اخبار فرهنگیکسب و کار خبر فوری

آموزش طراحی بنر محرم و نکات آن

در طراحی یک بنر مناسب عزاداری چه نکاتی باید رعایت شود؟

در این مطلب قصد داریم درباره نحوه طراحی بنر عزاداری، نکات کلیدی، ویژگی های طرح بنر محرم و مراحل آن، توضیحاتی را ارائه دهیم.

طراحی بنرعزاداری

طراحی بنر بر اساس اصول و قواعد گرافیکی خاصی انجام می شود که داشتن خلاقیت و ذهن نوآور به همراه بکار گیری اصول تخصصی به تولید یک اثر خاص منجر می شود. برنامه های نرم افزاری متفاوتی برای طراحی بنر ها موجود می باشد که بدون در نظر گرفتن نوع بنر به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید. بنرها استفاده های متفاوتی دارند و برای برنامه های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی طراحی بنر در دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی دارد. اغلب طراحی بنر عزاداری در زمان های خاص مانند ماه محرم و ایام عزاداری انجام می شود. همچنین برای رساندن پیام تسلیت و یا در مجالس ترحیم نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این بنرها علاوه بر اطلاع ‌رسانی درباره زمان و مکان مراسم، ارتباط اجتماعی را تقویت کرده و مخاطبان را به مشارکت در مراسم عزاداری دعوت می ‌کنند.

همچنین اندازه بنرهای عزاداری می ‌تواند بسیار متفاوت باشد و مشتری می تواند هر سایزی که می خواهد را سفارش دهد. متنی که برای اینگونه بنرها انتخاب می شوند باید مفهومی و سئو شده باشند. اگر بنرهای عزاداری آنلاین را طراحی می کنید باید در متن شما اصول سئو رعایت شود. به همین منظور می توانید کار نوشتن متن این نوع بنرها را به شرکت های سفارش تولید محتوا بسپارید.

طراحی بنرها در موضوع و برخی جزئیات خاص انتخاب رنگ متفاوت می باشد. برای مثال در طراحی یک بنر مذهبی مناسب نیست که از رنگ های نامناسب استفاده کنیم. اگرچه هر بنر روایت کننده یک داستان می باشد. اما رعایت اصول طراحی در همه آنها یکسان می باشد. طراحی بنر عزاداری بر اساس نوع کاری که برای طراحی آن انجام می شود دارای چند دسته بندی می باشد:

1- طراحی بنر عزاداری بر اساس موضوع

موضوع عزاداری از جمله مواردی است که در طراحی بنر عزاداری، مورد توجه است. اینکه شما برای اطلاع رسانی چه مراسمی قصد طراحی بنر را دارید اهمیت دارد. چون روایت طراحی در بنرهای مراسم مختلف عزاداری متفاوت می باشد

2- طراحی بنر عزاداری بر اساس طرح های متفاوت

3- طراحی بنر بر اساس قالب طرح

چه تفاوت هایی بین نمونه های متفاوت طراحی بنر عزاداری وجود دارد؟

1- بنرهای عزاداری برای اطلاع رسانی فرا رسیدن زمان و ایام عزاداری محرم  استفاده می شوند. اما برخی از آنها علاوه بر اطلاع رسانی جنبه دعوت به مراسم عزاداری را نیز دارد

2- طرح و قالب بنرهای عزاداری در جزئیات تغییرات دارد

3- سایز بنر می تواند بسیار متفاوت باشد

انتخاب سایز مناسب برای بنر باعث می شود تا کیفیت تصاویر و رنگ ها بهتر دیده شود.همچنین مطلب و پیام مورد نظر شما به راحتی به نشان داده شود

4- طراحی بنرهای مذهبی بر موضوع متکی است

طراحی بنر مذهبی رایگان

طراحی بنر عزاداری  مانند دیگر طراحی های بنر باید در یک محیط نرم افزاری خاص مانند فتوشاپ انجام شود. استفاده از این برنامه نرم افزاری به علاقمندان و طراحان این امکان را می دهد تا بتوانند به صورت لایه به لایه به طراحی بخش های مختلف بپردازند.اگر برای اولین بار اقدام به طراحی بنر عزاداری  می کنیدو تا به حال اینکار را انجام نداده اید می توانید با استفاده از نرم افزار اصول طراحی را از ابتدا انجام دهید.

در کنار نرم افزارهای مفید شما می توانید از طراحی بنر مذهبی رایگان که در بسیاری از سایت ها برای راهنمایی و استفاده علاقمندان قرار گرفته است  استفاده کنید. استفاده  از امکانات طراحی بنر مذهبی رایگان و طرح های لایه باز  کمک بسیاری در شناخت جزئیات طراحی بنر عزاداری دارد.شما می توانید با استفاده از طرح های لایه باز تغییراتی که در هر بخش صورت گرفته است مرحله به مرحله انجام داده و به اصول طراحی آن دست پیدا کنید. همچنین می توانید از آموزش طراحي بنر عزاداری که در سایت های طراحی بنر مذهبی قرار گرفته  استفاده کنید.

