند.

در عوض، تمرکز روی اصلاحاتی است که باعث می‌شود انرژی تولیدشده‌ی بیشتری مصرف شود، مانند سرمایه‌گذاری در ساخت باتری‌ها و زیرساخت‌های شبکه. شیلدروپ می‌گوید: «این امر، به مرور زمان از دسترسی به «انرژی رایگان» می‌کاهد و قیمت ساعتی انرژی خورشیدی را افزایش می‌دهد. این امر، در نهایت به رشد مجدد در ظرفیت انرژی خورشیدی می‌انجامد.»

۲۲۷۲۲۷

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.