اخبار ورزشی

۱۰بار صحنه گل قهرمانی پرسپولیس را چک کردم اما آفساید واضح نبود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، هدایت ممبینی دبیرکل کمیته فدراسیون فوتبال در حاشیه جلسه امروز هیأت رئیسه گفت: افشاریان در جلسه امروز حضور نداشت. اصولی هم به دلیل مسابقات لیگ یک رفتند. منتظر رأی دادگاه هستیم. افشاریان استعفا داده و دوست داشتند تا از حواشی دور باشند تا این موضوعات نیز بررسی شود.

وی در خصوص اینکه افشاریان دوباره به دادگاه انقلاب احضار شده، گفت: من در جریان نیستم چون ما را در جریان هم نمی‌گذارند.

هدایت ممبینی در رابطه با پرونده فساد در فوتبال اظهار داشت: وقتی جریانی به وجود می‌آید خیلی‌ها به درست و غلط به آن دامن می‌زنند. در رابطه با این پرونده اطلاعات ما زیاد نیست. وقتی رأی دادگاه برسد فدراسیون فوتبال در جریان خواهد گرفت و الان فقط بازپرسی است.

ممبینی درباره گل قهرمانی پرسپولیس توسط گئورگی گولسیانی و قهرمانی این تیم تاکید کرد: یکی از جذابیت‌های لیگ ما این بود که تا هفته آخر تکلیف قهرمانی روشن نشده بود و از باشگاه‌ها تشکر می‌کنم. رقابت خیلی خوبی بود. در خصوص آن صحنه نیز من نمی‌توانم چیزی بگویم زیرا که سخت است. من هم کسی را ندیدم که به طور قطع بگوید، آفساید بوده یا نبوده. در یک سانت ۲ سانت برخی اوقات ویدیوچک نیز نمی‌تواند متوجه شود. این صحنه‌ها با چشم مسلح نمی‌توان تشخیص داد و من حق را به کمک‌داور می‌دهم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص بیانیه‌های این فصل اظهار داشت: ما یک خانواده هستیم، خانواده بزرگ فوتبال. آخر جام هم یک تیم قهرمان می‌شود و همه باید به هم احترام بگذاریم. یک سری اتفاقات داوری نیز وجود دارد و همه به هم باید احترام بگذاریم. وی ادامه داد: ارکان قضائی و آئین‌نامه‌ها شاید نیازمند اصلاح باشد ولی خودمان باید احترام بگذاریم. بگذارید مردم ایران لذت ببرند. مرتب تیمی می‌بازد، دوم می‌شود و این چرخه ادامه پیدا می‌کند. ما اگر همه به هم احترام بگذاریم، به جذابیت فوتبال که این همه تماشاگر دارد، کمک کنیم. کسی نباید ذهنیت بدی داشته باشد.

ممبینی در خصوص اینکه برخی هواداران نسبت به برخی تصمیمات داوران بدبین هستند، گفت: ما همه فوتبال را دیدیم، یک صحنه‌ای بوده که هیچ کس نتوانسته به طور قاطع بگوید آفساید است یا نه. تکنولوژی نیز که نداریم. ما هم نمی‌توانستیم این ۳ بازی آخر را با VAR برگزار کنیم زیرا که فیفا به ما مجوز نمی‌دهد و به زور برای دربی مجوز داد.

دبیر کل فدراسیون فوتبال اظهار داشت: من ۱۰ بار چک کردم ولی اصلاً نمی‌شود تشخیص داد که آفساید بوده یا خیر.

وی در خصوص اینکه برخی بانوان نسبت به بلیت فروشی معترض بودند، گفت: ما در اکثر مواقع در فصل آینده لیگ برتر سخت‌گیری‌هایی خواهیم داشت. بحث بلیت فروشی به باشگاه‌ها مربوط می‌شود و نباید بگوییم فدراسیون. همه باشگاه‌ها باید در کنار هم، بحث بلیت فروشی و بحث ورزشگاه را پیگیری کنند تا هواداران به راحتی به ورزشگاه بیایند.

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.