بنر اطلاع رسانی هیئت، برنامه طراحی بنر هیئت

برنامه هایی که برای طراحی بنر هیئت در نظر گرفته می شود، دارای تنوع و گستردگی بسیاری است. بسیاری از برنامه های نرم افزاری با ایجاد تغییراتی در ساختار برنامه ها آنها را مناسب انواع کامپیوترهای شخصی و نرم افزارهای اندروید گوشی نموده اند.

کافی است با نصب برنامه طراحی بنر هیئت روی گوشی و کامپیوتر خود به راحتی به طراحی این بنرها بپردازید. بنر اطلاع رسانی هیئت از نمونه بنرهای طراحی شده برای برگزاری مراسم عزاداری می باشد. در حقیقت بنر محرم نیز در دسته بنر اطلاع رسانی هیئت قرار می گیرد و انواع متفاوتی از طراحی ها را می توانید در مورد موضوع محرم و ایام عزاداری محرم مشاهده نمائید.

به طور کلی بنرهای اطلاع‌ رسانی هیئت شامل زمان و محل برگزاری مراسم عزاداری است. این بنرها با موضوع محرم و ایام عزاداری مرتبط بوده و طراحی‌ های متفاوتی دارند. برای نوشتن متن این نوع بنرها می توانید از اصول تولید محتوا استفاده کنید. تولید محتوای با کیفیت و سئو شده در طراحی بنر اهمیت زیادی دارد. اگر می خواهید بدانید سئو چیست و تولید محتوای سئو شده چگونه انجام می شود، می توانید مقاله ما در این مورد را بخوانید.

آموزش طراحی بنر مذهبی با فتوشاپ در ۷ مرحله

مرحله اول: ایجاد پروژه

در ابتدا نیاز است تا پروژه‌ای جدید را ایجاد کنید. برنامه فتوشاپ را باز کرده با فشار دادن کلیدهای Ctrl+n از روی صفحه کلید پروژه‌ای جدید را در فتوشاپ باز کنید. ابعاد پروژه را با توجه به نیاز وارد کنید. ما آموزش طراحی بنر هیئت را برای استوری اینستاگرام انجام می‌دهیم بنابراین سایز ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ بر پیکسل، که سایز استاندارد استوری اینستاگرام است، را تایپ می‌کنیم. سپس روی گزینه ok کلیک کنید.

مرحله دوم: اضافه کردن عکس به پروژه

در مرحله دوم نیاز است که عکس‌ها و محتوای مورد نیاز بنر را وارد فتوشاپ کنیم. عکس‌ مورد نظر را با کشیدن و رها کردن یا drag and drop وارد صفحه فتوشاپ کنید و سپس دکمه اینتر (Enter) را بزنید تا عکس به صورت smart object وارد پروژه شود و بعدا راحت‌تر ادیت روی عکس انجام شود.

مرحله سوم: تغییر سایز عکس و حذف نوشته‌های اضافه

اندازه عکس وارد شده به پروژه را باید متناسب با بنر تنظیم کنید، لایه عکس را انتخاب کرده و کلید Ctrl+t را بزنید تا عکس انتخاب شود. با نگه داشتن کلید Alt یکی از گوشه‌های عکس را گرفته و بکشید تا از دوطرف عکس بزرگ یا کوچک شود، و در جای مناسبی از بنر قرار گیرد.

اگر روی عکس‌تان نوشته‌ای وجود دارد می‌توانید نوشته را پاک کنید. به این صورت که روی آیکون تامنیل لایه دوبار کلیک کنید تا وارد پروژه smart object شوید. با استفاده از ابزار recangle متن نوشته شده روی عکس را انتخاب کنید. سپس کلید shift+backspace را بزنید. در پنجره‌ باز شده که پنجره Fill نام دارد، روی گزینه contents کلیک کرده و گزینه content-aware را انتخاب کنید و تیک colour adoption را روشن نموده سپس روی گزینه ok کلیک کنید تا نوشته پاک شود. برای همه نوشته‌ها می‌توانید مراحل را تکرار کرده و نوشته‌ها را کامل پاک کنید.

برای ذخیره کار کلید Ctrl+s و سپس ok را بزنید. با استفاده از کلید Ctrl+w به پروژه اصلی برمی‌گردید و پروژه smart object به صورت خودکار بسته می‌شود.

مرحله چهارم: اضافه کردن پس زمینه

در این طراحی بنر مذهبی رایگان پس‌زمینه کار رنگ سیاه و قرمز است بنابراین ما پس‌زمینه سیاه به کار اضافه می‌کنیم. برای اضافه کردن پس‌زمینه ابتدا لایه پس‌زمینه را انتخاب و از قسمت پایین صفحه روی adjustment کلیک و سپس روی گزینه solid color کلیک کنید.

از پنجره رنگ، رنگ موردنظر که در اینجا مشکی است را انتخاب و بعد روی گزینه ok کلیک کنید.

