اخبار جامعه

آماده‌باش ۵۰۰ آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم سالگرد ارتحال امام در تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آماده باش ۵۰۰ آتش‌نشان برای تامین ایمنی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبر فوری درباره تمهیدات آتش‌نشانی تهران برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی گفت:آتش‌نشانان شهر تهران همزمان با سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، در ۷۰ نقطه از اطراف حرم مطهر مستقر می‌شوند و علاوه بر آن ۱۳۸ ایستگاه آتش‌نشانی پایتخت در سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) در آماده باش کامل قرار دارند.  

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان به همراه تجهیزات، موتورسیکلت‌ها و خودروهای عملیاتی در اطراف محل برگزاری مراسم مستقر شده و تامین ایمنی این مراسم را به صورت همه جانبه برعهده می‌گیرند، گفت: ۵۰۰ نفر آتش‌نشان به همراه ۲۱۰ دستگاه انواع خودروهای عملیاتی سبک و سنگین و موتورسیکلت های آتش‌نشانی در ۷۰ نقطه از جمله درهای ورودی حرم مطهر، پارکینگ‌ها، صحن‌ها، شبستان‌ها، بزرگراه‌ها و خیابان‌های منتهی به حرم امام خمینی(ره)، عوارضی تهران-قم و… مستقر می‌شوند و تامین ایمنی مراسم را برعهده خواهند داشت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران خاطرنشان کرد: نیروهای آتش‌نشانی از شامگاه امروز یکشنبه، ۱۳ خرداد در نقاط از پیش تعیین شده مستقر می‌شوند و استقرار آنان تا پایان مراسم و عادی شدن تردد در معابر ادامه خواهد داشت. همچنین علاوه بر استقرارها مدیران عملیاتی نیز در طول برگزاری مراسم، با خودروهای خود به صورت گشت زنی از نقاط استقرار آتش نشانان بازدید خواهند کرد.

ملکی همچنین به شهروندان توصیه کرد که در حین حضور در مراسم اگر با وقوع حادثه مواجه شدند، حتما نکات ایمنی را مد نظر قرار داده و در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی، ضمن حفظ خونسردی سریعا مراتب را به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده یا به آتش‌نشانان مستقر در محل مراجعه کنند.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.