اخبار عمومی

افتخار رییس جمهور شهید آیت الله رییسی سربازی ولایت بود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی ظهر سه شنبه در مراسم گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد گفت: اگر امام راحل نهضت خود را با قدرت ادامه داد و رهبر معظم انقلاب نیز تا به امروز کشتی این انقلاب را به سلامت هدایت می‌کند، این امر به برکت قیام ۱۵ خرداد است.

وی گفت: شرط تحقق حاکمیت دینی، قیام و جهاد مردم است و دینداری صرفاً به جای آوردن عبادات دینی نیست‌.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اهل بیت علیهم السلام نیز دل پر دردی داشتند چرا که مردم در آن دوران اهل قیام و حرکت نبودند و دینداری را فقط اقامه عبادات می‌پنداشتند و امام علی علیه السلام در این خصوص فرمود، مردم مرا دوست دارند اما فرمانبردار نیستند.

وی افزود: قیام ۱۵ خرداد ماه سال ۴۲ به دلیل انجام سخنرانی امام راحل که ریشه آمریکا و اسرائیل را مورد حمله قرار داده بود صورت گرفت.

حاجی صادقی افزود: رژیم طاغوت پس از این سخنرانی که عصر عاشورای حسینی انجام شد، در سحرگاه ۱۵ خرداد به بیت امام راحل حمله کرد و مردم قم و سایر شهرهای کشور در دفاع از مرجعیت و امام راحل به میان آمدند و موجب بروز درگیری‌ها با عوامل رژیم طاغوت شد.

وی بیان کرد: مردم در ۱۵ خرداد ماه غیرت دینی خود را به نمایش گذاشتند و اهل قیام شدند و شعار دادند یا مرگ یا خمینی و تا پای جان از دین خدا دفاع کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ضمانت اجرای قانون مردم هستند و ماهیت اصلی انقلاب اسلامی احکام الهی است که ولایت فقیه راهبر این جریان است و اسلام بدون ولایت در مسیر نیست و در نهایت در برابر اهل بیت علیهم السلام و حقیقت دین می‌ایستد.

وی بیان کرد: اقتدار انقلاب اسلامی به مردم و جامعه دینی بستگی دارد و اساس و محور در همه صحنه‌ها مردم هستند و در طی ۶۱ سال از آغاز قیام ۱۵ خرداد تاکنون این مردم بودند که در میدان دفاع از این انقلاب پای کار هستند.

حاجی صادقی ادامه داد: مرحله دوم قیام ۱۵ خرداد در سال ۵۷ رقم خورد و امام راحل در طی ۱۵ سال کادر سازی کرد و اندیشه‌های وی به جامعه تسری پیدا کرد و در نهایت در ۲۲ بهمن سال ۵۷ ریشه رژیم ستم شاهی از جای کنده شد.

وی ادامه داد: در ادامه، استکبار به جان انقلاب اسلامی افتاد و آن چیزی که موجب حفظ انقلاب اسلامی شد، حضور مردم در صحنه بود و پیام ۱۵ خرداد این است که ماندگاری انقلاب اسلامی به حضور جهادی مردم بستگی دارد و ملت بزرگ ایران در این عرصه به خوبی عمل کرده است.

نباید اجازه تعطیلی مکتب رئیس جمهور شهید را داد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی سالگرد ارتحال امام راحل از بصیرت و روحیه جهادی ملت قدردانی کرد و فرمود حضور مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت موجب تبدیل مصیبت شهید رئیسی به حماسه شد تا جایی که دنیا در برابر ملت ایران سر تعظیم فرود آوردند.

وی گفت: مکتبی که رئیس جمهور شهید برپا کرد، نباید اجازه داد تعطیل شود و شهید رئیسی سبک جدیدی از مدیریت اسلامی را احیا کرد و آن این بود که نظام ولایی، ولایت محور است و همه باید نقش سربازی در این عرصه ایفا کنند.

حاجی صادقی افزود: بزرگترین پیام شهید رئیسی و شهید سلیمانی آن است که تا سرباز ولایت هستیم پیروزیم و آن روزی شکست می‌خوریم که بخواهیم در برابر رهبری نظریه پردازی کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز در آستانه انتخابات باشکوهی هستیم که دو موضوع مهم باید مورد توجه همگان قرار گیرد و آن این است که این مصیبت را باید به حماسه بزرگ تبدیل کرد که این امر در تشییع پیکر شهید رئیسی دیده شد.

وی با بیان اینکه هر یک از آرای مردم شلیک بر قلب دشمنان است افزود: این حضور مردم بوده که دشمنان تاکنون نتوانستند به نقشه‌های خود دست یابند و ملت ایران اهل قیام و بصیرت است.

راه حل مشکلات حضور و نقش آفرینی و حماسه در میدان است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز کرد: امروز وضعیت دنیای اسلام با گذشته تفاوت دارد و شاهد انزوای رژیم اشغالگر قدس و منزوی شدن آمریکای جنایتکار هستیم.

وی بیان کرد: راه حل مشکلات حضور و نقش آفرینی و حماسه در میدان است و نباید گذاشت بار دیگر کسانی بیایند که مکتب رئیسی را نادیده بگیرند و امروز باید همانند شهید رئیسی را انتخاب کنیم که بدانند این مسند سربازی ولایت است.

وی بیان کرد: همه مصیبت‌هایی که دیدیم نتیجه فاصله گرفتن از ولایت بود و شهید رئیسی با تلاش خستگی ناپذیری، خود را سرباز ولایت می‌دانست و ورودش در تمامی مسؤولیت‌ها برای خدا و ولایت بوده است.

حاجی صادقی افزود: افتخار رئیس جمهور شهید این بود که سرباز ولایت بود و امروز نیز باید توجه کنیم که فردی انتخاب کنیم که ولایتمدار باشد و در راستای سیاست‌های رهبری گام بردارند.

وی بیان کرد: ما هیچکس را در کنار ولایت نمی‌دانیم و در نظام ولایی همگان در ذیل ولایت قرار دارند.

وی در ادامه بیان کرد: کسانی که در عرصه انتخابات وارد شدند باید بدانند که بر اساس روایات اگر کسی را بهتر از خود دیدند، ماندن در این صحنه خیانت است و احساس تکلیف‌ها باید واقعی باشد و نباید بر اساس جهل مرکب باشد.

حاجی صادقی اضافه کرد: این مردم از کاندیداها و کسی که انتخاب می‌شود انتظار دارند که مکتب ۳۳ ماهه شهید رئیسی تعطیل نشود و بدانند اگر کسی بر خلاف جهت ولایت حرکت کند مانند برخی از افراد فعلی منفور ملت خواهند شد.

وی اضافه کرد: ما در تشییع شهدای خدمت با خدا پیمان بستیم که حکمرانی دینی شهید رئیسی را دنبال کنیم و در این مسیر از نظام ولایی و از رهبر معظم انقلاب اسلامی با تمام توان دفاع کنیم تا استکبار را نابود و این پرچم را به صاحب اصلی برسانیم.