مرحله پنجم: طبیعی کردن لبه‌های تیز بنر

لازم است لبه‌های تیز پس‌زمینه که به بنر اضافه شده کمی نرم‌تر و طبیعی‌تر شوند. برای طبیعی‌تر کردن پس‌زمینه به لایه عکس یک ماسک اضافه کنید. یعنی از پایین صفحه روی آیکون ماسک کلیک کنید تا ماسک به تصویر اضافه شود.

با زدن کلید G گزینه gradient فعال می‌شود و اگر فعال نشد از منوی ابزار روی گزینه gradient کلیک کنید.

سپس از بالای صفحه روی نوار رنگی کلیک کنید تا پنجره gradient editor باز شود. سپس گزینه Foreground to Transparent را انتخاب و روی گزینه ok کلیک کنید.

در این قسمت دقت کنید که رنگ Foreground حتما باید رنگ مشکی باشد. که اگر فعال نبود می‌توانید با فشار دادن کلید D رنگ را تغییر دهید. با زدن کلید x دو رنگ سیاه و سفید foreground و backgroound جابجا می‌شوند.

در ادامه کار لایه ماسک را از سمت راست فتوشاپ، قسمت لایه‌ها انتخاب کنید و سپس از قسمت پایین عکس که در مرحله قبل رنگ سیاه به آن اضافه کرده بودید کلیک کرده و کلید shift روی صفحه کلید را نگه داشته‌ و به سمت بالا بکشید با انجام دادن چند بار می‌بینید که لبه‌های تیز عکس نرم‌تر و طبیعی‌تر می‌شوند. همین روند را برای بالای عکس هم انجام دهید.

کمی خلاقیت بیشتر به طراحی بنر محرم اضافه کنید. ابتدا از پایین صفحه روی گزینه creat a new layer کلیک کنید تا لایه جدید به کار اضافه شود. و سپس مد لایه را روی screen قرار دهید.

از منوی ابزار در سمت چپ فتوشاپ، روی گزینه brush کلیک کرده و رنگ قرمز یا رنگ متناسب با بنرتان را انتخاب کنید. با کلیک روی براکت (][) راست و چپ روی صفحه کلید اندازه brush را می‌توانید بزرگ و کوچک کنید. چندبار روی قسمت بالای عکس کلیک کرده تا رنگ قرمز به بنر اضافه شود و هچنین به سایر قسمت‌های بنر که نیاز است کمی رنگ قرمز اضافه کنید.

 مرحله ششم: اضافه کردن متن به طراحی بنر هیئت

در آموزش طراحی بنر مذهبی با فتوشاپ متن مورد نظر از گوگل تهیه شده است شما هم می‌توانید متن مورد نیازتان را دانلود و استفاده کنید.

اگر عکسی که برای متن انتخاب کردید نیاز به دوربری دارد روند زیر را انجام دهید. در آموزش طراحی بنر عکس استفاده شده سیاه و سفید است پس بهترین روش برای دوربری عکس این است که از منوی Select روی گزینه color range کلیک کنید تا پنجره‌ color range باز شود. در پنجره روی قطره‌چکان سمت چپ (Eyedropper tool) کلیک کنید.

روی رنگ سیاه نوشته کلیک کنید تا رنگ نوشته سفید شود، سپس روی Ok کلیک کنید.

از قسمت پایین منوی لایه‌ها روی ماسک کلیک کنید تا پس‌زمینه عکس حذف شود. برای اینکه به اصل عکس آسیبی وارد نشود روی لایه کلیک راست کنید و گزینه convert to smart object را انتخاب کنید.

سپس ابزار move یا کلید v را انتخاب کرده و عکس را روی پروژه اصلی کشیده و رها کنید (Drag and drop). با استفاده از گزینه Ctrl+t ابعاد نوشته را انتخاب و کوچک کنید و در جای مناسبی از عکس قرار دهید.

حال می‌توانید رنگ نوشته را تغییر دهید. از سمت راست در منوی لایه‌ها لایه متن را انتخاب و دوبار کلیک کنید تا پنجره layer style باز شود. سپس روی color overly کلیک کرده و رنگ سفید را انتخاب و روی گزینه ok کلیک کنید.

در ادامه متن‌های دلخواه را به بنر اضافه کنید و در جای مناسب قرار دهید.

مرحله هفتم: اضافه کردن گرافیک بیشتر به طراحی بنر مذهبی

در ویدیو آموزشی طراحی بنر محرم ما برای ایجاد تمایز از پس‌زمینه استفاده کرده‌ایم که اگر شما هم دوست داشتید می‌توانید این مرحله را انجام دهید تا پروژه حرفه‌ای‌ طراحی شود.

از منوی ابزار روی گزینه rectangle tool کلیک و رنگ قرمز را انتخاب کنید. سپس روی تصویر مستطیلی رسم کنید. اگر مستطیل روی نوشته‌های بنر قرار گرفت، کافیست از قسمت لایه‌ها لایه مستطیل را انتخاب کرده و لایه را در زیر لایه متن‌ها قرار دهید.

با استفاده از گزینه rectangle tool برای قسمت پایین بنر نیز استفاده کنید و دو مستطیل در پایین صفحه ایجاد کنید.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.