اخبار جامعه

همه ادیان باید برای حفظ ارزش‌ها در جامعه و خانواده تلاش کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور میزبان تعدادی از خاخام‌های یهودی بودند که برای عرض تسلیت و شرکت در مراسم تشییع خادم‌الرضا، رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، و هیأت همراهشان به کشورمان سفر کرده‌اند.

در این دیدار، یکی از مهمانان به نام آقای یسرول به نمایندگی وارد گفت‌وگو شد و گفت: سالیان پیش خداوند به ما کمک کرد تا با جمهوری اسلامی آشنا شویم. حضرت آیت الله خمینی، بین یهودیت و صهیونیسم تمییز قائل شدند و این دو را کاملاً متفاوت از یکدیگر دانستند که همین دلیل تبلیغات منفی علیه ایران و مبارزه ایران با صهیونیسم، و نه یهودیت، است.

وی رئیس جمهور شهید کشورمان را بسیار مردمی و پرتلاش دانسته و افزودند در مراسم تشییع ایشان، علاقه به رهبری و رئیس جمهور شما در میان مردم موج می‌زد. ما هرچه راه می‌رفتیم جمعیت بود و موج مردم و پای ما درد گرفت اما جمعیت تمام نشد.

در رابطه با موضوع زنان و خانواده نیز، مهمانان به ایمان به خدا ترسی مردم ایران اشاره کردند و آن را عامل حفظ خانواده و پیش‌گیری از آسیب‌ها دانستند.

خزعلی نیز در این دیدار به ضرورت اتحاد بین ادیان الهی پرداخته، ابراز داشت: امام خمینی (ره) معتقد بود “اگر همه پیامبران در یک زمان جمع شوند هیچ اختلافی بین آنها نخواهد بود چون همگی به دنبال یک غایت نهایی و هدف الهی هستند.” اگر پیروان ادیان هم با این نگاه، حرکت و به هدفی بزرگ‌تر فکر کنند همه ادیان می‌توانند با یکدیگر متحد باشند تا دنیای زیباتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: در مورد رئیس جمهور فقیدمان بسیار درست فرمودید. دشمن سعی کرد ایشان و جایگاهشان را مورد هجمه و صدمه قرار دهد اما باز خداوند ایشان را انتخاب کرد و با شهادت ایشان بار دیگر عشق و شور مردم به رهبری و رئیس جمهور در خیابان‌ها نمایان شد.

معاون رئیس جمهور افزود: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: “کسی که برای خدا کار انجام دهد خداوند محبتش را در دل مردم قرار می‌دهد” که ما بخشی از این عشق و شور را در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان شاهد بودیم.

وی افزود: از دیگر وظایف ما در ادامه راه رئیس جمهور شهیدمان، ایستادن در مقابل انحرافاتی است که شیاطین مطرح می‌کنند تا انسان‌ها را از فطرت و زندگی طبیعی دور کنند، ما وظیفه داریم برای حفظ بشریت و اخلاق در مقابل آنها ایستادگی کنیم. بحث حجاب و حیا در همه ادیان مطرح شده و همه ادیان به حجاب اعتقاد دارند. همه ادیان برای زنان حرمت و ارزش خاصی قائل هستند و ما وظیفه داریم برای حفظ ارزش‌ها در جامعه و خانواده و حفظ هویت زنان تلاش کنیم.

وی از برگزاری وبیناری با موضوع جنبش جهانی تعهد به خانواده خبر دادند که به عنوان ابتکار عمل رئیس جمهور شهیدمان در سازمان ملل متحد مطرح شده است و در این راستا از ایشان و همه اندیشمندان و فعالان حوزه خانواده برای مشارکت و همکاری با هدف حمایت از بنیان خانواده دعوت به عمل آورد.

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.