اخبار جامعه

هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران/ رگبار شدید باران در برخی نقاط

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به بارش باران، گاهی وقوع رگبار شدید در دامنه و ارتفاعات شمالی استان تهران هشدار داد.

به گزارش خبر فوری اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به تشدید ناپایداری‌های سامانه بارشی آورده است: از  ظهر چهارشنبه تا پنج شنبه (۱۶ تا ۱۷ خرداد) در بعضی ساعات به‌ویژه بعد از ظهر و شب بارش باران، گاهی رگبار شدید، رعد و برق و بارش تگرگ در دامنه و ارتفاعات شمالی استان تهران به‌ویژه مناطق شمالی فیروزکوه، دماوند، آبعلی، لواسان و میگون پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد، کاهش دید، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، خطر صاعقه و رخداد تگرگ، وزش باد خیلی شدید لحظه‌ای، امکان خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به محصولات باغی و زراعی و کندوهای زنبور عسل، احتمال ریزش سنگ در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران اجتناب از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط عبور خودروها در مسیرهای کوهستانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی به‌ویژه صعود به قله‌ها، خودداری از پروازهای ورزشی و تفریحی و بالگرد و هواپیماهای سبک، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اعلام هشدار به بهره‌برداران عرصه منابع طبیعی، به کارگیری پوشش مناسب روی کندوهای زنبور عسل، آماده‌سازی سامانه ضد تگرگ، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها و نهال‌های تازه کشت شده، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، پاکسازی دهانه پل‌ها و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی مد نظر قرار گیرد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران طی روزهای شنبه و یکشنبه (۱۹ و ۲۰ خرداد) آسمان صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در ارتفاعات با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبر فوری در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.