اقتصادی

اعزام بیش از ۶۰هزار زائر به سرزمین وحی/ بازگشت حجاج از یکم تا ۲۲ تیرماه

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر با اشاره به اینکه اعزام زائران بیت‌الله الحرام تا ۲۱ خرداد ادامه خواهد داشت، گفت: عملیات بازگشت حجاج نیز از یکم تا بیست و دوم تیرماه صورت می‌گیرد.

به گزارش خبر فوری حسام قربانعلی با بیان اینکه تا ساعت ۱۹ روزسیزدهم خردادماه حدود ۶۰هزار و ۲۰۰ زائر به سرزمین وحی اعزام شدند، اظهار کرد: میانگین تاخیر پروازها نیز حدود ۳۰دقیقه بوده است.

وی افزود: هواپیمایی معراج موفق به اخذ مجوزهای لازم برای ورود به آسمان عربستان نشد به همین دلیل فشار بسیار زیادی بر روی ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. همکاران ما به صورت شبانه روزی در حال انجام یک عملیات سنگین از ۲۱ ایستگاه پروازی به منظور رفاه حال حجاج بیت الله از سراسر کشور هستند.

سخنگوی ایران ایر ادامه داد: امروز عملیات انتقال حجاج از شهر یزد آغاز شده است که با پایان عملیات از شهر اردبیل و اصفهان تقارن دارد. همچنین ابتدای عملیات انتقال از بندر چابهار است.

وی خاطر نشان کرد: بندر چابهار یکی از نقاط کلیدی برای اعزام برادران اهل تسنن است که با توجه به بعد فاصله زمینی که از چابهار تا زاهدان حدود۸۰۰کیلومتر راه در جاده های با شرایط خاص هستند این خدمت به عنوان خدمت ویژه ارائه می شود.

قربانعلی تصریح کرد: همچنان پروازهای هما از فرودگاه حضرت امام به سمت مقصد مدینه النبی و فرودگاه جده ادامه خواهد داشت. بخش عمده ای از عملیات در شهرهای مختلف رو به پایان است. در ادامه عملیات، فردا انتقال حجاج از زاهدان را نیز خواهیم داشت. انتقال حجاج از چابهار و دو پرواز از جزیره قشم را خواهیم داشت. همچنین ۴روز عملیات در آذربایجان غربی و فرودگاه ارومیه پیش و رو خواهد بود.

وی اضافه کرد: از روز پانزدهم خرداد عملیات گسترده به طول ۷ روز از مرکز استان گلستان شهر گرگان خواهیم داشت و خدمتگزاری تا اعزام بیش از ۸۹هزار و ۷۰۰ زائر یعنی تا پایان روز ۲۱ خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: امسال عملیات بسیار سنگین است. در خلال عملیات یک فروند هواپیمای پهن پیکر ایرباس ۳۱۰با ۲۳۶صندلی وارد ناوگان شده است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. به وعده ای که برای توسعه و گستردگی خدمات داشتیم عمل کردیم. با توجه به اینکه حتی مجوزهای هواپیمای معراج اخذ نشد با همه سختی ها شهرهای زنجان و همدان را در دستور کار خود داشتیم و با نبود معراج هم آنها را فعال کردیم و به چرخه پروازی بازگرداندیم که با رضایت حداکثر حجاج همراه بود.

سخنگوی ایران ایر در پایان گفت: بعد از انجام مناسک حج پروازهای برگشت از تاریخ یکم تیرماه سال‌جاری کار خود را آغاز می کنند و این عملیات تا ۲۲ تیرماه به طول خواهد انجامید.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.